    Date: Fri, 22 Jun 2012 14:55:28 +0200
    From: Alfred Frater <a...@p...com>
    Newsgroups: pl.rec.foto.cyfrowa
    Subject: Re: Kilka HDRow z Montrealu

    On 22.06.2012 13:09, EMPI wrote:

    > Dlatego jak ktoś Ci napisał, że Twoje zdjęcie jest knotem to powinieneś
    > odczytać z tego tylko to, że mu się nie podobało.

    Knot - pot. rzecz lub wydarzenie źle zrobione

    (źród: wikipedia http://pl.wiktionary.org/wiki/knot)

    Ja również wyraz knot rozumiem w taki sposób. Krytykowałem technikę
    HDR a w tym przypadku w mojej i tylko mojej (cholera, to kto napisał te
    słowa...) opinii oddano małpie brzytwę do zabawy. Prezentowana praca
    wygląda jak efekt zabawy programem do HDR a nie zamierzonym efektem.
    Kontrą były HDR prezentowane w linkach przez innych. Jak się nie
    potrafi podejść krytycznie do własnych knotów nawet przez porównanie
    do prac innych (które subiektywnie się podobają) to sobie można
    ciasnotę wmówić. Sobie. Nie innym.

    Nawet użycie filtru "cartoon" może mieć wielki sens ale tylko
    w pewnych okolicznościach i na pewno wykonany z premedytacją.
    A co najbardziej istotne to "cartoonizacja" ma przenosić treść
    a nie gwałcić.

    Tu autor będzie się może bronił, że to celowa prowokacja
    w celu wywołania tej właśnie dyskusji. Przytrafiło mi się
    praktykować takie zachowanie. It's not a bug. It's a feature.

    Źle zrobione i trzeba nad tym jeszcze pracować a to poprawić. Knot.

    Czy nazwałem ZubekPhoto małpą? Cóż. Tylko przy założeniu, że
    język polski nie jest dla niego językiem natywnym ale nie jestem
    o tym poinformowany. Domniemam, że podstawowa edukacja językowa
    wystarcza aby zrozumieć powyższe zdania prawidłowo.

    Przypadek jednak prezentuje językową ignorancję w piśmie, więc
    nie wiem czy to nie jest próżne bicie piany. Warto otworzyć czasem
    słownik, a szczególnie gdy ma się zamiar oddać w mowie i piśmie
    zawiłości subiektywnych odczuć. Lub występuje się z zamiarem
    ich odbioru...

    --
    Alfred Frater