  • 81. Data: 2017-01-29 12:05:43
    Temat: Re: Kierowcy to prędkość.
    Od: "Htu56" <t...@i...pl>

    news:o6j066$sk3$2@node2.news.atman.pl...

    > A tutaj akurat nie odstęp zawinił, tylko mgła.
    > Możesz sobie jechać kilometr za poprzednikiem, jeśli on się rozwali, to i
    > tak, w mgle jak mleko, w niego wjedziesz.

    "Złej baletnicy przeszkadza rąbek w spódnicy."
    Wszystko winne : mgła, słońce, deszcz, prezydent, rząd
    tylko debil za kierownicą nie zawinił.

    Masz obowiazek jechac z prędkością zapewniającą panowanie
    nad pojazdem, art 19.1 PoRD.
    W czasie mgły masz obowiązek zachować szczególną ostrożność.

  • 82. Data: 2017-01-29 12:10:36
    Od: Cavallino <c...@k...pl>

    W dniu 29-01-2017 o 12:05, Htu56 pisze:

> [...]
    > tylko debil za kierownicą nie zawinił.
    >
    > Masz obowiazek jechac z prędkością zapewniającą panowanie

    Ale nie mam obowiązku czytać gimnazjalisty- kapelusza, który nie ma
    pojęcia o czym pisze.
    KAPELUSZ PLONK !!!!

  • 83. Data: 2017-01-29 12:32:05
    Temat: Re: Kierowcy to kupa durniów.
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sat, 28 Jan 2017 10:27:52 +0100, adam napisał(a):
> [...]
    dochodziło do tak wielkich jak ten.

    > IMO nic się nie zmieni, dopóki mandaty i ich egzekwowanie będą na
    > śmiesznym poziomie. Przekroczenie prędkości o 50km/h to koszt kolacji w
    > bardzo dobrej restauracji, wiec żaden kaganiec.

    A myszlisz, ze w tej mgle to sami jezdzacy 190 ?

    > To samo brak
    > egzekwowania siedzenia na ogonie przy prędkościach autostradowych, nie
    > słyszałem żeby ktoś został za to ukarany.

    Bo u nas przepisu na to nie ma. Jest ogolny, na ktory sie mozna
    powolac po wypadku, ale jaki dokladnie ma ten odstep byc, to tylko dla
    ciezarowych podano.

    Wec karania nie ma. Chyba tylko w Niemczech przepis jest - i tam
    mandaty wystawiaja.

    > W czwartek w czasie jak się zdarzył karambol jechałem s8 od strony DC,
    > tam była podobna mgła. Zwolniłem do 70km/h więc wyprzedził mnie Lexus
    > SUV aby za 2-3 sekundy zniknąć we mgle, bo oczywiście ma automatyczne
    > światła i nawet nie wie jak włączyć mijania a co dopiero przeciwmgielne,
    > więc jechał na dziennych.

    No bo jak sie zwolni, to sie karambole robia :-)

    A przeciwgielnych tylnych z tego co piszesz, to wlaczyc mu nie wolno
    :-)

    J.

  • 84. Data: 2017-01-29 12:38:29
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sat, 28 Jan 2017 10:25:09, p...@g...com
    napisał(a):

    > No ale ludkowie piszą że asystent pasa ma zwykła kamerę i wtedy jednak zwalnia ...
    Taki radar to musi parę zeta kosztować i rozumiem że nie do każdego auta da radę go
    wpakować (no chyba że UE rozkaze) ale ze marki premium tego nie mają to lekka żenada
    ... czegoś można się od tej Tesli jednak nauczyc

    A Tesla ma radar ?

    Podejrzewam, ze powod moze byc podobny - taki radar daje czystszy
    obraz niz kamera, ale nadal trudno wszystko wyraznie odroznic.

    Do ostrzegania dobry, do automatycznego hamowania ... w ciezarowkach
    sie odwazyli.

    Tesla poszla w marketing tego "automatycznego prowadzenia", ale po
    ostatnim wypadku moze byc ciekawie.

    IMO to jeszcze troche brakuje, jeden google jakos to opanowal ... i
    chyba bez radaru.

    J.

  • 85. Data: 2017-01-29 12:39:45
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sat, 28 Jan 2017 21:24:48 +0100, adam napisał(a):

    > Nie rozumiem o co Ci chodzi.
    > Pojeździj trochę na A2/S2 pomiędzy Łodzią a Warszawą. Nie ma dnia żeby
    > nie było wypadku przez najechanie na poprzednika.

    Przez najechanie, czy przez zajechanie drogi ?

    J.

  • 86. Data: 2017-01-29 12:40:30
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sat, 28 Jan 2017 19:52:53 +0100, Cavallino napisał(a):

    > Oby się zmieniło na tyle, że kapeluszom przestanie się wydawać prawka.
    > KAPELUSZ PLONK WARNING !!!!

    Mowisz, ze to 73 kapelusznikow bylo ?

    Raczej bym podejrzewal, ze to 1 kapelusznik na 73 "normalnych"
    kierowcow ... i skutki tej normalnosci widac :-)

    J.

  • 87. Data: 2017-01-29 12:42:14
    Od: p...@g...com

    Karambole zdarzają się wszędzie i wątpię żeby udało się udowodnić jakis związek z IQ
    kierujących ;-)
    Choć z drugiej strony mogę wyobrazić sobie że jakieś TU daje zniżki profesorom a
    podwyżki np murarzom choć wynikać to będzie wynikać to będzie raczej z statystyki ...

  • 88. Data: 2017-01-29 12:48:42
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello Htu56,

    Sunday, January 29, 2017, 11:49:28 AM, you wrote:

    > I to właśnie tak ujawniają się osobnicy z chorą wyobraźnią.

    Objawiłeś się i starczy *PLONK!*

    --
    Best regards,
    RoMan

  • 89. Data: 2017-01-29 12:52:28
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sun, 29 Jan 2017 12:05:43 +0100, Htu56 napisał(a):
> [...]
    > tylko debil za kierownicą nie zawinił.
    >
    > Masz obowiazek jechac z prędkością zapewniającą panowanie

    Pusty przepis ... bo jak okreslic te predkosc ?
    I nie na temat mgly, tam jest inny lepszy.

    Ogolnie kierowcy ten przepis przestrzegaja lub niewiele przekraczaja,
    ale w czasie mgly jak widac - bardziej.

    > W czasie mgły masz obowiązek zachować szczególną ostrożność.

    Co przed wypadkami nie chroni.

    J.

  • 90. Data: 2017-01-29 12:57:50
    Od: Shrek <...@w...pl>

> [...]

    > nad pojazdem, art 19.1 PoRD.
    > W czasie mgły masz obowiązek zachować szczególną ostrożność.

    Prawda jest po środku. Na taką solidną mgłę, to rzeczywiście ciężko coś
    poradzić. Widoczność powiedzmy 30m, to trzeba by do 50 zwolnić a i to
    bardzo na styk. Niby się da, ale ci w dupę wjadą pewnie. Z drugiej
    strony zwolnić też należy. Ciężki zgryz. Pół biedy jakby wszyscy
    zwalniali, albo wszyscy zapierdalali (choć to drugie mało rozsądne). A
    jak jedni zwolnią, drudzy nie, a jeszcze trzeci da po heblach to
    nieszczęście gotowe. Pamiętacie, że ze dwa lata temu chyba na gierkówce
    też był podobny przypadek. Wtedy wszyscy bliugali na babkę, co na
    początku hamowała, teraz na tych co zapierdalali;) IMHO po części jak
    mówią Rosjanie "dzika przyroda, nic nie poradzisz":(

    Ja bym zwolnił do 70 i jechał prawym, jak się da to już widząc
    przeszkodę staral się awaryjnym polecieć do przodu, żeby nie stać
    ostatni, dokładnie tak jak koleś z filmu.

    Shrek