  • 41. Data: 2009-05-29 14:03:15
    Temat: Re: Kanon ucieka!!!
    Od: "b...@n...pl" <b...@n...pl>

    Mateusz Ludwin napisał(a):

    > I to jest najbardziej komiczne, bo przecież każdy aparat z filmami to
    > potrafi, ale nikt nie wpadł na użycie tego trybu inaczej...

    Chyba kamera filmowa, bo jakoś nie kojarzę aparatu, który by doszedł do
    nawet do 20 klatek na sekundę (1/20 sekundy wychodzi wtedy).

    wer

  • 42. Data: 2009-05-29 14:03:43
    Od: Janko Muzykant <j...@w...pl>

    zkruk [Lodz] pisze:

    > nie wiem o czym mówisz - ale chyba zapomniałeś o nikonie 5000
    > no chyba, że te 3 mp robią na Tobie wrażenie...

    To taki 450D :)

    > canon i amatorska półka jest porażką...

    Akurat uważam, że rok temu można było mieć doskonały sprzęt do studia za
    dwa tysiące w postaci 450D z 50/1,8 czy jakimś lepszym manualem. Ciężko
    było znaleźć coś takie u konkurencji.
    Teraz się trochę popieprzyło cenowo.

    > canon dopiero zaczyna walkę na rynku 50D idąc w stronę 5D i wyżej...

    Masz... zresztą ja też mam skrzywione podejście do problemu - lustrzanki
    kupują przede wszystkim amatorzy i im potrzeba czegoś innego.

    > na rynku amatorskim - kupowanie canona to dla mnie tylko i wyłącznie
    > kwestia ograniczania się...

    A dla mnie dokładnie odwrotnie :)
    Amatorskie canony są zawsze krok do przodu i mają bebechy półprofi
    kosztując sporo taniej.

    --
    pozdrawia Adam
    różne takie tam: www.smialek.prv.pl

  • 43. Data: 2009-05-29 14:16:39
    Od: Mateusz Ludwin <n...@s...org>

    b...@n...pl wrote:

    > Chyba kamera filmowa, bo jakoś nie kojarzę aparatu, który by doszedł do
    > nawet do 20 klatek na sekundę (1/20 sekundy wychodzi wtedy).

    No to się rozejrzyj po nowościach z ostatniego roku.

  • 44. Data: 2009-05-29 14:18:32
    Od: "Paweł W." <p...@p...onet.pl>

    Mateusz Ludwin pisze:

    > No to się rozejrzyj po nowościach z ostatniego roku.

    A szczególnie za aparatami marki Casio :)

    Pozdrawiam,
    Paweł W.

  • 45. Data: 2009-05-29 15:22:04
    Od: JA <marb67[beztego]@bb.home.pl>

    On 2009-05-29 09:40:16 +0200, Janko Muzykant <j...@w...pl> said:

    > A ja go lubię, choć jest mało fachowy, ''pajęczynka'' jak tu:
    > http://www.fotopolis.pl/index.php?n=9014&p=7
    > przyprawia mnie o... skojarzenia z wykresikami pewnego grupowego idioty.

    Ta pajęczynka wyraźnie sugeruje target.
    Miłośnicy gier doskonale czytają takie wykresy.
    --
    Nie odpowiadam na treści nad cytatem
    Pozdrawiam

  • 46. Data: 2009-05-29 15:51:26
    Od: "zkruk [Lodz]" <z...@g...pl>

    Janko Muzykant wrote:

    > Akurat uważam, że rok temu można było mieć doskonały sprzęt do studia
    > za dwa tysiące w postaci 450D z 50/1,8 czy jakimś lepszym manualem.
    > Ciężko było znaleźć coś takie u konkurencji.
    > Teraz się trochę popieprzyło cenowo.

    i owi wspomniani niżej amatorzy będą jechać na 50 1.8 czy jakimś manualu?
    przy wizjerze w którym ledwo coś widać??

    > Masz... zresztą ja też mam skrzywione podejście do problemu -
    > lustrzanki kupują przede wszystkim amatorzy i im potrzeba czegoś
    > innego.

    oczywiście, że mam skrzywione pojęcie...
    ale nie wmówisz mi, że pierwszym zestawem amatora jest D500 + 50 1.8
    amator szuka dobrego zooma

    w Canonie mamy albo 18-55 (tragiczny) lub18-200
    w Nikonie trochę lepszy 18-55 lub całą plejadę gwiazd:
    16-85
    18-70
    18-105vr
    18-135
    18-200

    IMHO dla amatora najlepszym rozwiązaniem jest Nikon i 18-105vr - ma all in
    one - a to dla amatora jest najważniejsze...

    > A dla mnie dokładnie odwrotnie :)
    > Amatorskie canony są zawsze krok do przodu i mają bebechy półprofi
    > kosztując sporo taniej.

    no to właśnie mam totalnie odmienne zdanie
    zawsze z tyłu, eksperymentalne - mocno niesprawdzone rozwiązania, ciągłe
    ograniczenia :)

    pozdrawiam - Zbigniew Kruk

  • 47. Data: 2009-05-29 16:24:04
    Od: "KILu" <b...@w...pl>

    JA wrote:
    > Ta pajęczynka wyraźnie sugeruje target.
    > Miłośnicy gier doskonale czytają takie wykresy.

    Nie tylko. :) Zdziwilbys sie, jak wielu uzytkownikow porownujac sprzet
    patrzy wylacznie na liczby w tabelkach - bo tak najłatwiej. Ilość mpix,
    ilość trybów ekspozycji, ilość stopni kompresji JPEG, przekątna LCD,
    pojemność baterii (albo jeszcze lepiej - ilość "komór"), ilość punktów AF
    (nieważne co to w ogóle oznacza), maksymalne ISO. Więcej = lepiej, nowsze
    = lepsze. Zresztą dotyczy to chyba każdego elektronicznego gadżetu
    (najlepsze są "porównywarki" telefonów).

    k,

  • 48. Data: 2009-05-29 18:51:06
    Od: Janko Muzykant <j...@w...pl>

    zkruk [Lodz] pisze:

    > i owi wspomniani niżej amatorzy będą jechać na 50 1.8 czy jakimś manualu?
    > przy wizjerze w którym ledwo coś widać??

    W studio (przynajmniej u mnie) wizjer umarł.

> [...]
    > amator szuka dobrego zooma
    >
    > w Canonie mamy albo 18-55 (tragiczny) lub18-200
    > w Nikonie trochę lepszy 18-55 lub całą plejadę gwiazd:

    Tak prawdę powiedziawszy to te gwiazdy to takie trochę gwiazdy
    telenowelowe. Owszem, lepiej niż paściuch canona, ale wykopyrta się to
    wszystko na nastu megapikselach. Praktycznie trzeba cokolwiek ze
    światłem 2,8 - i tu, i tu.

    --
    pozdrawia Adam
    różne takie tam: www.smialek.prv.pl
    /amerykańscy naukowcy odkryli, że praca jest męcząca/

  • 49. Data: 2009-05-29 18:53:28
    Od: Janko Muzykant <j...@w...pl>

    KILu pisze:

> [...]
    > = lepsze. Zresztą dotyczy to chyba każdego elektronicznego gadżetu
    > (najlepsze są "porównywarki" telefonów).

    Najbardziej wkurza mnie szukanie jakiś recenzji na temat właśnie
    telefonów czy czegoś podobnego. Pierwsze pięćdziesiąt linków prowadzi do
    takich idiotycznych zestawień, a reszta do zwierzeń gimnazjalistów:
    ''dziadostwo, wpadł do sedesu i przestał działać''.

    --
    pozdrawia Adam
    różne takie tam: www.smialek.prv.pl
    /tak, proszę państwa, wygląd też się liczy.../

  • 50. Data: 2009-05-30 11:31:06
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    j...@a...at 3...@e...goo
    glegroups.com

    : wielkosc matrycy nie ma wiekszego znaczenia
    : znaczenia maja :

    : -calkowita powierzchnia swiatloczula pokryta pixelami

    Nie cała ta powierzchnia jest wykorzystywana w fotografowaniu. :)

    : -liczba pixeli.

    Ale wielkość matrycy jest ważna, bo za zagęszczaniem pikseli
    nie idzie automagicznie zwiększanie rozdzielczości obiektywu.

    --
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'