    From: Mario <m...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: Kablówka, a podłączenie komputera. Różnica potencjałów.
    Date: Thu, 16 Sep 2010 01:33:03 +0200
    <i6dl4f$8sc$1@news.onet.pl> <i6dppb$kn7$1@news.onet.pl>
    <s...@f...lasek.waw.pl> <i6draa$opp$1@news.onet.pl>
    <i6kcsu$2tjb$1@news2.ipartners.pl> <i6krd4$t0c$1@news.onet.pl>
    <i6q0er$sis$1@news.onet.pl> <s...@f...lasek.waw.pl>
    <i6q4tn$9ur$1@news.onet.pl> <s...@f...lasek.waw.pl>
    <i6qbrd$uk9$1@news.onet.pl> <s...@f...lasek.waw.pl>
    <i6qekk$74r$1@news.onet.pl> <s...@f...lasek.waw.pl>
    <i6r4vs$9pj$1@news.onet.pl> <s...@f...lasek.waw.pl>
    <i6rauk$t20$1@news.onet.pl> <s...@f...lasek.waw.pl>

    > No i właśnie tu *jest* problem. A nawet więcej problemów, tak ze trzy.
    > Po pierwsze zdarzają się urządzenia bez określonej przynależności
    > klasowej.

    Nie powinny się zdarzać w handlu.

    Po drugie, te klasy mogą zależeć od widzimisia konstruktorskiego,
    > od tego jaka wtyczka była na stannie

    No chyba niezupełnie bo typ izolacji zależy nie od tego jaki kabel w
    danym egzemplarzu wepnie monter ale od tego jakie podkładki papierowe
    dla tego produktu przygotowano czyli zgodność z dyrektywą.

    albo od uchwały zarządu w sprawie
    > standaryzacji elementów używanych do produkcji. Wtedy te kółeczka
    > i kwadraciki należy olać, bo nic z nich nie wynika. Po trzecie nie każdy
    > użykownik musi się znać na tych oznaczeniach (na szczęście producenci
    > o tym wiedzą, dlatego takie wkładanie wtyczek w domowe dziurki nie jest
    > groźne).

    > Bo od tego może zależeć ludzkie życie.

    Uważasz że tylko betoniarką można zabić?
    W każdej instrukcji znajdziesz mnóstwo wykrzykników. Właśnie w
    rozdziałach dotyczących podłączania do zasilania.

    > Na szczęście nie wszyscy myślą tak, że wystarczy o takich rzeczach
    > napisać w instrukcji na 34 stronie.

    > No tak. Ordnung must sein.

    Ty się w stosowaniu urządzeń we własnym mieszkaniu nie musisz stosować
    do przepisów. Ale jeśłi już byś wynajął je komuś a zwłaszcza do użytku
    publicznego to lepiej dla wszystkich byłoby żeby wszystko było w zgodzie
    z przepisami.
    Also, das ist gute Idee:
    Ordnung must sein.

> [...]
    > (jak w każdym porządnym domu), więc wasze wysiłki mogą pójść na marne,
    > jeśli diwajs trafi do kogoś z dwuprzewodową (a przecież wciąż legalną)
    > instalacją.
    >
    > A mnie (w tych śmiesznych testach) chodziło o praktykę. Domową praktykę.

    > No więc pomyślałem sobie, że to przecięte zdanie (o tym, że z filtrem
    > sieciowym zestaw audio gra lepiej) miało być jajcarskie. Jak ja bym
    > słyszał w głośnikach jakieś pierdy czy inne zakłócenia, to bym wywalił
    > taki złom w diabły, a nie szukał półśrodków w rodzaju podłączania do

    O filtrze to pisałem w kwestii emisji. A o zakłóceniach audio pisałem w
    kontekscie podłączania wieży do peceta podłączonego bez bolca.
    Jest/był to (OIDP z dawnych czasów) jednen z podstawowych problemów obok
    szczypania przez masę po palcach. I dotyczył włąśnie użytkowników
    domowych a nie instytutów badawczych. Jak pecet jest nie podłączony do
    PE to na obudowie ma 110 v z dzielnika pojemnościowego jakim stał się
    filtr. NA masie jego karty dźwiękowej też. Gdy połączysz to kablem z
    zestawem audio, który być może jest poprawnie podłączony to przez masę
    kabla audio płynie prąd o częstotliwości 50Hz. Bardzo dobrze słyszalny w
    głośnikach.

    MD