  • 1. Data: 2011-12-11 17:47:30
    Temat: Kierunkowskazy na rondzie
    Od: DoQ <p...@g...com>

    Witam,

    Było już kilka flejmów na ten temat, a jak to widzi policja?
    http://moto.onet.pl/1653970,1,rondo-a-kierunkowskazy
    ,artykul.html?node=3

    "Sytuację warto przeanalizować w zależności od tego, w którym kierunku
    chcemy jechać. Skręcając w prawo w najbliższy wylot ze skrzyżowania
    należy włączyć przed wjazdem na rondo prawy kierunkowskaz i wyłączyć go
    niezwłocznie po znalezieniu się na tym wlocie.

    Jadąc prosto nie trzeba włączać żadnego kierunkowskazu przy wjeżdżaniu
    na rondo, natomiast włączmy prawy kierunkowskaz przed skręceniem w prawo
    w celu opuszczenia skrzyżowania. Powinno to nastąpić w chwili mijania
    wylotu poprzedzającego ten, w który skręcamy.

    Skręcając w lewo należy włączyć lewy kierunkowskaz przed wjazdem na
    rondo i przełączyć go na prawy bądź przed zmianą pasa ruchu na jezdni
    ronda, bądź przed skręceniem w prawo w sposób analogiczny do jazdy na
    wprost po rondzie. A zmiana pasa ruchu na rondzie musi przebiegać
    zgodnie z ogólnymi zasadami zmiany pasa ruchu (art. 22 ust. 4 Prawa o
    ruchu drogowym).

    Tak więc kierowca jest zobowiązany ustąpić pierwszeństwa pojazdowi
    jadącemu po pasie ruchu, na który zamierza wjechać oraz pojazdowi
    wjeżdżającemu na ten pas z prawej strony. "

    --
    Paweł

  • 2. Data: 2011-12-11 17:52:07
    Temat: Re: Kierunkowskazy na rondzie
    Od: AZ <a...@g...com>

    On 2011-12-11, DoQ <p...@g...com> wrote:
    > Witam,
    >
    > Było już kilka flejmów na ten temat, a jak to widzi policja?
> [...]
    No i jak zwykle, po cholere ten lewy kierunkowskaz? W czym to ma pomoc
    jadacemu za nami?

    --
    Artur
    ZZR 1200

  • 3. Data: 2011-12-11 18:13:04
    Od: Wódz <n...@c...spamu>

    Dnia Sun, 11 Dec 2011 16:52:07 +0000 (UTC), AZ napisał(a):

    ,artykul.html?node=3

    > No i jak zwykle, po cholere ten lewy kierunkowskaz? W czym to ma pomoc
    > jadacemu za nami?

    Nie, tym jadącym z innych kierunków, że nie mogą wjechać bo przejedziesz
    obok... Są różne ronda... Szczególnie na małych rondach o silnym natężeniu
    ruchu takie informowanie bardzo ułatwia innym przejechanie... Nawet na
    dużych (kiedy można nie wiedzieć skąd wyjechałeś) będzie wiedzieć gdzie
    zamierzasz jechać... A tak nie wie czy prosto czy w lewo, a może zawrócisz?

    Wódz

  • 4. Data: 2011-12-11 18:51:49
    Od: nazgul <x...@w...pl>

    > No i jak zwykle, po cholere ten lewy kierunkowskaz? W czym to ma pomoc
    > jadacemu za nami?

    jadącemu za mną to nie wiem.
    ale miałem takie zdarzenie:
    wjeżdżam (skuterem) na rondo (małe - 1 pas)
    chce jechać w lewo (ale nie sygnalizuje tego lewym kierunkiem)
    jadący za mną też chce jechać w lewo, ale myśli że ja pojadę prosto i w
    efekcie praktycznie wjeżdża między mnie a wysepkę, właściwie ja
    zajeżdżam mu drogę.

    jego wina jego bardzo wielka wina

    ale jakbym migał w lewo to ten za mną by się nie pchał.

  • 5. Data: 2011-12-11 19:24:31
    Od: Czeslawek <c...@g...pl>

    W dniu 2011-12-11 18:51, nazgul pisze:

    > ale jakbym migał w lewo to ten za mną by się nie pchał.
    Ja miałem dwa razy podobną w skutkach sytuację, ze zmieniającymi pas na
    lewy. Delikwenci jeszcze przed całkowitym zmienieniem pasa (lusterka
    jeszcze były na prawym pasie) rozmyślali się i gwałtownie wracali na
    prawy pas, gdzie już w ich miejscu była maska mojego auta.

    Powyższe sytuacje nauczyły mnie co oznacza zasada ograniczonego zaufania
    i teraz czekam aż tacy delikwenci ustatkują się na lewym pasie :-)

    --
    Pozdrawiam,
    Czesławek

  • 6. Data: 2011-12-11 20:45:40
    Od: "Ukaniu" <l...@g...pl>

    ,artykul.html?node=3

    > No i jak zwykle, po cholere ten lewy kierunkowskaz? W czym to ma pomoc
    > jadacemu za nami?

    A jak odróżnić chęć zmiany pasa z zewnętrznego na wewnętrzny?
    Jeśli ja chcę zawrócić po zewnętrznym (bo takie mam prawo jeśli oznakowanie
    nie mowi inaczej) to jak mam migać?
    Wg mnie bzdura - rondo to droga jednokierunkowa ze zjazdami po prawej i lewy
    kierunkowskaz powinien oznaczać jedynie zmianę pasa.

    --
    Pozdrawiam,
    Łukasz

  • 7. Data: 2011-12-11 21:31:26
    Od: Kazimierz Uromski <l...@d...kropka.kom>

    On 11.12.2011 20:45, Ukaniu wrote:
    > U?ytkownik "AZ"<a...@g...com> napisa? w wiadomo?ci

    > A jak odró?niae cheae zmiany pasa z zewnetrznego na wewnetrzny?
    > Je?li ja chce zawróciae po zewnetrznym (bo takie mam prawo je?li oznakowanie
    > nie mowi inaczej) to jak mam migaae?
    > Wg mnie bzdura - rondo to droga jednokierunkowa ze zjazdami po prawej i lewy
    > kierunkowskaz powinien oznaczaae jedynie zmiane pasa.

    +1
    I co to do cholery znaczy "prosto"? Czy zjazd musi być idealnie po
    pokonaniu połowy obwodu koła ronda, czy ten po pokonaniu 47% też jest
    prosto? A 44%? A 42%?
    Sugestie pana władzy można zastosować na rondach, które zastąpiły
    standardowe skrzyżowanie X, szkoda że pominął te które problemów mogą
    sprawiać najwięcej.

  • 8. Data: 2011-12-11 21:41:59
    Od: Artur Maśląg <f...@p...com>

    W dniu 2011-12-11 21:31, Kazimierz Uromski pisze:
    > On 11.12.2011 20:45, Ukaniu wrote:
    (...)
> [...]

    Powyższe jest bzdurą. Rondo to nie jest jakieś magiczny twór, tylko
    skrzyżowanie i w zależności od jego topografii należy czytelnie
    sygnalizować kierunek poruszania się.

    > +1

    -5

    > I co to do cholery znaczy "prosto"? Czy zjazd musi być idealnie po
    > pokonaniu połowy obwodu koła ronda, czy ten po pokonaniu 47% też jest
    > prosto? A 44%? A 42%?

    55,786% Badają alkomatem bez homologacji.

    > Sugestie pana władzy można zastosować na rondach, które zastąpiły
    > standardowe skrzyżowanie X,

    Takich jest większość.

    > szkoda że pominął te które problemów mogą
    > sprawiać najwięcej.

    A które to mogą sprawiać najwięcej problemów? Zresztą na takich
    "dużych", "ciekawych" itd. obowiązują w sumie takie same zasady,
    a sygnalizacja zależy od sytuacji, kontekstu itd. Trudno, by
    sygnalizować zmianę kierunku jazdy za trzy kilometry, a są
    i takie.

  • 9. Data: 2011-12-11 21:44:23
    Od: AZ <a...@g...com>

    On 2011-12-11, Kazimierz Uromski <l...@d...kropka.kom> wrote:

> [...]
    > Sugestie pana władzy można zastosować na rondach, które zastąpiły
    > standardowe skrzyżowanie X, szkoda że pominął te które problemów mogą

    To tak jak strzalki przed rondem Radoslawa w Wawie jadac Okopowa, jest
    lewo/prosto, prosto, prosto/prawo tyle ze rondo wyglada tak:

    http://g.co/maps/rsfms

    --
    Artur
    ZZR 1200

  • 10. Data: 2011-12-11 21:46:42
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    Użytkownik "nazgul" <x...@w...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > jadący za mną też chce jechać w lewo, ale myśli że ja pojadę prosto i w
    > efekcie praktycznie wjeżdża między mnie a wysepkę, właściwie ja zajeżdżam

    No bo zajeżdżasz, skoro próbujesz nielegalnie skręcić z nie swojego pasa.