-
Data: 2018-06-27 23:35:28
Temat: Re: Kable. Regulator.
Od: Uzytkownik <a...@s...pl> szukaj wiadomości tego autora
[ pokaż wszystkie nagłówki ]W dniu 2018-06-27 o 17:55, LordBluzg(R) pisze:
> W dniu 2018-06-27 o 15:59, Malkoit pisze:
>> Użytkownik "LordBluzg(R)" <m...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
>> news:5b336136$0$620$65785112@news.neostrada.pl...
>>> W dniu 2018-06-27 o 03:55, Malkoit pisze:
>>>>
>>>> Problemem jest mozliwość uszkodzenia alternatora przy mozliwym
>>>> przeciążeniu prądowym w warunkach uruchamiania innego
>>>> samochodu.
>>>> Udowodnij, że producent przewidział takie uruchamianie
>>>> i zabezpieczył alternator.
>>
>>> Udowodnij że z alternatora popłynie wiekszy prąd niż wartość nominalna
>>> (maksymalna).
>
>> Jeżeli może popłynąć prąd nominalny to również może popłynąć prąd
>> większy
>> od nominalnego; wystarczy że obciążenie alternatora będzie większe od
>> przewidzianego przez projektanta, np. uruchamiany silnik innego
>> samochodu.
>>
>
> Nie, debilu. Prąd maksymalny jest określony przez cewkę wzbudzenia,
> przekrój drutu stojana, ilość zwojów i obroty. Równie dobrze możesz se
> napisać że jak bateryjka ma 1,5V i 200mA to jak ją bardziej obciążysz
> to odda 2V i 05A a jak ją rozpędzisz powyżej prędkości światła to ci
> cofnie czas do mezozoiku.
Próbowałeś kiedyś zewrzeć klemy akumulatora grubym przewodem?
>
> Jebniesz się w końcu w ten głupi łeb i przestaniesz dupę zawracać?
>
> Kurwiu głupi, jesli możesz podnieść 50KG to jeśli ci włoże worek
> cementu na łeb to podniesiesz 100kg?
Oczywiście, że nie podniesiesz tylko się zesrasz. Tak samo może się
zesrać alternator.
>
> Spierdalaj, pojebie.
Chwila, chwila. Alternator w samochodzie przewidziany jest do obciążenia
rzędu połowy czy nawet 1/3 mocy, jaką może osiągnąć maksymalnie. Do tej
1/2 czy 1/3 mocy jest zaprojektowany układ chłodzenia z niewielkim
zapasem. W starszych samochodach ten zapas był dużo większy niż w
obecnie produkowanych samochodach.
Dlatego jeżeli przeciążysz alternator to może on ulec uszkodzeniu.
To jest podobnie jak z półprzewodnikami w elektronice. Masz
półprzewodnik, który przykładowo wytrzymuje obciążenie 20A, a obciążysz
go prądem 5A i uwalisz. Tylko dlatego, że nie umieściłeś go na
odpowiednio wydajnym radiatorze.
Podobnie też jest z alternatorem. Musi mieć odpowiednie chłodzenie.
Niestety w nowych samochodach osprzęt jest mocno upakowany w komorze
silnika i chłodzenie jest utrudnione. Ponadto projektanci mocno "żyłują"
parametry, pozostawiając niewielki margines
Następne wpisy z tego wątku
- 27.06.18 23:35 LordBluzg(R)
- 27.06.18 23:41 Malkoit
- 27.06.18 23:53 Zenek Kapelinder
- 27.06.18 23:57 LordBluzg(R)
- 28.06.18 00:16 Malkoit
- 28.06.18 01:06 LordBluzg(R)
- 28.06.18 01:09 LordBluzg(R)
- 28.06.18 03:31 Zenek Kapelinder
- 28.06.18 08:20 Uzytkownik
- 28.06.18 09:34 LordBluzg(R)
- 28.06.18 10:04 Uzytkownik
- 28.06.18 10:33 LordBluzg(R)
- 28.06.18 11:35 Uzytkownik
- 28.06.18 11:38 Adam
- 28.06.18 12:00 Malkoit
Najnowsze wątki z tej grupy
- Prawdziwy ekologiczny samochód
- Stało się...
- skodeczka up
- Seba strikes back
- Motoryzacyjni giganci ograniczają produkcję elektryków.
- Home defence :) czyli Remote Guns
- Ubezpieczenie OC
- Podroz elektrykiem w UK 2x drozsza od podrozy dieslem...
- Żenujące. Kupujesz elektryka żeby udawał ci spaliniaka
- Autobus sie pali.
- Pożar pod żyrardowem
- jak zmierzyć średnicę tarczy?
- kto jest winny zmarnowaniu legendy Passata?
- nowe samochody to gówno ładnie opakowane
- Cholera KUPIŁBYM MG MG3
Najnowsze wątki
- 2024-10-06 Prawdziwy ekologiczny samochód
- 2024-10-05 Stało się...
- 2024-10-05 skodeczka up
- 2024-10-04 Wieszanie się przy aktywnym SMP
- 2024-10-05 Warszawa => Senior Developer React Native <=
- 2024-10-05 Katowice => Administrator IT - Wirtualizacja i Konteneryzacja <=
- 2024-10-05 Warszawa => Senior Software Engineer (C, Java) <=
- 2024-10-05 Warszawa => Menadżer Okręgu <=
- 2024-10-05 Warszawa => Specjalista/tka ds. Zamówień publicznych <=
- 2024-10-05 Warszawa => Senior C Software Engineer <=
- 2024-10-05 Warszawa => Senior PHP Laravel Developer (e-commerce) <=
- 2024-10-05 Warszawa => Full Stack .Net Engineer <=
- 2024-10-05 Warszawa => Data Scientist / Data Engineer (modele predykcyjne) <=
- 2024-10-05 Warszawa => ADMINISTRATOR SYSTEMÓW IT <=
- 2024-10-04 Katowice => Data Scientist <=