eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

  • Data: 2018-06-27 23:35:28
    Temat: Re: Kable. Regulator.
    Od: Uzytkownik <a...@s...pl> szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]

    W dniu 2018-06-27 o 17:55, LordBluzg(R) pisze:
    > W dniu 2018-06-27 o 15:59, Malkoit pisze:
    >> Użytkownik "LordBluzg(R)" <m...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    >> news:5b336136$0$620$65785112@news.neostrada.pl...
    >>> W dniu 2018-06-27 o 03:55, Malkoit pisze:
    >>>>
    >>>> Problemem jest mozliwość uszkodzenia alternatora przy mozliwym
    >>>> przeciążeniu prądowym w warunkach uruchamiania innego
    >>>> samochodu.
    >>>> Udowodnij, że producent przewidział takie uruchamianie
    >>>> i zabezpieczył alternator.
    >>
    >>> Udowodnij że z alternatora popłynie wiekszy prąd niż wartość nominalna
    >>> (maksymalna).
    >
    >> Jeżeli może popłynąć prąd nominalny to również może popłynąć prąd
    >> większy
    >> od nominalnego; wystarczy że obciążenie alternatora będzie większe od
    >> przewidzianego przez projektanta,  np. uruchamiany silnik innego
    >> samochodu.
    >>
    >
    > Nie, debilu. Prąd maksymalny jest określony przez cewkę wzbudzenia,
    > przekrój drutu stojana, ilość zwojów i obroty. Równie dobrze możesz se
    > napisać że jak bateryjka ma 1,5V i 200mA to jak ją bardziej obciążysz
    > to odda 2V i 05A a jak ją rozpędzisz powyżej prędkości światła to ci
    > cofnie czas do mezozoiku.

    Próbowałeś kiedyś zewrzeć klemy akumulatora grubym przewodem?

    >
    > Jebniesz się w końcu w ten głupi łeb i przestaniesz dupę zawracać?
    >
    > Kurwiu głupi, jesli możesz podnieść 50KG to jeśli ci włoże worek
    > cementu na łeb to podniesiesz 100kg?

    Oczywiście, że nie podniesiesz tylko się zesrasz. Tak samo może się
    zesrać alternator.

    >
    > Spierdalaj, pojebie.

    Chwila, chwila. Alternator w samochodzie przewidziany jest do obciążenia
    rzędu połowy czy nawet 1/3 mocy, jaką może osiągnąć maksymalnie. Do tej
    1/2 czy 1/3 mocy jest zaprojektowany układ chłodzenia z niewielkim
    zapasem. W starszych samochodach ten zapas był dużo większy niż w
    obecnie produkowanych samochodach.

    Dlatego jeżeli przeciążysz alternator to może on ulec uszkodzeniu.

    To jest podobnie jak z półprzewodnikami w elektronice. Masz
    półprzewodnik, który przykładowo wytrzymuje obciążenie 20A, a obciążysz
    go prądem 5A i uwalisz. Tylko dlatego, że nie umieściłeś go na
    odpowiednio wydajnym radiatorze.

    Podobnie też jest z alternatorem. Musi mieć odpowiednie chłodzenie.
    Niestety w nowych samochodach osprzęt jest mocno upakowany w komorze
    silnika i chłodzenie jest utrudnione. Ponadto projektanci mocno "żyłują"
    parametry, pozostawiając niewielki margines

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: