  • Data: 2010-09-15 11:49:01
    Temat: Re: Kablówka, a podłączenie komputera. Różnica potencjałów.
    Od: Mario <m...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    > A nie nie nie! Z kotłami gazowymi, to jest zupełnie co innego! Dwadzieścia
    > lat temu, to się nie dało kupić innego kotła, niż taki, kóry podłacza się
    > do przewodu kominowego odpowiedniej wysokości. Więc musiałem przerabiać.
    > Teraz bez trudu można kupić taki, co się zadowoli odpowiednio ukształtowaną
    > rurą wystawioną przez ścianę na zewnątrz. W gazownictwie jest postęp,
    > a w prądownictwie regres.

    Ależ skądże. Albo dajesz kocioł otwarty w pomieszczeniu o z odpowiednim
    przewodem kominowym albo dajesz z zamkniętą komorą i podpinasz
    przewody powietrzny i spalinowy z zewnątrz. A co masz zrobić jak masz
    małą łazienkę w centrum mieszkania i nie zamontujesz ani kotła z
    zamkniętą komorą ani otwartą? I co z wymogiem kubatury > 8m^3 i
    sprawnego przewodu wentylacyjnego?
    Ale ja nie chciałem o szczegółach technicznych. Kiedyś przyszedł ci
    gazownik i zrobił bez projektu a wymagania kominiarskie były znacznie
    niższe. Teraz musisz mieć projekt budowlany a przepisy gazownicze i
    kominiarskie są bardziej restrykcyjne niż 15 lat temu. Wcale z gazem nie
    jest łatwiej niż z prądem.

    > Niczego nie przerabiam, tylko podłaczam te wszystkie laptopy i inne
    > wynalazki gdzie popadnie. Na ogół do gniazdka bez bolca. Wyboru nie
    > mam, bo przecież nie będę przerabiał instalcji jak se chcę baterię
    > podładować! Rezygnować z tego też nie zamierzam.

    Nie musisz. Jak urządzenie ma wtyczkę z PE i filtr symetryczny to co
    najwyżej będzie kopać przy dotykaniu masy albo uszkadzać się bądź
    niszczyć inne urządzenia współpracujące z nim. Twój wybór.
    Też mam laptopa - HP NX6125. Zasilacz ma wtyczkę z bolcem. Na wyjściu
    zasilacza jego masa jest galwanicznie połączona z PE wtyczki
    zasilającej. Jak myślisz jaki potencjał będzie miała masa USB względem
    PE jeśli podłączę laptop do gniazda bez sprawnego PE. A jeśli będę miał
    kablówkę z uziemioną masą to jaki potencjał będzie między masą przewodu
    AV z telewizora a masą tunera TV wpiętego w usb laptopa. Czy będzie
    tylko kopać w ręce czy też może któreś urządzenie uszkodzić?

    MD