  • Data: 2009-12-21 08:40:38
    Temat: Re: Kelbyego moze lepiej nie...
    Od: Sebastian <n...@n...com> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2009-12-19 16:46, Janko Muzykant pisze:
    > Dużo się mówi o dziełach Kelbyego, złego i dobrego. Jakoś nie dotykałem
    > niczego z tej półki, ale dziś przypadkiem znalazłem to:
    > http://www.optyczne.pl/index.php?poradniki=18
    > Można ściągnąć jeden rozdział demo.
    > I cóż, odradzam, już nawet nie za nieścisłości, odkrywanie Ameryki w
    > wyjątkowo amerykański sposób, co za zasadnicze założenia, wprost
    > powiedzmy - głupie aż żal.
    >
    > A piszę, bo jestem ciekawy, czy pojawiają się jeszcze książki w...
    > powiedzmy, starym stylu? Takie, gdzie połowa kartek dotyczy kompozycji,
> [...]

    Bo to nie jest książka dla zawodowców a przykładowy rozdział to
    najgorsza część całej książki. To doskonały przewodnik dla osób, które
    właśnie kupiły sobie pierwszy aparat. Największa wada to irytujące
    poczucie humoru autora. To nie jest pozycja dla kogoś kto radzi sobie z
    aparatem na tyle żeby wiedzieć dlaczego zdjęcie wyszło rozmazane,
    prześwietlone czy za ciemne i zna podstawowe zasady kompozycji.

    Nie rozumiem popularności książek tego autora ale nie widzę powodów do
    narzekań na ich poziom. Wystarczy przekartkować w księgarni żeby się
    zorientować, że to zupełny elementarz. W dodatku chyba sponsorowany
    przez producenta Photoshop'a.

    Sebastian