  • 1. Data: 2009-05-29 06:44:08
    Temat: Kanon ucieka!!!
    Od: "Kokos" <k...@k...com>

    http://www.fotopolis.pl/index.php?n=9014

    "..Przede wszystkim zastosowano w nim 15,1 Mp matrycę, czym Canon znów
    ucieka innym producentom w segmencie lustrzanek amatorskich, którzy oferują
    12 Mp matryce..."
    artykuł sponsorowany?;)

  • 2. Data: 2009-05-29 07:22:12
    Temat: Re: Kanon ucieka!!!
    Od: "Winetoo" <w...@n...spam.please.com>

    Użytkownik "Kokos" <k...@k...com> napisał w wiadomości
> [...]
    >
    > "..Przede wszystkim zastosowano w nim 15,1 Mp matrycę, czym Canon znów
    > ucieka innym producentom w segmencie lustrzanek amatorskich, którzy

    Po pierwsze wszystkie artykuły są sponsorowane. Bezpośrednio, pośrednio
    poprzez zamówienia na reklamy czy zupełnie naokoło poprzez zaproszenia na
    różne sympozja lub rozdawanie tzw. gadźetów reklamowych.

    Po drugie Foropolis to taki internetowy odpowiednik "Faktu" więc sięnie
    spodziewaj dobrego poziomu merytorycznego.

    Wreszcie po trzecie to zdanie do którego sięodnosisz jest prawdziwe. Od
    "zawsze" czyli od czasów 350D Canon w segmencie amatorskim starał się mieć
    więcej megapikseli niż konkurencja. Nie podejmuję się dyskusji czy to dobrze
    czy nie ale tak jest.

    Pozdrawiam
    Winetoo

  • 3. Data: 2009-05-29 07:40:16
    Od: Janko Muzykant <j...@w...pl>

    Winetoo pisze:
    > Po drugie Foropolis to taki internetowy odpowiednik "Faktu" więc sięnie
    > spodziewaj dobrego poziomu merytorycznego.

    A ja go lubię, choć jest mało fachowy, ''pajęczynka'' jak tu:
    http://www.fotopolis.pl/index.php?n=9014&p=7
    przyprawia mnie o... skojarzenia z wykresikami pewnego grupowego idioty.

> [...]
    > więcej megapikseli niż konkurencja. Nie podejmuję się dyskusji czy to dobrze

    Prawda jest taka, że trzycyfrowe canony dają największy potencjał w
    niewygodnej budce, na szczęście już bez ograniczeń, za najniższe
    pieniądze... no, to raczej jest nieaktualne w tym wypadku - 3500 zł to
    przegięcie jeśli obok stoi alfa za półtora tysiąca.

    Kit znów jest spóźniony o pięć lat, o ile byłby rewelacją z 300D, to
    teraz zarzyna obraz.

    Ciekawe jak z dynamiką - jpg sugeruje, że albo procesor bardzo walczy z
    ukryciem jej braku, albo jest dobrze. Tylko nie ma tam przykładów
    potwierdzających to, ani rawów.

    --
    pozdrawia Adam
    różne takie tam: www.smialek.prv.pl

  • 4. Data: 2009-05-29 07:45:22
    Od: "Paweł W." <p...@p...onet.pl>

    Winetoo pisze:

> [...]
    > więcej megapikseli niż konkurencja. Nie podejmuję się dyskusji czy to dobrze

    Oczywiście, że dobrze:
    1) jest argument przetargowy dla niezorientowanych kupujących
    2) zwiększa się popyt na większe dyski twarde

    Pozdrawiam,
    Paweł W.

  • 5. Data: 2009-05-29 07:47:06
    Od: Janko Muzykant <j...@w...pl>

    > Ciekawe jak z dynamiką - jpg sugeruje, że albo procesor bardzo walczy z
    > ukryciem jej braku, albo jest dobrze. Tylko nie ma tam przykładów
    > potwierdzających to, ani rawów.

    Mam teraz następne życzenie (po pomiar światła ''jeden promil
    przepaleń'', który pojawił się właściwie z chwilą lv) - proszę o dwa -
    trzy ujęcia najszybciej jak się da przesunięte o 3EV czasem. Taki hdr
    sprzętowy.

    --
    pozdrawia Adam
    różne takie tam: www.smialek.prv.pl
    /boję się wejść do toalety albowiem wydaje mi się, że siedzi tam
    terrorysta.../

  • 6. Data: 2009-05-29 07:54:17
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Winetoo" gvo1fm$er6$...@n...interia.pl

> [...]
    > amatorskim starał się mieć więcej megapikseli niż konkurencja.
    > Nie podejmuję się dyskusji czy to dobrze czy nie ale tak jest.

    A co w tym złego, o ile to nie jest pusta rozdzielczość?
    Lepsza byłaby dynamika przy której światłomierz nie jest potrzebny? ;)
    Pewnie tak, ale co złego w rozdzielczości, o ile za nią nie idą
    dodatkowe szumy? Więcej do obróbki, ale czy tak dużo więcej?
    12 mega czy 15? :) Jeśli jest więcej pikseli, można ,,zwiększyć''
    ostrość i ,,zmniejszyć'' szumy. :)

    Mnie najbardziej zależy na czulości.

    I fajnie ;) by było, gdyby obiektywy były dokładniejsze -- bez luzów,
    bez mierzalnych wad optycznych, bez cen kosmicznych... :)

    --
    .`'.-. ._. .-.
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'

  • 7. Data: 2009-05-29 08:00:00
    Od: Czornyj <m...@c...pl>

    > Ciekawe jak z dynamiką - jpg sugeruje, że albo procesor bardzo walczy z
    > ukryciem jej braku, albo jest dobrze. Tylko nie ma tam przykładów
    > potwierdzających to, ani rawów.

    Jpeg nic nie może sugerować. Z założenia przenosi ~8EV dynamiki i tyle
    - jeśli nawet aparat rejestruje więcej, to tego nie zobaczymy, bo
    producenci dobierają krzywe odpowiedzi tonalnej w taki sposób, żeby
    wyszło właśnie ~8EV. Widać to dokładnie w testach dpreview - z uporem
    maniaka przeprowadzają oni dlaczegoś testy empiryczne, w których
    wszystkie lustrzanki osiągają w jpegu ok. 8EV dynamiki, co potwierdza
    jedynie fakt, że tyle właśnie mają osiągnąć.

  • 8. Data: 2009-05-29 08:01:48
    Od: Janko Muzykant <j...@w...pl>

    Czornyj pisze:

> [...]
    > wszystkie lustrzanki osiągają w jpegu ok. 8EV dynamiki, co potwierdza
    > jedynie fakt, że tyle właśnie mają osiągnąć.

    Ale mnie nie interesują ev tylko oddanie cieni.
    W jpg ze strony wszystko jest zblurowane i nie wiadomo, czy była tam
    kasza czy nie.

    --
    pozdrawia Adam
    różne takie tam: www.smialek.prv.pl
    /choć wydaje się to niemożliwe, nie jestem nieomylny/

  • 9. Data: 2009-05-29 08:10:10
    Od: "Paweł W." <p...@p...onet.pl>

    Czornyj pisze:

> [...]
    > wszystkie lustrzanki osiągają w jpegu ok. 8EV dynamiki, co potwierdza
    > jedynie fakt, że tyle właśnie mają osiągnąć.

    No cóż. Fuji S100fd osiąga w trybie rozszerzonej dynamiki 10EV w jpg,
    nowy F200EXR osiąga 11EV, jak wypada S5Pro - nie pamiętam. Poza tym już
    sporo lustrzanek osiąga wyniki w okolicach 9EV.

    Pozdrawiam,
    Paweł W.

  • 10. Data: 2009-05-29 08:16:06
    Od: "Winetoo" <w...@n...spam.please.com>

    > A ja go lubię, choć jest mało fachowy

    "mało fachowy" to delikatnie powiedziane.

    Chciałem przeczytać ten artykuł do końca, ale utknąłem na sformułowaniu:
    "wejście pilota zdalnego sterowania"

    Albo redaktor bezmyślnie przepisał to z angielskiej ulotki (lub źle
    przetłumaczonej polskiej), albo jest idiotą. W każdym razie odechciało mi
    siędalej czytać widzę, że lata mijają, a fotopolis trzyma ten sam
    poziom.Szkoda, ze tak niski :-)

> [...]
    > pieniądze... no, to raczej jest nieaktualne w tym wypadku - 3500 zł to
    > przegięcie jeśli obok stoi alfa za półtora tysiąca.

    Spokojnie alfa też podrożeje. Sony ma potężne straty i musi przestać dotować
    body tylko zacząć na nich zarabiać :-)

    A ja i tak czekam na u4/3 lub jego Nikonowski odpowiednik więc mnie nie
    boli, że chwilowo sprzęt jest droższy niż przed rokiem.

    Pozdrawiam
    Winetoo