    From: Artur Maśląg <f...@p...com>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: Kierunkowskazy na rondzie
    Date: Sun, 11 Dec 2011 21:41:59 +0100

    W dniu 2011-12-11 21:31, Kazimierz Uromski pisze:
    > On 11.12.2011 20:45, Ukaniu wrote:
    (...)
> [...]

    Powyższe jest bzdurą. Rondo to nie jest jakieś magiczny twór, tylko
    skrzyżowanie i w zależności od jego topografii należy czytelnie
    sygnalizować kierunek poruszania się.

    > +1

    -5

    > I co to do cholery znaczy "prosto"? Czy zjazd musi być idealnie po
    > pokonaniu połowy obwodu koła ronda, czy ten po pokonaniu 47% też jest
    > prosto? A 44%? A 42%?

    55,786% Badają alkomatem bez homologacji.

    > Sugestie pana władzy można zastosować na rondach, które zastąpiły
    > standardowe skrzyżowanie X,

    Takich jest większość.

    > szkoda że pominął te które problemów mogą
    > sprawiać najwięcej.

    A które to mogą sprawiać najwięcej problemów? Zresztą na takich
    "dużych", "ciekawych" itd. obowiązują w sumie takie same zasady,
    a sygnalizacja zależy od sytuacji, kontekstu itd. Trudno, by
    sygnalizować zmianę kierunku jazdy za trzy kilometry, a są
    i takie.