eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyKamera z lidla › Re: Kamera z lidla
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!agh.edu.pl!news.agh.edu.pl!news.cyf-kr.edu.pl!news.nask
    .pl!news.nask.org.pl!news.unit0.net!eternal-september.org!feeder.eternal-septem
    ber.org!news.eternal-september.org!.POSTED!not-for-mail
    From: Pszemol <P...@P...com>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: Kamera z lidla
    Date: Fri, 14 Jul 2017 07:06:57 -0000 (UTC)
    Organization: A noiseless patient Spider
    Lines: 96
    Message-ID: <ok9qig$uth$1@dont-email.me>
    References: <59650995$0$643$65785112@news.neostrada.pl> <ok32ai$ls4$4@dont-email.me>
    <59651edf$0$15205$65785112@news.neostrada.pl>
    <ok5d4b$51o$2@node1.news.atman.pl>
    <7...@4...com> <ok5tr8$2cp$3@dont-email.me>
    <u...@4...com> <ok8f5o$q12$1@dont-email.me>
    <ntzbiqswcmbx$.1tgatz80u34qp$.dlg@40tude.net>
    <ok8sj4$ohe$1@dont-email.me> <9qta6u0w6abn$.1n5nposvuq90v.dlg@40tude.net>
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset=UTF-8
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    Injection-Date: Fri, 14 Jul 2017 07:06:57 -0000 (UTC)
    Injection-Info: mx02.eternal-september.org;
    posting-host="9721e80808ed65e3a7ae412295ad40c1";
    logging-data="31665";
    mail-complaints-to="a...@e...org";
    posting-account="U2FsdGVkX18K74ri/5ROzdGzdHLPqRzS"
    User-Agent: NewsTap/5.2.6 (iPhone/iPod Touch)
    Cancel-Lock: sha1:v3zE17ynWphsmBd1+h8sUN+F7W4= sha1:J1B6trf1iOEM5umHLL2mwG3y9sI=
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2610414
    [ ukryj nagłówki ]

    Yakhub <a...@a...aa> wrote:
    > Dnia Thu, 13 Jul 2017 22:35:16 -0000 (UTC), Pszemol napisał(a):
    >
    >>>>>> Przemyśl to sobie - tu nie ma nic dziwnego.
    >>>>>
    >>>>> Przemyśl sobie to sam. Bo ja widzę inny, o wiele tańszy i szybszy
    >>>>> sposób załatwienia takiej reklamacji.
    >>>>
    >>>> Jaki?
    >>>
    >>> Zwrócenie klientowi pieniędzy, i wyrzucenie zepsutej suszarki do kontenera.
    >>>
    >>> W zdecydowanej większości przypadków tak się to załatwia.
    >>
    >> Gdzie i kto w ten sposób załatwia gwarancję producenta u detalisty??
    >>
    >
    > We wszystkich przypadkach, kiedy reklamowałem drobną i tanią elektronikę w
    > marketach tak to właśnie wygląda. Castorama, MediaMarkt, Tesco.
    >
    > Zwróć uwagę, że u nas trochę rzadziej korzysta się z gwarancji producenta -
    > ustawowe uprawnienia konsumenta z tytułu rękojmi są często korzystniejsze.
    > A w takim przypadku za wady towaru odpowiada sprzedawca, a nie producent.
    >
    > To znaczy - oczywiście nie mogę być na 100% pewien, czy faktycznie trafia
    > to do śmieci - ale mam przypuszczenie graniczące z pewnością, że nie jest
    > to odsyłane do producenta na drugim końcu świata.

    Ok, przypuszczenie masz :-) To zmienia sprawę :-)

    >> W ten sposób producent nie miałby żadnej kontroli nad potokiem uszkodzonych
    >> suszarek i nie wychwycą jakichś wspólnych problemów być może z projektem
    >
    > BYĆ MOŻE sklep sporządza jakieś raporty o uszkodzeniach.

    Być może? Przecież tu o kasę chodzi. I to dużą kasę, czyli 100% zwrotu, z
    punktu widzenia detalisty to jest zwrot finansowo porównywalny do 5-6
    udanych transakcji z których detalista ma tylko marżę bo resztę odprowadził
    z powrotem do fiskusa, do producenta czy też dystrybutora lokalnego lub
    centrali producenta odpowiedniej do kontynentu/regionu świata na którym
    handluje.

    Napewno sporządza dokładne raporty finansowe takich transakcji i wysyła
    zwrócone towary do refurbishingu.

    >> albo nieuczciwymi
    >> detalistami symulującymi uszkodzenia aby wyłudzić nowe suszarki do ponownej
    >> sprzedaży.
    >
    > Wliczone w koszta. To nie ty przypadkiem kiedyś broniłeś zwrotu
    > pełnowartościowego towaru do klepu? Klient zadowolony z tego, że problem
    > jest załatwiony od ręki to też jest jakaś wartość.

    Oczywiście. Ale nie jest wliczona strata całego produktu, są programy
    którymi towar wraca z powrotem na półkę jeszcze u detalisty w ramach "open
    box" a przedmioty wymagające naprawy czy innego dopieszczenia bardzo rzadko
    idą do kosza natomiast odsyłane są do producenta lub lokalnego zakładu w
    celu refurbishingu (jak się na takie "odświeżenie" produktu w fabryce
    nazywa?).

    >> To raz, a dwa: nie skorzystają z bonusa w tanich przypadkach naprawy, w
    >> których np założą Ci nowy kabel sieciowy i wyślą z powrotem tą Twoją.
    >
    >> Odkręcasz 3 śrubki aby otworzyć suszarkę, ucinasz 3cm kabla, zakręcasz i po
    >> 5 minutach gotowe.
    >
    > Ale najpierw: ktoś pakuje przedmiot, ktoś przygotowuje papiery dla kuriera,
    > przesyłka, ktoś rozpakowuje, ocenia, czy w ogóle to się kwalifikuje do
    > naprawy, naprawia, załatiwa jakąś papierologię, pakuje, przygotowuje
    > przesyłkę, przesyłka, przedmiot leży w punkcie obsługi aż klient
    > odbierze...

    No na to jest 14 dni... spoko.

    > W sumie, jak podliczymy całe zawracanie gitary, to pewnie wyjdzie ze 3
    > roboczogodziny. Plus jeszcze koszty 2 przesyłek. A klient i tak
    > niezadowolony, bo przedmiot się zepsuł, musiał czekać, i 2 razy jeździć do
    > sklepu.

    Nie wiem jak Ty te roboczogodziny liczyłeś, ale robią tą pracę pracownicy
    którzy właśnie do takich rzeczy są przeznaczeni. Robią te wysyłki produktów
    hurtem.

    > Co to za bonus, jeżeli koszt transportu przedmiotu w celu jego naprawy
    > przewyższa jego wartość?
    >

    Przedmiot nie jedzie kurierem sam tylko w większej paczce ze wszystkimi
    produktami Samsunga, Zelmera czy innego. I koszty te są pokrywane z innego
    portfela w korporacji.

    Jeśli suszarkę za 250 zl w detalu mającą wartoś dla producenta 100zł
    naprawisz za 15 zl zamiast do 100zl swojej straty na suszarce dopłacać
    detaliście różnicę 150 za wydanie klientowi bezpłatnego zamiennika z półki
    to myślisz, że księgowy w korpo nie podskoczy z radości?

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: