  • Data: 2009-02-05 22:04:39
    Temat: Re: Kilka Zdjęć z Pleneru ślubnego w Grudniu
    Od: "Roger from Cracow" <r...@s...pl> szukaj wiadomości tego autora

    > He, podobają mi się reakcje.

    jak zwykle o gustach sie nie dyskutuje :)

    > Ale widzę inne zjawisko - pęd. Otóż liderzy rynku wymyślają styl, sposób
    > pracy i to wszystko, co jest rozpoznawalne w danym czasie, a za chwilę
    > pojawiają się kopie. Całe mnóstwo kopii skrzywionych kadrów, ultrawide,
    > charakterystycznej dominanty, nadplastycznienia, winietowanego dramatyzmu
    > i łamania podziału. Jeśli się jest liderem - okej - to styl. Ale jeśli
    > nie...

    co decyduje o byciu liderem? Bo cos metnie to ujoles.
    I komu wolno używać tych technik zarezerowanych dla liderow tak aby
    nie dostać sie do grupy z wielokropkiem :)

    > Myślę, że zaczyna się miejsce na rynku dla estetyki. Klasycznej estetyki
    > podkreślającej piękno, bez różowych owieczek, fabryki młotów i podków, i
    > rozsadzających tańców w stylu ''trotyl w godzinę zero'', za to w studio

    to znaczy co ? Estetyka, estetyką miejsce dla niej jest od zawsze dla
    kogos kogo na to stać :) Im lepszy fotograf taki bradziej estetyczny z
    poczuciem gustu tym wyżej się ceni.
    Ale co z tym studiem? Bo nie wiem o co Ci chodzi? Studio nie jest
    popularne i nigdy nie będzie IMO. To o czym piszesz to fotograf, który
    zna swoje rzemiosło, umie malować światłem i ma kontakt z klientem.
    Po prostu jest fotografem, profesjonalistą i artystą. Ot cały przepis na
    rynek
    estetyki. Sztuką jest posiadać te cechy zaprząc je do co tu dużo mówić
    oględnie pogardzanej w naszym środowisku pracy fotografa ślubnego.
    Znależć w tym jeszcze jakąś przyjemność dla siebie a jednocześnie nie
    zostać dziwką komercyjną, która sprzedaje swoją sztukę. NIedzwiedz
    to lubi, ja tak samo. Lubię pracować z ludźmi i sprawia mi to większą
    frajdę niż druga część mojej pracy fotografa usługi foto reklamowo -
    studyjnej.
    Powoli zaczyna się to zmieniać i będzie doceniane. Tak samo jak powoli
    pojawiają się klienci którzy szukają takiej świadomej dojrzałej usługi.
    Rynke sie dopiero kształtuje.

    > z bardzo świadomym światłem i tą nicią porozumienia z młodymi potrafiącą
    > dotrzeć do dusz. Tylko to po pierwsze dla bardzo świadomych młodych, a po
    > drugie jest wrogiem ilości czyli współczesnego rynku. Ale szczerze
    > powiedziawszy, wlazłbym w to, choćby spróbować.

    Trafnie ujołeś tych "świadomych młodych" mało jest takich ludzi.
    Osobiście przeraża mnie moja obserwacja, jak mało jest tych
    świadomych.

    roger