-
171. Data: 2018-06-27 12:45:55
Temat: Re: Kable do odpalania przy rozładowanym aku
Od: Adam <a...@p...onet.pl>
W dniu 2018-06-24 o 10:41, sirapacz pisze:
>
>> Jakiś czas temu był podobny temat. Ktoś napisał, że nie powinno używać
>> się kabli od spawarek, ale przeleciałem i doczytałem uzasadnienia, a
>> teraz nie mogę odnaleźć.
>> Czy rzeczywiście?
>
>
> może dlatego, że drogie? ;)
> można można
Niezupełnie, nie zawsze.
Chodzi o to, żeby nie łączyć "na dłużej" i "zbyt dobrymi przewodami"
akumulatorów o bardzo różnym stopniu naładowania, aby zbyt dużym prądem
wyrównawczym nie uszkodzić akumulatorów.
--
Pozdrawiam.
Adam
-
172. Data: 2018-06-27 15:59:53
Temat: Re: Kable. Regulator.
Od: "Malkoit" <g...@f...pl>
Użytkownik "LordBluzg(R)" <m...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
news:5b336136$0$620$65785112@news.neostrada.pl...
>W dniu 2018-06-27 o 03:55, Malkoit pisze:
>>
>> Problemem jest mozliwość uszkodzenia alternatora przy mozliwym
>> przeciążeniu prądowym w warunkach uruchamiania innego
>> samochodu.
>> Udowodnij, że producent przewidział takie uruchamianie
>> i zabezpieczył alternator.
> Udowodnij że z alternatora popłynie wiekszy prąd niż wartość nominalna
> (maksymalna).
> --
> LordBluzg(R)
> ?Sukces WOŚP klęską PiS?
Jeżeli może popłynąć prąd nominalny to również może popłynąć prąd większy
od nominalnego; wystarczy że obciążenie alternatora będzie większe od
przewidzianego przez projektanta, np. uruchamiany silnik innego samochodu.
-
173. Data: 2018-06-27 16:04:51
Temat: Re: Kable. Regulator.
Od: "Malkoit" <g...@f...pl>
Użytkownik "J.F." <j...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
news:1tq5018vwqr45.h63q0us15uxa$.dlg@40tude.net...
> Dnia Wed, 27 Jun 2018 04:11:45 +0200, Malkoit napisał(a):
>>
>> Tak mogłoby być gdyby było i działało zabezpieczenie przed przeciążeniem
>> prądowym, ale jak dotąd nikt nie udowodnił, że producent
>> umieścił takie zabezpieczenie.
>
> Ale tu nie ma co umieszczac, bo to samo jest.
Sprecyzuj co masz na myśli.
> normalnie im wiekszy
> prad pobierany tym wiekszy prad wzbudzenia potrzebny (bez zmiany
> obrotow).
> W pewnym momencie dojdziesz do maksimum, dalszy wzrost poboru pradu
> nie bedzie mogl byc skompensowany wzbudzeniem, wiec spadnie napiecie
> wyjsciowe, wiec spadnie tez napiecie na cewce wzbudzenia i prad, wiec
> spadnie dalej prad i napiecie wyjsciowe.
>
> J.
Chodzi o ten "pewny moment dojścia do maksimum".
To maksimum prądu może uszkodzić regulator, a także diody wyjściowe
alternatora.
Jeżeli zakładasz, że to maximum występuje już przy prądzie nominalnym/max
dopuszczalnym, a nie przy wiekszym, to udowodnij to.
-
174. Data: 2018-06-27 16:27:02
Temat: Re: Kable. Regulator.
Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>
Narysowane jest to na charakterystyce alternatora. Wzbudzane nie moze byc wieksze niz
wynikajace z opornosci przewodzacego tranzystora, opornosci cewki i wydajnosci
pradowej zrodla zasilania regulatora. Samoregulacje alternatora w zakresie
ograniczania pradu wyjsciowego przy pelnym wzbudzaniu inwzroscie obrotow odpowiada
mechanizm ktorego nie zrozumiesz. Amen.
-
175. Data: 2018-06-27 16:37:27
Temat: Re: Kable. Regulator.
Od: "Malkoit" <g...@f...pl>
Użytkownik "Zenek Kapelinder" <4...@g...com> napisał w wiadomości
news:fcaff7b7-e480-4e8c-8f3d-fbfdfec1ebeb@googlegrou
ps.com...
> Narysowane jest to na charakterystyce alternatora.
Tu nie jest kościół w którym właściciel boga podaje do wierzenia.
Wreszcie przedstaw charakterystykę i udowodnij.
> Wzbudzane nie moze byc wieksze niz wynikajace z opornosci przewodzacego
> tranzystora,
Ale może byc wystarczające do uszkodzenia przy obciązeniu alternatora
ponad to co przewidział projektant, czyli rozruch silnika innego samochodu.
-
176. Data: 2018-06-27 17:55:28
Temat: Re: Kable. Regulator.
Od: LordBluzg(R) <m...@p...onet.pl>
W dniu 2018-06-27 o 15:59, Malkoit pisze:
> Użytkownik "LordBluzg(R)" <m...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> news:5b336136$0$620$65785112@news.neostrada.pl...
>> W dniu 2018-06-27 o 03:55, Malkoit pisze:
>>>
>>> Problemem jest mozliwość uszkodzenia alternatora przy mozliwym
>>> przeciążeniu prądowym w warunkach uruchamiania innego
>>> samochodu.
>>> Udowodnij, że producent przewidział takie uruchamianie
>>> i zabezpieczył alternator.
>
>> Udowodnij że z alternatora popłynie wiekszy prąd niż wartość nominalna
>> (maksymalna).
> Jeżeli może popłynąć prąd nominalny to również może popłynąć prąd większy
> od nominalnego; wystarczy że obciążenie alternatora będzie większe od
> przewidzianego przez projektanta, np. uruchamiany silnik innego samochodu.
>
Nie, debilu. Prąd maksymalny jest określony przez cewkę wzbudzenia,
przekrój drutu stojana, ilość zwojów i obroty. Równie dobrze możesz se
napisać że jak bateryjka ma 1,5V i 200mA to jak ją bardziej obciążysz to
odda 2V i 05A a jak ją rozpędzisz powyżej prędkości światła to ci cofnie
czas do mezozoiku.
Jebniesz się w końcu w ten głupi łeb i przestaniesz dupę zawracać?
Kurwiu głupi, jesli możesz podnieść 50KG to jeśli ci włoże worek cementu
na łeb to podniesiesz 100kg?
Spierdalaj, pojebie.
--
LordBluzg(R)
?Sukces WOŚP klęską PiS?
-
177. Data: 2018-06-27 18:19:26
Temat: Re: Kable. Regulator.
Od: "Tomasz Gorbaczuk" <g...@a...pl>
W dniu .06.2018 o 17:55 LordBluzg(R) <m...@p...onet.pl> pisze:
> jesli możesz podnieść 50KG to jeśli ci włoże worek cementu na łeb to
> podniesiesz 100kg?
Idealnie zobrazowałeś tok myślenia kolegi Malkoit :-)
TG
-
178. Data: 2018-06-27 18:38:00
Temat: Re: Kable.
Od: "Malkoit" <g...@f...pl>
Użytkownik "LordBluzg(R)" <m...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
news:5b33b37b$0$608$65785112@news.neostrada.pl...
>
> jesli możesz podnieść 50KG to jeśli ci włoże worek cementu na łeb to
> podniesiesz 100kg?
> --
> LordBluzg(R)
> ?Sukces WOŚP klęską PiS?
Zenek może podnieść, bo on ma taki łeb i taką charakterystykę.
-
179. Data: 2018-06-27 18:49:35
Temat: Re: Kable do odpalania przy rozładowanym aku
Od: kk <k...@o...pl>
W dniu 2018-06-27 o 12:45, Adam pisze:
> W dniu 2018-06-24 o 10:41, sirapacz pisze:
>>
>>> Jakiś czas temu był podobny temat. Ktoś napisał, że nie powinno
>>> używać się kabli od spawarek, ale przeleciałem i doczytałem
>>> uzasadnienia, a teraz nie mogę odnaleźć.
>>> Czy rzeczywiście?
>>
>>
>> może dlatego, że drogie? ;)
>> można można
>
> Niezupełnie, nie zawsze.
>
> Chodzi o to, żeby nie łączyć "na dłużej" i "zbyt dobrymi przewodami"
> akumulatorów o bardzo różnym stopniu naładowania, aby zbyt dużym prądem
> wyrównawczym nie uszkodzić akumulatorów.
>
>
Akumulatora samochodowego nie da się tak uszkodzić.
-
180. Data: 2018-06-27 18:51:15
Temat: Re: Kable.
Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>
Mozesz sie odpierdolic?