  • 81. Data: 2009-12-21 18:44:39
    Temat: Re: Kelbyego moze lepiej nie...
    Od: Anna Niedowiarek <a...@p...pl>

    Eneuel Leszek Ciszewski pisze:

> [...]
    > ze swymi poprzednikami. :) Ja urodziłem się 23 lutego -- jakby pasuje.
    > Gdyby
    > JPII nie umarł w wiadomym czasie, ja nie żyłbym nawet w pamięci ludzi. :)
    > (a prawda nie istniałaby wcale -- Bóg nie miał wyjścia)
    >
    > No i... Gdyby następca JPII nie złamał drogi swego poprzednika, też bym
    > nie żył... :)

    > To już się spełnia... Mam swój Kościół, więc jestem w nim (z
    > konieczności -- jam skromny) biskupem... ;)
    > A że byłem na uczelni półczłowiekiem, to chyba powinienem nim pozostać. ;)

    cytat z przemyśleń autora Eneuela Leszka Ciszewskiego:

    Słowo Eneuel jest moim neologizmem, ale wzoruję je na imieniu Emmanuel,
    które oznacza
    ,,Bóg z nami''. Jako że kształcono mnie na sługę Boga, nie zaś na Jego
    pana, uznałem iż
    nie mogę używać imienia, które niejako nakazuje Bogu podążanie za mną.
    Raczej wolę podążać
    za Nim lub nawet iść tam, gdzie On mnie pośle. :) I właśnie taka jest
    wymowa tego słowa. :)
    Z historii -- powołałem do życia Ducha, któremu dałem imię Eneuel.
    Nakazałem mu, aby był
    wierny Bogu i pozwoliłem mu na to, aby mnie opętał. :)

    No... I teraz jestem opętany. Co gorsza -- Duch jest płodny ;)
    i opętuje ludzi oraz rzeczy martwe z mego otoczenia... :)
    A one opętują mnie... :) Lub (jak Ty) pozwalają mi na to, abym
    tłumaczył (ludziom?) zawiłości i odpowiadał na pytania, które ludzi
    nurtują. ;)

    koniec cytatu z przeogromnej skarbnicy wypowiedzi Eneuela publikowanych
    na różnych forach dyskusyjnych.

    A teraz drogi Leszku Eneuelu idź spać i nie męcz siebie i innych.
    Pomyśleć, że pierwsze Twoje wypowiedzi na tej grupie brałam na poważnie.
    Wstyd mi za to.

    --
    serdecznie pozdrawiam i współczuję ;-)
    Anna N.

  • 82. Data: 2009-12-21 19:25:24
    Od: Janko Muzykant <j...@w...pl>

    de Fresz pisze:

    > Na konwersji do LABa jakby z definicji nie ma żadnych strat.

    Z definicji, aczkolwiek po zamianie rsg>lab>rgb difference daje różnicę
    (co prawda rozciągnąłem tu zakres [0,11] do pełnego pasma jak również
    obrazek jest mocno abstrakcyjny, ale jednak):
    http://www.tymczasowy.neostrada.pl/!/lab.png

    Problem z pogranicza czepialstwa, ale wypadałoby o nim wspomnieć,
    zwłaszcza jak przewiduje się mocno dynamiczne zabawy.

    --
    pozdrawia Adam
    różne takie tam: www.smialek.prv.pl

  • 83. Data: 2009-12-21 19:39:01
    Od: Janko Muzykant <j...@w...pl>

    Sebastian pisze:
    > Bo to nie jest książka dla zawodowców a przykładowy rozdział to
    > najgorsza część całej książki. To doskonały przewodnik dla osób, które
    > właśnie kupiły sobie pierwszy aparat.

    Ale ja właśnie pisałem, że niedoskonały. Na wstępie morduje jakiekolwiek
    wątpliwości zdaniem:
    ''Jeśli Twoje zdjęcia nie będą ostre, to wszystko inne nie będzie miało
    znaczenia''. Komuś takiemu powinno się odbierać możliwość pisania
    książek. Bo to jest gwałt na wrażliwych ludziach, którzy chcą się
    podzielić obrazem, ale nie mają siły by uwierzyć w jego atrakcyjność z
    powodu niezbyt wysokiego poziomu technicznego. Widziałem takich wielu,
    nie pokażą swoich zdjęć, bo guru pisze, że nieostre ''nie będzie miało
    znaczenia''.

    --
    pozdrawia Adam
    różne takie tam: www.smialek.prv.pl
    /przyszła drożyzna i nie wiem, czy kupywać Fakt, czy Super Express/

  • 84. Data: 2009-12-21 19:40:43
    Od: Janko Muzykant <j...@w...pl>

    Jester pisze:
    > Tyle, że coraz trudniej o dobrze nagrane CD.

    A przesłuchałeś już wszystkich? :)
    Spokojnie ludzkość mogłaby przestać cokolwiek nagrywać i filmować,
    dorobku starczy do końca życia każdemu. Nawet nieskompresowanego.

    --
    pozdrawia Adam
    różne takie tam: www.smialek.prv.pl
    /w trosce o środowisko od dziś będę mniej pracował, a więcej żądał/

  • 85. Data: 2009-12-21 19:41:45
    Od: Janko Muzykant <j...@w...pl>

    gebi pisze:
    > Ho, ho, uważaj, bo podobno stacje telewizyjne mają mieć nakaz
    > zaprzestania tej niecnej praktyki podgłaśniania reklam (nie mogę się
    > doczekać).

    To się pewnie nie doczekasz, bo zmieni się proces kompresji, żeby dalej
    było głośno na uszach, a cicho na miernikach.

    --
    pozdrawia Adam
    różne takie tam: www.smialek.prv.pl
    /synoptycy mieli rację, w całym kraju pada deszcz/

  • 86. Data: 2009-12-21 20:28:08
    Od: Jester <j...@t...net.pl>

    On 12/21/09 7:39 PM, Eneuel Leszek Ciszewski wrote:

    > "Eneuel Leszek Ciszewski" hgob4q$8sj$...@i...gazeta.pl

    Zauważyłeś, że gadasz ze sobą?
    Nie - nie odpowiadaj, nie będę miał okazji przeczytać...

  • 87. Data: 2009-12-21 20:32:27
    Od: Jester <j...@t...net.pl>

    On 12/21/09 8:40 PM, Janko Muzykant wrote:

    > Spokojnie ludzkość mogłaby przestać cokolwiek nagrywać i filmować

    ...i to z 10 lat temu - z korzyścią dla nieszczęsnych widzów/słuchaczy.
    Wyjątkowo się zgodzę... ;)

  • 88. Data: 2009-12-21 20:59:28
    Od: de Fresz <d...@N...pl>

    On 2009-12-21 20:25:24 +0100, Janko Muzykant <j...@w...pl> said:

> [...]
    > (co prawda rozciągnąłem tu zakres [0,11] do pełnego pasma jak również
    > obrazek jest mocno abstrakcyjny, ale jednak):

    Aż z ciekawości zrobiłem to samo z Twoim obrazkiem (i drugim, własnym,
    podobnie abstrakcyjnym i trzecim zwykłym zdjęciem) i... czaność widzę,
    nic poza tym. Myślałem że to może dithering w opcjach CM, ale też nie.
    Ba! Efekty są niezależne od modelu przekształceń (relatywny,
    percepcyjny). Pytanie: który z nas i gdzie popełnia błąd?

    de Fresz

  • 89. Data: 2009-12-21 21:02:53
    Od: Janko Muzykant <j...@w...pl>

    de Fresz pisze:

> [...]
    > Ba! Efekty są niezależne od modelu przekształceń (relatywny,
    > percepcyjny). Pytanie: który z nas i gdzie popełnia błąd?

    A rozciągnąłeś o,11 do 0,255?

  • 90. Data: 2009-12-21 21:54:10
    Od: _rK_ <podazaj_za_adresem_w_@_stopce.pl>

    In <hgoj00$fq5$2@news.onet.pl> Janko Muzykant wrote:

    > A przesłuchałeś już wszystkich? :)
    > Spokojnie ludzkość mogłaby przestać cokolwiek nagrywać i filmować,
    > dorobku starczy do końca życia każdemu. Nawet nieskompresowanego.

    Ciekawe jak rozne mamy spojrzenie. Bo mi np. bardzo ciezko znalezc cos
    nowego do sluchania i bardzo sie ciesze jak tylko wychodzi cos co mi sie
    podoba.

    --
    [rK] http://robertkresa.com