-
Path: news-archive.icm.edu.pl!agh.edu.pl!news.agh.edu.pl!news.cyf-kr.edu.pl!news.nask
.pl!news.nask.org.pl!news.unit0.net!eternal-september.org!feeder.eternal-septem
ber.org!news.eternal-september.org!.POSTED!not-for-mail
From: Pszemol <P...@P...com>
Newsgroups: pl.misc.samochody
Subject: Re: Kamera z lidla
Date: Fri, 14 Jul 2017 07:06:57 -0000 (UTC)
Organization: A noiseless patient Spider
Lines: 96
Message-ID: <ok9qig$uth$1@dont-email.me>
References: <59650995$0$643$65785112@news.neostrada.pl> <ok32ai$ls4$4@dont-email.me>
<59651edf$0$15205$65785112@news.neostrada.pl>
<ok5d4b$51o$2@node1.news.atman.pl>
<7...@4...com> <ok5tr8$2cp$3@dont-email.me>
<u...@4...com> <ok8f5o$q12$1@dont-email.me>
<ntzbiqswcmbx$.1tgatz80u34qp$.dlg@40tude.net>
<ok8sj4$ohe$1@dont-email.me> <9qta6u0w6abn$.1n5nposvuq90v.dlg@40tude.net>
Mime-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; charset=UTF-8
Content-Transfer-Encoding: 8bit
Injection-Date: Fri, 14 Jul 2017 07:06:57 -0000 (UTC)
Injection-Info: mx02.eternal-september.org;
posting-host="9721e80808ed65e3a7ae412295ad40c1";
logging-data="31665";
mail-complaints-to="a...@e...org";
posting-account="U2FsdGVkX18K74ri/5ROzdGzdHLPqRzS"
User-Agent: NewsTap/5.2.6 (iPhone/iPod Touch)
Cancel-Lock: sha1:v3zE17ynWphsmBd1+h8sUN+F7W4= sha1:J1B6trf1iOEM5umHLL2mwG3y9sI=
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2610414
[ ukryj nagłówki ]Yakhub <a...@a...aa> wrote:
> Dnia Thu, 13 Jul 2017 22:35:16 -0000 (UTC), Pszemol napisał(a):
>
>>>>>> Przemyśl to sobie - tu nie ma nic dziwnego.
>>>>>
>>>>> Przemyśl sobie to sam. Bo ja widzę inny, o wiele tańszy i szybszy
>>>>> sposób załatwienia takiej reklamacji.
>>>>
>>>> Jaki?
>>>
>>> Zwrócenie klientowi pieniędzy, i wyrzucenie zepsutej suszarki do kontenera.
>>>
>>> W zdecydowanej większości przypadków tak się to załatwia.
>>
>> Gdzie i kto w ten sposób załatwia gwarancję producenta u detalisty??
>>
>
> We wszystkich przypadkach, kiedy reklamowałem drobną i tanią elektronikę w
> marketach tak to właśnie wygląda. Castorama, MediaMarkt, Tesco.
>
> Zwróć uwagę, że u nas trochę rzadziej korzysta się z gwarancji producenta -
> ustawowe uprawnienia konsumenta z tytułu rękojmi są często korzystniejsze.
> A w takim przypadku za wady towaru odpowiada sprzedawca, a nie producent.
>
> To znaczy - oczywiście nie mogę być na 100% pewien, czy faktycznie trafia
> to do śmieci - ale mam przypuszczenie graniczące z pewnością, że nie jest
> to odsyłane do producenta na drugim końcu świata.
Ok, przypuszczenie masz :-) To zmienia sprawę :-)
>> W ten sposób producent nie miałby żadnej kontroli nad potokiem uszkodzonych
>> suszarek i nie wychwycą jakichś wspólnych problemów być może z projektem
>
> BYĆ MOŻE sklep sporządza jakieś raporty o uszkodzeniach.
Być może? Przecież tu o kasę chodzi. I to dużą kasę, czyli 100% zwrotu, z
punktu widzenia detalisty to jest zwrot finansowo porównywalny do 5-6
udanych transakcji z których detalista ma tylko marżę bo resztę odprowadził
z powrotem do fiskusa, do producenta czy też dystrybutora lokalnego lub
centrali producenta odpowiedniej do kontynentu/regionu świata na którym
handluje.
Napewno sporządza dokładne raporty finansowe takich transakcji i wysyła
zwrócone towary do refurbishingu.
>> albo nieuczciwymi
>> detalistami symulującymi uszkodzenia aby wyłudzić nowe suszarki do ponownej
>> sprzedaży.
>
> Wliczone w koszta. To nie ty przypadkiem kiedyś broniłeś zwrotu
> pełnowartościowego towaru do klepu? Klient zadowolony z tego, że problem
> jest załatwiony od ręki to też jest jakaś wartość.
Oczywiście. Ale nie jest wliczona strata całego produktu, są programy
którymi towar wraca z powrotem na półkę jeszcze u detalisty w ramach "open
box" a przedmioty wymagające naprawy czy innego dopieszczenia bardzo rzadko
idą do kosza natomiast odsyłane są do producenta lub lokalnego zakładu w
celu refurbishingu (jak się na takie "odświeżenie" produktu w fabryce
nazywa?).
>> To raz, a dwa: nie skorzystają z bonusa w tanich przypadkach naprawy, w
>> których np założą Ci nowy kabel sieciowy i wyślą z powrotem tą Twoją.
>
>> Odkręcasz 3 śrubki aby otworzyć suszarkę, ucinasz 3cm kabla, zakręcasz i po
>> 5 minutach gotowe.
>
> Ale najpierw: ktoś pakuje przedmiot, ktoś przygotowuje papiery dla kuriera,
> przesyłka, ktoś rozpakowuje, ocenia, czy w ogóle to się kwalifikuje do
> naprawy, naprawia, załatiwa jakąś papierologię, pakuje, przygotowuje
> przesyłkę, przesyłka, przedmiot leży w punkcie obsługi aż klient
> odbierze...
No na to jest 14 dni... spoko.
> W sumie, jak podliczymy całe zawracanie gitary, to pewnie wyjdzie ze 3
> roboczogodziny. Plus jeszcze koszty 2 przesyłek. A klient i tak
> niezadowolony, bo przedmiot się zepsuł, musiał czekać, i 2 razy jeździć do
> sklepu.
Nie wiem jak Ty te roboczogodziny liczyłeś, ale robią tą pracę pracownicy
którzy właśnie do takich rzeczy są przeznaczeni. Robią te wysyłki produktów
hurtem.
> Co to za bonus, jeżeli koszt transportu przedmiotu w celu jego naprawy
> przewyższa jego wartość?
>
Przedmiot nie jedzie kurierem sam tylko w większej paczce ze wszystkimi
produktami Samsunga, Zelmera czy innego. I koszty te są pokrywane z innego
portfela w korporacji.
Jeśli suszarkę za 250 zl w detalu mającą wartoś dla producenta 100zł
naprawisz za 15 zl zamiast do 100zl swojej straty na suszarce dopłacać
detaliście różnicę 150 za wydanie klientowi bezpłatnego zamiennika z półki
to myślisz, że księgowy w korpo nie podskoczy z radości?
Następne wpisy z tego wątku
- 14.07.17 14:43 yabba
- 14.07.17 16:42 J.F.
- 14.07.17 17:31 Pszemol
- 14.07.17 18:37 Cavallino
- 14.07.17 18:41 Cavallino
- 15.07.17 08:12 J.F.
- 15.07.17 08:23 Cavallino
- 15.07.17 09:00 J.F.
- 15.07.17 09:33 Cavallino
- 15.07.17 09:48 J.F.
- 15.07.17 09:54 Cavallino
- 15.07.17 10:31 J.F.
- 15.07.17 10:47 Cavallino
- 18.07.17 19:21 re
- 18.07.17 20:03 re
Najnowsze wątki z tej grupy
- Jazda z Warszawy do Krakowa teslą
- Beztłumikowcy
- promile wspierają Ukrainę
- Chińczyki są LEPSZE ;-)
- Już nie płoną
- 8%
- Nowy Outlander PHEV w PL
- Śmiechu KOOOOOOPA ;-)
- Antyradar
- zasniecie
- wjechał przez bramkę dla służb
- IZERY NIE BĘDZIE. PROJEKT POLSKIEGO ELEKTRYKA LĄDUJE W KOSZU.
- czyste powietrze
- Kamerka sam. na tył
- koniki obsiadły kolejki i numerki
Najnowsze wątki
- 2025-01-04 Zbieranie danych przez www
- 2025-01-04 reverse engineering i dodawanie elementów do istniejących zamkniętych produktów- legalne?
- 2025-01-04 w Nowym Roku 2025r
- 2025-01-04 Warszawa => Specjalista ds. IT - II Linia Wsparcia <=
- 2025-01-04 Warszawa => Java Developer <=
- 2025-01-04 Warszawa => Spedytor Międzynarodowy <=
- 2025-01-04 Warszawa => System Architect (Java background) <=
- 2025-01-04 Wrocław => Application Security Engineer <=
- 2025-01-04 Chrzanów => Specjalista ds. public relations <=
- 2025-01-04 Katowice => Key Account Manager (ERP) <=
- 2025-01-03 Problem z odczytem karty CF
- 2025-01-03 Jazda z Warszawy do Krakowa teslą
- 2025-01-03 Wrocław => Konsultant Wdrożeniowy Comarch XL/Optima (Księgowość i
- 2025-01-03 Warszawa => International Freight Forwarder <=
- 2025-01-03 Mińsk Mazowiecki => Area Sales Manager OZE <=