  • Data: 2009-12-20 21:09:32
    Temat: Re: Kelbyego moze lepiej nie...
    Od: Janko Muzykant <j...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

    de Fresz pisze:
    > W pewnych sytuacjach, zwłaszcza większego resamplu lub scenach o
    > specyficznym kontraście osobne ostrzenie na luminacji i kanałach kolorów
    > daje lepsze efekty, niż robienie tego na kompozycie czy osobnych
    > kanałach RGB/CMYK. Czasem niuanse, czasem wyraźnie lepiej. Choć poniekąd
    > się zgodzę, że używanie tej metody jako remedium na każdą okazję jest
    > daleko posuniętą przesadą.
    > I BTW - sam nie jestem wielkim fanem dłubania w LABie, jakich pojawiło
    > się wielu po pewnej książce tzw. guru - Margulisa, ale zgadzam się, że
> [...]

    Może, może, tylko... zasada (moja własna) jest taka, że jeśli coś się da
    robić bez stratnej (w bardzo niewielkim stopniu, ale jednak) konwersji
    to się jej nie robi. Lab służy w głównym stopniu zabiegom na luminancji
    (w każdym razie jeśli chodzi o ostrzenie) i można go zastąpić fade
    właśnie na luminancji (albo w jednym z kilkunastu innych modach) - jest
    jeszcze szybciej, bezstratnie i... wynik podobny.
    Żeby nie było - bawiłem się labem trochę by zobaczyć jakie to cuda można
    zdziałać. Przeanalizowałem sobie niektóre sztuczki, poszukałem
    odpowiedników w rgb i wyciągnąłem wnioski, że ''nic tam nie ma lepiej''.

    --
    pozdrawia Adam
    różne takie tam: www.smialek.prv.pl