  • 171. Data: 2018-06-27 12:45:55
    Temat: Re: Kable do odpalania przy rozładowanym aku
    Od: Adam <a...@p...onet.pl>

    W dniu 2018-06-24 o 10:41, sirapacz pisze:

    > może dlatego,  że drogie? ;)
    > można można

    Niezupełnie, nie zawsze.

    Chodzi o to, żeby nie łączyć "na dłużej" i "zbyt dobrymi przewodami"
    akumulatorów o bardzo różnym stopniu naładowania, aby zbyt dużym prądem
    wyrównawczym nie uszkodzić akumulatorów.

    --
    Pozdrawiam.

    Adam

  • 172. Data: 2018-06-27 15:59:53
    Temat: Re: Kable. Regulator.
    Od: "Malkoit" <g...@f...pl>

    Użytkownik "LordBluzg(R)" <m...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

    > Udowodnij że z alternatora popłynie wiekszy prąd niż wartość nominalna
    > (maksymalna).
    > --
    > LordBluzg(R)
    > ?Sukces WOŚP klęską PiS?

    Jeżeli może popłynąć prąd nominalny to również może popłynąć prąd większy
    od nominalnego; wystarczy że obciążenie alternatora będzie większe od
    przewidzianego przez projektanta, np. uruchamiany silnik innego samochodu.

  • 173. Data: 2018-06-27 16:04:51
    Od: "Malkoit" <g...@f...pl>

    > Ale tu nie ma co umieszczac, bo to samo jest.

    Sprecyzuj co masz na myśli.

    > normalnie im wiekszy
    > prad pobierany tym wiekszy prad wzbudzenia potrzebny (bez zmiany
    > obrotow).
    > W pewnym momencie dojdziesz do maksimum, dalszy wzrost poboru pradu
    > nie bedzie mogl byc skompensowany wzbudzeniem, wiec spadnie napiecie
    > wyjsciowe, wiec spadnie tez napiecie na cewce wzbudzenia i prad, wiec
    > spadnie dalej prad i napiecie wyjsciowe.
    >
    > J.

    Chodzi o ten "pewny moment dojścia do maksimum".
    To maksimum prądu może uszkodzić regulator, a także diody wyjściowe
    alternatora.
    Jeżeli zakładasz, że to maximum występuje już przy prądzie nominalnym/max
    dopuszczalnym, a nie przy wiekszym, to udowodnij to.

  • 174. Data: 2018-06-27 16:27:02
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Narysowane jest to na charakterystyce alternatora. Wzbudzane nie moze byc wieksze niz
    wynikajace z opornosci przewodzacego tranzystora, opornosci cewki i wydajnosci
    pradowej zrodla zasilania regulatora. Samoregulacje alternatora w zakresie
    ograniczania pradu wyjsciowego przy pelnym wzbudzaniu inwzroscie obrotow odpowiada
    mechanizm ktorego nie zrozumiesz. Amen.

  • 175. Data: 2018-06-27 16:37:27
    Od: "Malkoit" <g...@f...pl>

    Użytkownik "Zenek Kapelinder" <4...@g...com> napisał w wiadomości
    ps.com...

    > Narysowane jest to na charakterystyce alternatora.

    Tu nie jest kościół w którym właściciel boga podaje do wierzenia.
    Wreszcie przedstaw charakterystykę i udowodnij.

    > Wzbudzane nie moze byc wieksze niz wynikajace z opornosci przewodzacego
    > tranzystora,

    Ale może byc wystarczające do uszkodzenia przy obciązeniu alternatora
    ponad to co przewidział projektant, czyli rozruch silnika innego samochodu.

  • 176. Data: 2018-06-27 17:55:28
    Od: LordBluzg(R) <m...@p...onet.pl>

    W dniu 2018-06-27 o 15:59, Malkoit pisze:
> [...]

    > od nominalnego; wystarczy że obciążenie alternatora będzie większe od
    > przewidzianego przez projektanta,  np. uruchamiany silnik innego samochodu.

    Nie, debilu. Prąd maksymalny jest określony przez cewkę wzbudzenia,
    przekrój drutu stojana, ilość zwojów i obroty. Równie dobrze możesz se
    napisać że jak bateryjka ma 1,5V i 200mA to jak ją bardziej obciążysz to
    odda 2V i 05A a jak ją rozpędzisz powyżej prędkości światła to ci cofnie
    czas do mezozoiku.

    Jebniesz się w końcu w ten głupi łeb i przestaniesz dupę zawracać?

    Kurwiu głupi, jesli możesz podnieść 50KG to jeśli ci włoże worek cementu
    na łeb to podniesiesz 100kg?

    Spierdalaj, pojebie.
    --
    LordBluzg(R)
    ?Sukces WOŚP klęską PiS?

  • 177. Data: 2018-06-27 18:19:26
    Od: "Tomasz Gorbaczuk" <g...@a...pl>

    W dniu .06.2018 o 17:55 LordBluzg(R) <m...@p...onet.pl> pisze:

    > jesli możesz podnieść 50KG to jeśli ci włoże worek cementu na łeb to
    > podniesiesz 100kg?

    Idealnie zobrazowałeś tok myślenia kolegi Malkoit :-)

    TG

  • 178. Data: 2018-06-27 18:38:00
    Temat: Re: Kable.
    Od: "Malkoit" <g...@f...pl>

    > jesli możesz podnieść 50KG to jeśli ci włoże worek cementu na łeb to
    > podniesiesz 100kg?
    > --
    > LordBluzg(R)
    > ?Sukces WOŚP klęską PiS?

    Zenek może podnieść, bo on ma taki łeb i taką charakterystykę.

  • 179. Data: 2018-06-27 18:49:35
    Od: kk <k...@o...pl>

    W dniu 2018-06-27 o 12:45, Adam pisze:

    > Niezupełnie, nie zawsze.
    >
    > Chodzi o to, żeby nie łączyć "na dłużej" i "zbyt dobrymi przewodami"
    > akumulatorów o bardzo różnym stopniu naładowania, aby zbyt dużym prądem
    > wyrównawczym nie uszkodzić akumulatorów.

    Akumulatora samochodowego nie da się tak uszkodzić.

  • 180. Data: 2018-06-27 18:51:15
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Mozesz sie odpierdolic?