  • 51. Data: 2009-05-30 11:37:50
    Temat: Re: Kanon ucieka!!!
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "kamil" gvojha$ghc$...@i...gazeta.pl

    > I nie wazne, ze zdjecia z jednych imienin zajmuja dwa dyski twarde, nie wazne ze i
    tak wydrukuje sie je w 10x15, wazne ze
    > megapixeli i zuma ma duzo!

    > Aha, i jeszcze LCD w aparacie wiekszy!

    Skonwertuj do JPG w żądanej rozdzielczości i żądanej jakości. :)

    Miliony razy pisano i mówiono o tym, że zwiększanie rozdzielczości
    matryc niekoniecznie ma sens, że ważniejsza jest dynamika i czułość,
    ale jednak większa rozdzielczość matrycy (która wcale nie jest tak
    prosto zależna od liczby pikseli) nie jest wielka wadą. :) Więcej
    danych do obróbki, ale dyski coraz większe i tańsze, procesory tak
    samo...

    10x15 -- a kto Ci broni robić 20x30? Zapewne koszt jest tu przeszkodą? :)
    Niekoniecznie -- możesz nadal robić 10x15, ale z mniejszego fragmentu
    matrycy, dzięki czemu możesz luźniej kadrować i wyzwolić się z bólu
    związanego z obcinaniem kończyn czy uszu. ;)

    --
    .`'.-. ._. .-.
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'

  • 52. Data: 2009-05-30 11:40:36
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "kurdybanek" gvoaje$2970$...@o...icpnet.pl

    > Auto ISO jak w Nikonach, poza tym jest mi zupełnie obojętne czy to bedzie
    > 10Mpix czy 40Mpix, czy będzie ekranik 3" czy odchylany itp. itd.

    Ja bym chciał takie AutoISO, które by dało najmniejsze szumy. :)

    A ekranik na OLEDach -- rozwijany z rulonika do powierzchni A4. :)

    --
    .`'.-. ._. .-.
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'

  • 53. Data: 2009-05-30 17:09:48
    Od: j...@a...at

    On 29 Mai, 14:13, "kamil" <k...@s...com> wrote:
> [...]
    > wazne ze i tak wydrukuje sie je w 10x15, wazne ze megapixeli i zuma ma duzo!

    majac do wyboru aparat powiedzmy 4 mpx kryjacych 60% powierzchni
    matrycy
    czy tez aparata o np 15 mpx kryjacy rowniez 60% takiej samej
    powierzchni matrycy oczywiscie ze wybralbym ten z 15 mpx.
    gdyz po resamplibngu do 4 mpx da takie same szumy jak drugi aparat ,
    a przy 15 mpx daje wieksza rozdzielczosc kosztem zwiekszonych szumow ,
    ktore nie zawsze musza przeszkadzac. Czyli ten z 15 mpx ma wiekszy
    potencjal.

    Jest mitem powiedzenie ze zwiekszanie ilosci pixeli musi prowadzic do
    wzrostu szumow , choc przyznaje , ze przy aktualnych matrycach
    jakiejs pilnej potrzeby dalszego wzrostu liczby pixeli nie ma . jest
    juz pod wzgledem rozdzielczosci wystarczajaco dobrze.
    Biorac pod uwage ograniczenie dyfrakcyjne wzrost rozdzielczosci matryc
    FF powyzej 100 mpx nie bedzie przynosil widocznego przyrostu
    rozdzielczosci.
    wydaje mi sie wiec, ze na tej wrtosci zatrzyma sie zageszczanie
    matryc FF.

    XXX

  • 54. Data: 2009-05-31 12:01:39
    Od: PSYLO <P...@o...pl>

    zkruk [Lodz] pisze:
    > w Canonie mamy albo 18-55 (tragiczny) lub18-200
    > w Nikonie trochę lepszy 18-55 lub całą plejadę gwiazd:

    Z tym "tragicznym" 18-55 Canona to błysnąłeś. Chyba czas się wreszcie
    obudzić, bo kilka lat przespałeś ;-) Tragicznym to bym raczej określił
    brak silnika AF w tych korpusach, które tak ślepo zachwalasz.

    --
    PSYLO

  • 55. Data: 2009-05-31 18:33:00
    Od: "Tomek" <b...@o...pl>

    > w Canonie mamy albo 18-55 (tragiczny) lub18-200

    18-55 IS to bardzo dobry kit dla amatora. Masz Świetne 50 1.8, całkiem
    niezły 17-85 jeżeli zapomnisz o 17mm.

    Nikon ma lepszy/tańszy szeroki kąt i dla niego myślałem o przejsciu na ten
    system. Niestety jak używa się 85 1.8, 70-200 f4 to Nikon nie ma zbyt wiele
    do zaoferowania. 18-105 to plastik za 1000zł i przy zakupie zastanowiłbym
    się ile czasu będzie dawał takie ostre fotki, 18-70 nie robi rewelacji.
    16-85 to już 2000, a Canon ma niestety drogie 17-40 i 17-55

    Tomek

  • 56. Data: 2009-06-01 06:54:06

    Mateusz Ludwin napisał(a):

    > No to się rozejrzyj po nowościach z ostatniego roku.

    20 klatek analogowych?

    wer

  • 57. Data: 2009-06-01 18:41:20
    Od: Mateusz Ludwin <n...@s...org>