  • 81. Data: 2012-06-21 19:39:21
    Temat: Re: Kilka HDRow z Montrealu
    Od: "ZubekPhoto " <z...@g...pl>

    JA <marb67[beztego]@bb.home.pl> napisał(a):

    > Powyższe zdanie świadczy wręcz o chamstwie i dowodzi, że pragniesz
    > usłyszeć tylko pana X chwalącego Twoje zdjęcie.
    > Jeżeli zakładasz, że coś może się podobać lub nie podobać, to musisz
    > zakładać, że znajdzie się ktoś kto temu da wyraz i ubliżanie mu od
    > kretynów i ciasnoty intelektualnej jest delikatnie rzecz ujmując bez
    > sensu.

    Widzisz dalej nie jazysz o co mi chodzilo, nie weim czy dalsze tlumaczenie
    ma sens. Powiedzialem precyzyjnie: jesli ktos powiem ze zdjecie mu sie nie
    podoba to jest to konstruktywny kometarz (Janko powiedzial ze mu sie nie
    podoba), ale jesli ktos powie ze zdjecie jest knotem to niestety jest
    ograniczony.
    Zdjecie moze sie jednej osobie nie podobac moze go nienawidziec, ale
    jednoczesnie to samo zdjecie bedzie sie podobalo innej osobie. Przy takiej
    sytuacji powiedzenie ze zdjecie jest knotem wskazywalo by ze wyrazsz opinie
    o osobie ktorej sie to zdjecie podobalo, a do tego chyba nie zmierzasz?

  • 82. Data: 2012-06-21 19:47:07
    Od: "ZubekPhoto " <z...@g...pl>

    cichybartko <c...@g...com> napisał(a):
    > sztukę. Jeśli interesują Cię nazwiska jakie przykuwają moje oczy to
    > będzie tak:
    > specjalista od abstrakcyjnych światów Roger Ballen
    > http://www.rogerballen.com/
    > mistrz który perfekcyjnie podkreślał kobiecy seksapil Guy Bourdin
    > http://www.guybourdin.org/
    > i na koniec człowiek który banalnym tematom nadje lekkości Jonathan Levitt
    > http://www.jonathanlevitt.com/
    >
    > Pozdrawiam,
    > B.

    Nareszcie jakies fajny przyklady, zamiast promocji wlasnych umiejetnosci do
    krytyki sztuki jestes pierwsza osoba ktora wnosi cos do dyskusji, cala
    reszta podkresla slepo swoj watpliwy indywidualizm.

  • 83. Data: 2012-06-21 19:54:05
    Od: "ZubekPhoto " <z...@g...pl>

> [...]

    > dwulicowość do sukcesu i popularności, a co za tym do sukcesu finansowego.
    > Cała ta grupa jest jednym wielkim promotorem konsumpcjonizmu. Każdy chce
    > coś kupić, dokupić, dozbroić. Takie jedno wielkie zbrojenie jak na misje
    > na końcu świata, a potem się okazuje że pod ręką jest jakaś lumia albo
    > iphone. Na wszystko to, nie ważne czy wiadro L-ek czy wybajerzony
    > smartphone jest potrzeba kasa. A tutaj ludziska ciągle narzekają że ten
    > się sprzedał albo tamten. Może to i smutne ale pieniądze są bardzo
    > namacalnym miernikiem i krzywienie się na to jest co najmniej dziecinne.

    Niechec do pieniadza, komentarze ze ktos sie sprzedal czy nie jest smutna
    pozostaloscia komunizmu. Gdzie kazdy mial miec rowno a kto mial wiecej byl
    beee. Tak nas wychowano, niektorzy sie z tego otrzasneli niektorzy nie.
    Mlodsze pokolenia juz tego nie maja, albo w znacznie mniejszym stopniu.
    Poza tym pozwala latwiej pogodzic sie z wlasna nieudolnoscia. Mozna zgasic
    kazdego nawet wybitnego powiedzeniem eee ten sie nie zna bo robil to
    PhaseOne jak by zroil z pinHole to dopiero byl by artysta....

  • 84. Data: 2012-06-21 21:02:55
    Od: JA <marb67[beztego]@bb.home.pl>

    On 2012-06-21 17:39:21 +0000, "ZubekPhoto "
    <z...@g...pl> said:

> [...]
    > o osobie ktorej sie to zdjecie podobalo, a do tego chyba nie zmierzasz?

    Widzisz dalej nie jarzysz o co mi chodziło, nie wiem czy dalsze
    tłumaczenie ma sens. Powiedziałem precyzyjnie, ubliżanie komuś tylko
    dla tego, że dosadnie określił swoje odczucia nt czegoś tam, jest po
    prostu buractwem pierwszej wody. I w niczym nie jesteś od tego kogoś
    lepszym, bo stosujesz dokładnie te same metody, tyle że po drugiej
    stronie.
    --
    Nie odpowiadam na treści nad cytatem
    Pozdrawiam

  • 85. Data: 2012-06-22 04:09:40
    Od: Alfred Frater <a...@p...com>

    On 21.06.2012 19:28, ZubekPhoto wrote:

    > Bardzo przepraszam caluje w reke, mam ukleknac czy starczy?

    "Jasiu powiedz panu, gdzie pan, pana majstra może pocałować..."

    Poniżej w wątku dosadnie obnażyłeś swoją retorykę. I faktycznie, dalsza
    "dyskusja" z Tobą traci sens. Smuci mnie twój bardzo słaby układ
    immunologiczny na krytykę, bo sięgasz argumentów podobnych do
    przysłowiowej brzytwy i tonącego.

    Retoryka i argumentacja skądinąd dobrze znana. Pachnie politycznym
    bagnem. "Smutna pozostałość komunizmu." ROTFL

    Jesteś żałosny. Ty. Nie ci, którzy jednak Cię lubią.

    Nawet hobby musi być poletkiem do uprawiania buraków.

    Spróbuję własnych sił z HDR. Nie mam co prawda pomysłu jaką
    scenę chciałbym zaprezentować w tej technice. W każdym razie
    na pewno chciałbym pokazać, że w cieniach "ciasnoty intelektualnej"
    jednak coś jest... Nie zmuszaj się do ich obnażania. Znów przesadzisz
    i będzie oczojebnie i kolorowo.

    Zdrowia.

    --
    Afred Frater

  • 86. Data: 2012-06-22 11:14:12
    Od: Janko Muzykant <j...@w...pl>

    W dniu 2012-06-20 15:52, ZubekPhoto pisze:
    > a czy sens ma powiedzenie ze zdejcie jest knotem?

    Nie, chyba że autor prosi o porównanie wedle określonych cech charakteru
    i zadowoli się dość ogólnym wynikiem tego porównania. Inna sprawa, że
    zwykle intencją nie jest potrzeba edukacji sprzętowej czy postrzegania,
    a próba wartościowania dzieła jako taka (i znowu pytanie: po co?)

    --
    pozdrawia Adam
    /większość Polaków nie zgadza się/

  • 87. Data: 2012-06-22 11:21:37
    Od: Janko Muzykant <j...@w...pl>

    W dniu 2012-06-21 19:24, cichybartko pisze:
    > Wracając na chwile do tematu, zastanawia mnie dlaczego ludzie mają taką
    > dwulicowość do sukcesu i popularności, a co za tym do sukcesu finansowego.

    Tak działają ludzie. Ktoś kiedyś opisze ludzkość wzorami, o tym będzie
    cała tabelka :)
    Ostatnio patrzę na ludzi właśnie jak na zbiór wzorów. Bardzo to pomaga
    zrozumieć świat i... zachować zdrowie :)

    --
    pozdrawia Adam
    /mnie wkurza, że się poszewka odposzewia od jaśka kiedy chce/

  • 88. Data: 2012-06-22 13:09:33
    Od: EMPI <e...@p...onet.pl>

    Hej !

> [...]
    > o osobie ktorej sie to zdjecie podobalo, a do tego chyba nie zmierzasz?

    Doskonale Cię rozumiem, ale popełniasz zasadniczy błąd - czepiasz się
    słówek. Wszyscy na co dzień popełniamy takie ... hmm... skróty myślowe
    polegające na używaniu określeń brzmiących obiektywnie do ocen
    subiektywnych. Mówimy: ładna dziewczyna, śmieszny żart, nudny film,
    genialna piosenka. Są to określenia obiektywne, do użycia których tak
    prawdę mówiąc nie mamy prawa. Bo zawsze wyrażamy sąd subiektywny.
    Powinniśmy zamiast tego mówić: podoba mi się ta dziewczyna, śmieszy mnie
    ten żart, wynudziłem się na tym filmie, strasznie podoba mi się ta
    piosenka. Ale zauważ, że te formy wypowiedzi są dłuższe, więc wolimy
    robić skróty i wtedy wychodzi taki pseudoobiektywny osąd.

    Dlatego jak ktoś Ci napisał, że Twoje zdjęcie jest knotem to powinieneś
    odczytać z tego tylko to, że mu się nie podobało. Jestem pewien, że sam
    używasz w różnych sytuacjach określeń pseudoobiektywnych i nawet tego
    nie zauważasz, więc zaakceptuj takie sformułowania także u innych.

    P.S. Mnie się zdjęcia z Montrealu podobały :-)

    EMPI
    http://www.empi.art.pl

  • 89. Data: 2012-06-22 14:55:28
    Od: Alfred Frater <a...@p...com>

    On 22.06.2012 13:09, EMPI wrote:

    > Dlatego jak ktoś Ci napisał, że Twoje zdjęcie jest knotem to powinieneś
    > odczytać z tego tylko to, że mu się nie podobało.

    Knot - pot. rzecz lub wydarzenie źle zrobione

    (źród: wikipedia http://pl.wiktionary.org/wiki/knot)

    Ja również wyraz knot rozumiem w taki sposób. Krytykowałem technikę
    HDR a w tym przypadku w mojej i tylko mojej (cholera, to kto napisał te
    słowa...) opinii oddano małpie brzytwę do zabawy. Prezentowana praca
    wygląda jak efekt zabawy programem do HDR a nie zamierzonym efektem.
    Kontrą były HDR prezentowane w linkach przez innych. Jak się nie
    potrafi podejść krytycznie do własnych knotów nawet przez porównanie
    do prac innych (które subiektywnie się podobają) to sobie można
    ciasnotę wmówić. Sobie. Nie innym.

    Nawet użycie filtru "cartoon" może mieć wielki sens ale tylko
    w pewnych okolicznościach i na pewno wykonany z premedytacją.
    A co najbardziej istotne to "cartoonizacja" ma przenosić treść
    a nie gwałcić.

    Tu autor będzie się może bronił, że to celowa prowokacja
    w celu wywołania tej właśnie dyskusji. Przytrafiło mi się
    praktykować takie zachowanie. It's not a bug. It's a feature.

    Źle zrobione i trzeba nad tym jeszcze pracować a to poprawić. Knot.

    Czy nazwałem ZubekPhoto małpą? Cóż. Tylko przy założeniu, że
    język polski nie jest dla niego językiem natywnym ale nie jestem
    o tym poinformowany. Domniemam, że podstawowa edukacja językowa
    wystarcza aby zrozumieć powyższe zdania prawidłowo.

    Przypadek jednak prezentuje językową ignorancję w piśmie, więc
    nie wiem czy to nie jest próżne bicie piany. Warto otworzyć czasem
    słownik, a szczególnie gdy ma się zamiar oddać w mowie i piśmie
    zawiłości subiektywnych odczuć. Lub występuje się z zamiarem
    ich odbioru...

    --
    Alfred Frater

  • 90. Data: 2012-06-22 16:09:13
    Od: EMPI <e...@p...onet.pl>

    Hej !

    > Knot - pot. rzecz lub wydarzenie źle zrobione
    > (źród: wikipedia http://pl.wiktionary.org/wiki/knot)

    No dobra, są rzeczy które można jednoznacznie ocenić, że są źle zrobione
    tj. nie funkcjonują jak należy albo nie posiadają odpowiednich
    mierzalnych parametrów kwalifikujących je jako zrobionych dobrze.

    Czy dysponujesz jakąś oficjalnie uznaną definicją dobrze zrobionego
    zdjęcia/hdr'a ? Nie dysponujesz. Dla Ciebie źle zrobione zdjęcie to
    takie, które Ci się nie podoba, albo nie spełnia twoich subiektywnych
    kryteriów.
    Można jeszcze przyjąć kryterium liczności - jeśli wszyscy (bo z
    większością było by to ryzykowne) uważają, że coś jest źle zrobione to
    jest to źle zrobione :-)

    EMPI
    http://www.empi.art.pl