-
Data: 2017-07-14 09:06:57
Temat: Re: Kamera z lidla
Od: Pszemol <P...@P...com> szukaj wiadomości tego autora
[ pokaż wszystkie nagłówki ]Yakhub <a...@a...aa> wrote:
> Dnia Thu, 13 Jul 2017 22:35:16 -0000 (UTC), Pszemol napisał(a):
>
>>>>>> Przemyśl to sobie - tu nie ma nic dziwnego.
>>>>>
>>>>> Przemyśl sobie to sam. Bo ja widzę inny, o wiele tańszy i szybszy
>>>>> sposób załatwienia takiej reklamacji.
>>>>
>>>> Jaki?
>>>
>>> Zwrócenie klientowi pieniędzy, i wyrzucenie zepsutej suszarki do kontenera.
>>>
>>> W zdecydowanej większości przypadków tak się to załatwia.
>>
>> Gdzie i kto w ten sposób załatwia gwarancję producenta u detalisty??
>>
>
> We wszystkich przypadkach, kiedy reklamowałem drobną i tanią elektronikę w
> marketach tak to właśnie wygląda. Castorama, MediaMarkt, Tesco.
>
> Zwróć uwagę, że u nas trochę rzadziej korzysta się z gwarancji producenta -
> ustawowe uprawnienia konsumenta z tytułu rękojmi są często korzystniejsze.
> A w takim przypadku za wady towaru odpowiada sprzedawca, a nie producent.
>
> To znaczy - oczywiście nie mogę być na 100% pewien, czy faktycznie trafia
> to do śmieci - ale mam przypuszczenie graniczące z pewnością, że nie jest
> to odsyłane do producenta na drugim końcu świata.
Ok, przypuszczenie masz :-) To zmienia sprawę :-)
>> W ten sposób producent nie miałby żadnej kontroli nad potokiem uszkodzonych
>> suszarek i nie wychwycą jakichś wspólnych problemów być może z projektem
>
> BYĆ MOŻE sklep sporządza jakieś raporty o uszkodzeniach.
Być może? Przecież tu o kasę chodzi. I to dużą kasę, czyli 100% zwrotu, z
punktu widzenia detalisty to jest zwrot finansowo porównywalny do 5-6
udanych transakcji z których detalista ma tylko marżę bo resztę odprowadził
z powrotem do fiskusa, do producenta czy też dystrybutora lokalnego lub
centrali producenta odpowiedniej do kontynentu/regionu świata na którym
handluje.
Napewno sporządza dokładne raporty finansowe takich transakcji i wysyła
zwrócone towary do refurbishingu.
>> albo nieuczciwymi
>> detalistami symulującymi uszkodzenia aby wyłudzić nowe suszarki do ponownej
>> sprzedaży.
>
> Wliczone w koszta. To nie ty przypadkiem kiedyś broniłeś zwrotu
> pełnowartościowego towaru do klepu? Klient zadowolony z tego, że problem
> jest załatwiony od ręki to też jest jakaś wartość.
Oczywiście. Ale nie jest wliczona strata całego produktu, są programy
którymi towar wraca z powrotem na półkę jeszcze u detalisty w ramach "open
box" a przedmioty wymagające naprawy czy innego dopieszczenia bardzo rzadko
idą do kosza natomiast odsyłane są do producenta lub lokalnego zakładu w
celu refurbishingu (jak się na takie "odświeżenie" produktu w fabryce
nazywa?).
>> To raz, a dwa: nie skorzystają z bonusa w tanich przypadkach naprawy, w
>> których np założą Ci nowy kabel sieciowy i wyślą z powrotem tą Twoją.
>
>> Odkręcasz 3 śrubki aby otworzyć suszarkę, ucinasz 3cm kabla, zakręcasz i po
>> 5 minutach gotowe.
>
> Ale najpierw: ktoś pakuje przedmiot, ktoś przygotowuje papiery dla kuriera,
> przesyłka, ktoś rozpakowuje, ocenia, czy w ogóle to się kwalifikuje do
> naprawy, naprawia, załatiwa jakąś papierologię, pakuje, przygotowuje
> przesyłkę, przesyłka, przedmiot leży w punkcie obsługi aż klient
> odbierze...
No na to jest 14 dni... spoko.
> W sumie, jak podliczymy całe zawracanie gitary, to pewnie wyjdzie ze 3
> roboczogodziny. Plus jeszcze koszty 2 przesyłek. A klient i tak
> niezadowolony, bo przedmiot się zepsuł, musiał czekać, i 2 razy jeździć do
> sklepu.
Nie wiem jak Ty te roboczogodziny liczyłeś, ale robią tą pracę pracownicy
którzy właśnie do takich rzeczy są przeznaczeni. Robią te wysyłki produktów
hurtem.
> Co to za bonus, jeżeli koszt transportu przedmiotu w celu jego naprawy
> przewyższa jego wartość?
>
Przedmiot nie jedzie kurierem sam tylko w większej paczce ze wszystkimi
produktami Samsunga, Zelmera czy innego. I koszty te są pokrywane z innego
portfela w korporacji.
Jeśli suszarkę za 250 zl w detalu mającą wartoś dla producenta 100zł
naprawisz za 15 zl zamiast do 100zl swojej straty na suszarce dopłacać
detaliście różnicę 150 za wydanie klientowi bezpłatnego zamiennika z półki
to myślisz, że księgowy w korpo nie podskoczy z radości?
Następne wpisy z tego wątku
- 14.07.17 14:43 yabba
- 14.07.17 16:42 J.F.
- 14.07.17 17:31 Pszemol
- 14.07.17 18:37 Cavallino
- 14.07.17 18:41 Cavallino
- 15.07.17 08:12 J.F.
- 15.07.17 08:23 Cavallino
- 15.07.17 09:00 J.F.
- 15.07.17 09:33 Cavallino
- 15.07.17 09:48 J.F.
- 15.07.17 09:54 Cavallino
- 15.07.17 10:31 J.F.
- 15.07.17 10:47 Cavallino
- 18.07.17 19:21 re
- 18.07.17 20:03 re
Najnowsze wątki z tej grupy
- Test - nie czytać
- Nowa ładowarka Moya a Twizy -)
- Pomoc dla Filipa ;)
- znowu kradno i sie nie dzielo
- Zieloni oszuchiści
- Zniknął list gończy za "Frogiem". Frog się nam odnalazł?
- zawsze parkuj tyłem do ulicy
- nie będzie naprawy pod blokiem?
- korytarz zycia
- serce boli
- Seicento vs Szydło, comes back :)
- Zasięg Tesli przy szybszej jeździe
- 300km/h
- Jaka nawigacja z asystentem zmiany pasa ruchu?
- Zapierdalać
Najnowsze wątki
- 2025-01-20 Gdańsk => Programista Full Stack .Net <=
- 2025-01-20 Gliwice => Business Development Manager - Dział Sieci i Bezpieczeńst
- 2025-01-20 Warszawa => Full Stack .Net Engineer <=
- 2025-01-20 huta ruszyla
- 2025-01-20 piece wodorowe
- 2025-01-20 Lublin => Programista Delphi <=
- 2025-01-20 Warszawa => Architekt rozwiązań (doświadczenie w obszarze Java, AWS
- 2025-01-20 Mińsk Mazowiecki => Area Sales Manager OZE <=
- 2025-01-20 Bieruń => Spedytor Międzynarodowy (handel ładunkami/prowadzenie flo
- 2025-01-19 Test - nie czytać
- 2025-01-19 qqqq
- 2025-01-19 Tauron przysyła aneks
- 2025-01-19 Nowa ładowarka Moya a Twizy -)
- 2025-01-18 Power BANK z ładowaniem przelotowym robi PRZERWY
- 2025-01-18 Pomoc dla Filipa ;)