-
91. Data: 2018-06-24 14:28:51
Temat: Re: Kable do odpalania przy rozładowanym aku
Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>
Myslec mozesz Ty ja wiem ze nie pobiera duzego pradu w takiej sytuacji a jedynie
spoczynkowy.
-
92. Data: 2018-06-24 14:58:38
Temat: Re: Kable do odpalania przy rozładowanym aku
Od: RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl>
W dniu 2018-06-24 o 14:28, Zenek Kapelinder pisze:
> Myslec mozesz Ty ja wiem ze nie pobiera duzego pradu w takiej sytuacji a jedynie
spoczynkowy.
Znanym problemem w tych nowoczesnych gównianych samochodzikach jest
gaśnięcie przy manewrach parkingowych. Wbrew pozorom wspomaganie
(plus inne osiągnięcia motoryzacyjne na prąd) pobierają więcej prądu
niż myślisz i niż przewidzieli projektanci.
Pozdrawiam
-
93. Data: 2018-06-24 15:33:00
Temat: Re: Kable do odpalania przy rozładowanym aku
Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>
Nie pobieraja wiecej niz zostaly zaprojektowane. Servo pobiera prad tylko jak
pracuje. Przekrecisz kierownica o kat wiekszy niz strefa nieczulosci to silnik pomoze
przestawic kola, jak przestawi to sie wylacza. Nie jest tajemnica ze bez wspomagania
najwiekszej sily na skrecenie kol trzeba uzyc jak samochod nie jedzie. Jak jest
elektryczne wspomaganie to ono wtedy pobiera najwiecej mocy.
-
94. Data: 2018-06-24 15:38:45
Temat: Re: Kable do odpalania przy rozładowanym aku
Od: RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl>
W dniu 2018-06-24 o 15:33, Zenek Kapelinder pisze:
> Nie pobieraja wiecej niz zostaly zaprojektowane. Servo pobiera prad tylko jak
pracuje. Przekrecisz kierownica o kat wiekszy niz strefa nieczulosci to silnik pomoze
przestawic kola, jak przestawi to sie wylacza. Nie jest tajemnica ze bez wspomagania
najwiekszej sily na skrecenie kol trzeba uzyc jak samochod nie jedzie. Jak jest
elektryczne wspomaganie to ono wtedy pobiera najwiecej mocy.
Pobierają więcej niż wyliczył projektant w bilansie prądowym.
Po prostu nie brał pod uwagę manewrów parkingowych które są
ledwo promilem w przejazdach a jak widać potrafiły nabruździć.
Pozdrawiam
-
95. Data: 2018-06-24 16:23:38
Temat: Re: Kable. Regulator.
Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>
Dnia Sun, 24 Jun 2018 10:17:16 +0200, Uzytkownik napisał(a):
> W dniu 2018-06-23 o 23:27, LordBluzg(R) pisze:
>[...]
> Jeżeli alternator jest 9 diodowy to masz rację, że trudno jest w ten
> sposób uszkodzić regulator. Część samochodów jednak miała lub ma
> alternatory 6 diodowe, a w ich przypadku jest możliwość takiego
> uszkodzenia.
Czyli mowisz, ze po przeciazeniu alternatora, co zreszta samo jest
dosc dyskusyjne, moga sie zewrzec diody w nim, i puscic zmienne
napiecie na regulator, w wyniku czego ten sie uszkodzi ?
> Niestety nie mam zamiaru się doktoryzować teraz, które auta
> mają jaki układ wzbudzenia. "Walą" mnie też twoje przekonania i to czy
> chcesz sobie upierdolić auto czy też nie.
No coz, w powyzszym scenariuszu ... gdyby sie nawet ziscil, bo uwazam
za bardzo malo prawdopodobny, to mysle ze koszt wymiany regulatora
bylby najmniejszym zmartwieniem.
Szczegolnie ze do mojej sierry regulator kosztowal 30 zl (nowy).
Ale pewnie sa i drozsze.
J.
-
96. Data: 2018-06-24 16:48:17
Temat: Re: Kable do odpalania przy rozładowanym aku
Od: sirapacz <n...@s...pl>
W dniu 2018-06-24 o 14:26, Zenek Kapelinder pisze:
> To sie jeszcze przyznaj ze sie nie jebłes a jebnąłeś.
>
ja? czy na niewłaściwy post odpowiedziałeś? :P
-
97. Data: 2018-06-24 16:49:33
Temat: Re: Kable do odpalania przy rozładowanym aku
Od: Marek S <p...@s...com>
W dniu 2018-06-24 o 10:59, Budzik pisze:
>> Mogę źle pamiętać, ale chyba chodziło o zapowietrzenie wtrysków? To
>> możliwe?
>>
> Jakas dziwna historia...
Więc właśnie...
> Moze po prostu nie padł aku tylko padł silnik a aku padł dopiero potem
> przy probowach odpalania lub przy czyms innym...
Akumulator na 100% padł bo nie dawał się naładować. Ponadto tak jak
pisałem - samochód jeździł normalnie, został zaparkowany pod miejscem
pracy, a po pracy nawet zamka nie dało się otworzyć bo nie było
zasilania. Prób odpalania nie mogło być więc.
> Zapowietrzenie wtrysków? Rozbieranie silnika...? WTF?
Też nie bardzo kojarzę powodu ale bez takiej naprawy nie udało się auta
odpalić.
--
Pozdrawiam,
Marek
-
98. Data: 2018-06-24 17:45:54
Temat: Re: Kable do odpalania przy rozładowanym aku
Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>
Dnia Sun, 24 Jun 2018 06:33:00 -0700 (PDT), Zenek Kapelinder
napisał(a):
> Nie pobieraja wiecej niz zostaly zaprojektowane. Servo pobiera prad tylko jak
pracuje. Przekrecisz kierownica o kat wiekszy niz strefa nieczulosci to silnik pomoze
przestawic kola, jak przestawi to sie wylacza. Nie jest tajemnica ze bez wspomagania
najwiekszej sily na skrecenie kol trzeba uzyc jak samochod nie jedzie. Jak jest
elektryczne wspomaganie to ono wtedy pobiera najwiecej mocy.
No, i jak przekreci kola i przejdzie na bieg jalowy, to przestanie
pobierac.
A jak nie przekreci, a ja przytrzymam ?
Duza moc przez dluzszy czas = dym :-)
J.
-
99. Data: 2018-06-24 18:32:07
Temat: Re: Kable do odpalania przy rozładowanym aku
Od: "Tomasz Gorbaczuk" <g...@a...pl>
W dniu .06.2018 o 14:58 RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl> pisze:
> Znanym problemem w tych nowoczesnych gównianych samochodzikach jest
> gaśnięcie przy manewrach parkingowych. Wbrew pozorom wspomaganie
> (plus inne osiągnięcia motoryzacyjne na prąd) pobierają więcej prądu
> niż myślisz i niż przewidzieli projektanci.
Znasz jakiś przypadek w którym od manewrowania na parkingu zepsuł się
alternator?
Z tego co piszesz auto GAŚNIE bo odbiorniki biorą więcej niż przewidział
konstruktor.
Wg niektórych z tego wątku w takiej sytuacji powinno nastąpić uszkodzenie
alternatora. Manewrowanie na parkingu w wykonaniu niedoświadczonego
kierowcy może trwać kilka/kilkanaście razy dłużej niż rozruch awaryjny.
TG
-
100. Data: 2018-06-24 18:42:31
Temat: Re: Kable do odpalania przy rozładowanym aku
Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>
Nie masz wiekszych problemow? To sie spali. Na ulicach nie widac zeby co drugi sie
palil czyli jakos zabezpieczyli sie przed taka sytuacja.