eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochody › Kable do odpalania przy rozładowanym aku
Ilość wypowiedzi w tym wątku: 220

  • 161. Data: 2018-06-26 21:08:49
    Temat: Re: Kable. Regulator.
    Od: "Tomasz Gorbaczuk" <g...@a...pl>

    W dniu .06.2018 o 20:58 Adam <a...@p...onet.pl> pisze:

    > Faktem jest, że w autach najczęściej są dwa akumulatory, często żółte
    > Optimy, ale alternator praktycznie cały czas pracuje na 100%.

    Eee, niemożliwe. Przecież przy akumulatorze większym niż "fabryka dała"
    alternator musi się zepsuć (od przeciążenia) :-)


    TG


  • 162. Data: 2018-06-26 22:40:26
    Temat: Re: Kable. Regulator.
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    nie zepsuje sie bo przeciez akumulator nigdy nie bedzie naladowany.


  • 163. Data: 2018-06-27 00:03:21
    Temat: Re: Kable do odpalania przy rozładowanym aku
    Od: LordBluzg(R) <m...@p...onet.pl>

    W dniu 2018-06-21 o 17:58, Tomasz Gorbaczuk pisze:
    > W dniu .06.2018 o 00:02 LordBluzg(R) <m...@p...onet.pl> pisze:
    >
    >
    >> Ok 20 min.
    > Jak kable dobre to nic nie trzeba czekać - wielokrotnie odpalałem
    > sąsiada z 1.9 TDI, który miał "letni" akumulator. Jak było -5 to miał
    > energii na pół obrotu wału. Jak wiadomo, że "biorca" słabo pali to
    > warto  poczekać na dwukrotne zagrzanie świec.

    Miałem (miliard la temu) taką Polufkę (VW Polo 1.0,
    diesel--"LODÓWKA"/białe kombi r 1993) kupiłem za grosze bo główny pojazd
    się rozkraczył a była nagła potrzeba. Został dłużej. Jak było -20C to
    podkładałem "maszynkę" w postaci 800W kuchenki elektrycznej po miskę na
    cegle, na pół godziny. Po pół godzinie nawet blok silnika był ciepły i
    kręciła aż miło :) Aku słaby ale wytrzymał jeszcze rok. Sprzedałem latem :D
    Przy okazji...paliła 3,5L/100km jak jej nie deptałem. Lepsze od kibla
    (skutera) Do dziś nostalgia...że tak fajnych silników już nie robio :/
    Ciekawostką było, że licznik miał liczby max do 99999 i nie wiem ile
    razy się przekręcił :D
    https://thumbs.img-sprzedajemy.pl/1000x901c/09/e7/9f
    /volkswagen-polo-licznik-zegary-zestaw-wskaznikow-pr
    udnik-353643627.jpg
    --
    LordBluzg(R)
    ?Sukces WOŚP klęską PiS?


  • 164. Data: 2018-06-27 03:37:46
    Temat: Re: Kable. Regulator.
    Od: "Malkoit" <g...@f...pl>

    Użytkownik "Zenek Kapelinder" <4...@g...com> napisał w wiadomości
    news:361df332-e70f-44c8-b357-93ca4daea7b3@googlegrou
    ps.com...

    > Charakterystyka alternatora to udowadnia, ja nie musze.


    Udowodnij, że potrafisz zrozumieć tą charakterystykę.


  • 165. Data: 2018-06-27 03:55:48
    Temat: Re: Kable. Regulator.
    Od: "Malkoit" <g...@f...pl>

    Użytkownik "LordBluzg(R)" <m...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    news:5b313505$0$601$65785112@news.neostrada.pl...
    >W dniu 2018-06-25 o 11:08, Malkoit pisze:
    >
    >> Udowodnij, że tak jest z uwzglednieniem rozruchu obcego samochodu
    >> przy pracującym silniku na wyższych obrotach i słabym akumulatorze dawcy.
    >> Udowodnij, że wtedy prąd wzbudzenia nie przekroczy wartości
    >> dopuszczonej przez producenta.
    >>
    > prąd wzbudzenia nie może przekroczyć wartosci dopuszczalnej bo jest
    > ograniczony "diodą Zenera"/układem ograniczania, która własnie doprowadza
    > do tego, że napięcie i prąd NIE może wzrosnąc powyżej 14,5V dla obwodu
    > ładowania.
    > --
    > LordBluzg(R)
    > ?Sukces WOŚP klęską PiS?

    Masz tendecje do omijania tematu. Najpierw jakieś zwarcia alternatora,
    teraz wzrost napiecia powyzej 14,5 V.

    Problemem jest mozliwość uszkodzenia alternatora przy mozliwym
    przeciążeniu prądowym w warunkach uruchamiania innego
    samochodu.
    Udowodnij, że producent przewidział takie uruchamianie
    i zabezpieczył alternator.


  • 166. Data: 2018-06-27 04:11:45
    Temat: Re: Kable. Regulator.
    Od: "Malkoit" <g...@f...pl>

    Użytkownik "Uzytkownik" <a...@s...pl> napisał w wiadomości
    news:5b315730$0$605$65785112@news.neostrada.pl...
    >W dniu 2018-06-25 o 11:08, Malkoit pisze:

    >> Udowodnij, że tak jest z uwzglednieniem rozruchu obcego samochodu
    >> przy pracującym silniku na wyższych obrotach i słabym akumulatorze dawcy.
    >> Udowodnij, że wtedy prąd wzbudzenia nie przekroczy wartości
    >> dopuszczonej przez producenta.
    >
    > Alternator działa tak, że im bardziej go obciążysz, tym masz mniejszy prąd
    > wzbudzenia.

    Nieprawda, w normalnych warunkach alternator tak nie działa.
    Tak mogłoby być gdyby było i działało zabezpieczenie przed przeciążeniem
    prądowym, ale jak dotąd nikt nie udowodnił, że producent
    umieścił takie zabezpieczenie.


  • 167. Data: 2018-06-27 06:04:04
    Temat: Re: Kable. Regulator.
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Wed, 27 Jun 2018 04:11:45 +0200, Malkoit napisał(a):
    > Użytkownik "Uzytkownik" <a...@s...pl> napisał w wiadomości
    >>W dniu 2018-06-25 o 11:08, Malkoit pisze:
    >>> Udowodnij, że tak jest z uwzglednieniem rozruchu obcego samochodu
    >>> przy pracującym silniku na wyższych obrotach i słabym akumulatorze dawcy.
    >>> Udowodnij, że wtedy prąd wzbudzenia nie przekroczy wartości
    >>> dopuszczonej przez producenta.
    >>
    >> Alternator działa tak, że im bardziej go obciążysz, tym masz mniejszy prąd
    >> wzbudzenia.
    >
    > Nieprawda, w normalnych warunkach alternator tak nie działa.
    > Tak mogłoby być gdyby było i działało zabezpieczenie przed przeciążeniem
    > prądowym, ale jak dotąd nikt nie udowodnił, że producent
    > umieścił takie zabezpieczenie.

    Ale tu nie ma co umieszczac, bo to samo jest.
    Dobrze piszesz - normalnie tak nie dziala, tzn normalnie im wiekszy
    prad pobierany tym wiekszy prad wzbudzenia potrzebny (bez zmiany
    obrotow).
    W pewnym momencie dojdziesz do maksimum, dalszy wzrost poboru pradu
    nie bedzie mogl byc skompensowany wzbudzeniem, wiec spadnie napiecie
    wyjsciowe, wiec spadnie tez napiecie na cewce wzbudzenia i prad, wiec
    spadnie dalej prad i napiecie wyjsciowe.

    J.


  • 168. Data: 2018-06-27 09:18:04
    Temat: Re: Kable. Regulator.
    Od: "P.B." <p...@w...pl>

    Dnia Wed, 27 Jun 2018 06:04:04 +0200, J.F. napisał(a):

    > W pewnym momencie dojdziesz do maksimum, dalszy wzrost poboru pradu
    > nie bedzie mogl byc skompensowany wzbudzeniem, wiec spadnie napiecie
    > wyjsciowe, wiec spadnie tez napiecie na cewce wzbudzenia i prad, wiec
    > spadnie dalej prad i napiecie wyjsciowe.

    Normalnie magia :)

    --
    Pozdrawiam,
    Przemek


  • 169. Data: 2018-06-27 12:04:20
    Temat: Re: Kable. Regulator.
    Od: LordBluzg(R) <m...@p...onet.pl>

    W dniu 2018-06-27 o 03:55, Malkoit pisze:
    > Użytkownik "LordBluzg(R)" <m...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    > news:5b313505$0$601$65785112@news.neostrada.pl...
    >> W dniu 2018-06-25 o 11:08, Malkoit pisze:
    >>
    >>> Udowodnij, że tak jest z uwzglednieniem rozruchu obcego samochodu
    >>> przy pracującym silniku na wyższych obrotach i słabym akumulatorze
    >>> dawcy.
    >>> Udowodnij, że wtedy prąd wzbudzenia nie przekroczy wartości
    >>> dopuszczonej przez producenta.
    >>>
    >>  prąd wzbudzenia nie może przekroczyć wartosci dopuszczalnej bo jest
    >> ograniczony "diodą Zenera"/układem ograniczania, która własnie
    >> doprowadza do tego, że napięcie i prąd NIE może wzrosnąc powyżej 14,5V
    >> dla obwodu ładowania.

    > Masz tendecje do omijania tematu. Najpierw jakieś zwarcia alternatora,
    > teraz wzrost napiecia powyzej 14,5 V.

    Bredzisz. Nie ma wzrostu napięcia powyżej 14,5V a co za tym idzie nie ma
    zwiększonego SEM alternatora. Alternator pracuje DO dopuszczalnej mocy,
    ustalonej przez producenta. Wynika to z przekroju drutu na uzwojeniach
    stojana, prostowników oraz obwodu wzbudzenia, które są obliczone
    conajmniej na 2x tyle ile wyłazi z alternatora. Przekrój drutu
    znajdziesz w necie, ilośc uzwojeń też, diody mają parametr 100V (a nie
    14V) i prąd 25A a nie 10A. Alternator może oddać znacznie więcej prądu
    niż oddaje, później ulegnie uszkodzeniu. Przed tym właśnie zabezpiecza
    to układ regulatora, który DEBILU, jest UKŁADEM ZABEZPIECZENIA a twój
    pojebany łeb, nie potrafiący czytać schematu, wydumał sobie, że nagle
    dochodzi do przeciążenia obwodu regulatora bo kurwa ty tak chcesz i
    chuj. NIE, nie dochodzi BO TAM KURWA NIE MA WINCYJ PRUNDU niż to co
    pokazuje schemat i nie ma go CO PRZECIĄŻYĆ. Równie dobrze możesz dumać,
    że kurwa ze szklanki 0,25l nalejesz wodę do wiadra 10l i będzie pełne.
    ROZUMIESZ SWÓJ DEBILIZM? Jak ci kurwa to inaczej wytłumaczyć?

    Weź kurwa jednak tom szklanke i spróbuj za jednym razem, przeciążając
    tom szklanke napełnić na większym przeciążeniu, niż producet szklanki
    zrobił, napełnić to wiadro 10 litrowe. No musisz spróbowac bo kurwa nie
    wierzysz w słowo pisane, fizykę i elektronikę, tym badrdziej, że prundu
    nie widać ale tom wode zobaczysz. Potem długo dumaj jak to przecionżyć
    żeby tom szklankom to wiadro napełnić za jednym razem :)

    Masz zakurwgadkę :)
    >
    > Problemem jest mozliwość uszkodzenia alternatora przy mozliwym
    > przeciążeniu prądowym w warunkach uruchamiania innego
    > samochodu.
    > Udowodnij, że producent przewidział takie uruchamianie
    > i zabezpieczył alternator.
    Udowodnij że z alternatora popłynie wiekszy prąd niż wartość nominalna
    (maksymalna). Już taką bzdurę raz napisałeś. Żebyś zrozumiał...udowodnij
    że 1 metr ma 110cm albo wincyj.

    Możesz wypierdalać :]

    --
    LordBluzg(R)
    ?Sukces WOŚP klęską PiS?


  • 170. Data: 2018-06-27 12:37:26
    Temat: Re: Kable do odpalania przy rozładowanym aku
    Od: Adam <a...@p...onet.pl>

    W dniu 2018-06-27 o 00:03, LordBluzg(R) pisze:
    > (...)
    > Miałem (miliard la temu) taką Polufkę (VW Polo 1.0,
    > diesel--"LODÓWKA"/białe kombi r 1993) kupiłem za grosze bo główny pojazd
    > się rozkraczył a była nagła potrzeba. Został dłużej. Jak było -20C to
    > podkładałem "maszynkę" w postaci 800W kuchenki elektrycznej po miskę na
    > cegle, na pół godziny. Po pół godzinie nawet blok silnika był ciepły i
    > kręciła aż miło :) Aku słaby ale wytrzymał jeszcze rok. Sprzedałem latem :D
    > Przy okazji...paliła 3,5L/100km jak jej nie deptałem. Lepsze od kibla
    > (skutera) Do dziś nostalgia...że tak fajnych silników już nie robio :/
    > (...)

    Było jeszcze kilka takich dobrych małych autek, np Cytrynka Saxo.


    --
    Pozdrawiam.

    Adam

strony : 1 ... 10 ... 16 . [ 17 ] . 18 ... 22


Szukaj w grupach

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: