    From: j...@a...at
    Newsgroups: pl.rec.foto.cyfrowa
    Subject: Re: Kanon ucieka!!!
    Date: Sat, 30 May 2009 10:09:48 -0700 (PDT)

    On 29 Mai, 14:13, "kamil" <k...@s...com> wrote:
    > "Henry(k)" <moj_adres_to_henrykg@na_serwerze_gazeta.pl> wrote in message

    > I nie wazne, ze zdjecia z jednych imienin zajmuja dwa dyski twarde, nie
    > wazne ze i tak wydrukuje sie je w 10x15, wazne ze megapixeli i zuma ma duzo!
    >
    > Aha, i jeszcze LCD w aparacie wiekszy!
    >
    > Pozdrawiam
    > Kamil

    majac do wyboru aparat powiedzmy 4 mpx kryjacych 60% powierzchni
    matrycy
    czy tez aparata o np 15 mpx kryjacy rowniez 60% takiej samej
    powierzchni matrycy oczywiscie ze wybralbym ten z 15 mpx.
    gdyz po resamplibngu do 4 mpx da takie same szumy jak drugi aparat ,
    a przy 15 mpx daje wieksza rozdzielczosc kosztem zwiekszonych szumow ,
    ktore nie zawsze musza przeszkadzac. Czyli ten z 15 mpx ma wiekszy
    potencjal.

    Jest mitem powiedzenie ze zwiekszanie ilosci pixeli musi prowadzic do
    wzrostu szumow , choc przyznaje , ze przy aktualnych matrycach
    jakiejs pilnej potrzeby dalszego wzrostu liczby pixeli nie ma . jest
    juz pod wzgledem rozdzielczosci wystarczajaco dobrze.
    Biorac pod uwage ograniczenie dyfrakcyjne wzrost rozdzielczosci matryc
    FF powyzej 100 mpx nie bedzie przynosil widocznego przyrostu
    rozdzielczosci.
    wydaje mi sie wiec, ze na tej wrtosci zatrzyma sie zageszczanie
    matryc FF.

    XXX