  • Data: 2009-12-21 10:22:55
    Temat: Re: Kelbyego moze lepiej nie...
    Od: de Fresz <d...@n...o2.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On 2009-12-20 22:09:32 +0100, Janko Muzykant <j...@w...pl> said:

    > Może, może, tylko... zasada (moja własna) jest taka, że jeśli coś się
    > da robić bez stratnej (w bardzo niewielkim stopniu, ale jednak)
    > konwersji to się jej nie robi.

    Na konwersji do LABa jakby z definicji nie ma żadnych strat.

    > Lab służy w głównym stopniu zabiegom na luminancji (w każdym razie
    > jeśli chodzi o ostrzenie) i można go zastąpić fade właśnie na
    > luminancji (albo w jednym z kilkunastu innych modach) - jest jeszcze
    > szybciej, bezstratnie i... wynik podobny.

    A właśnie, podobny, nie taki sam. Czy warto się w to bawić, to już
    zależy od konkretnej sytuacji oraz świadomości człeka. Jednak
    twierdzenie że to zupełnie bez sensu jest nadużyciem.

    > Żeby nie było - bawiłem się labem trochę by zobaczyć jakie to cuda
    > można zdziałać. Przeanalizowałem sobie niektóre sztuczki, poszukałem
    > odpowiedników w rgb i wyciągnąłem wnioski, że ''nic tam nie ma lepiej''.

    A ja doszedłem do wniosków, że można tam pewne rzeczy zrobić lepiej.
    Acz też nie zawsze mi się chce ;-) Z tym że generalnie nie lubię
    ostrego szufladkowania - "nigdy", "wcale" ale i "zawsze", "tylko" itp.

    de Fresz