eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!newsfeed2.atman.pl!newsfeed.atman.pl!go
    blin1!goblin.stu.neva.ru!newsfeed.neostrada.pl!unt-exc-01.news.neostrada.pl!unt
    -spo-a-02.news.neostrada.pl!news.neostrada.pl.POSTED!not-for-mail
    Subject: Re: Kable. Regulator.
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    References: <X...@1...0.0.1>
    <5b2a8d7a$0$612$65785112@news.neostrada.pl>
    <pge3jr$1ro$1@node1.news.atman.pl>
    <a...@g...com>
    <pgggoh$dcq$1@news.mixmin.net>
    <a...@g...com>
    <pghbc8$pr0$2@news.mixmin.net>
    <3...@g...com>
    <pgi2dk$vj7$3@news.mixmin.net>
    <e...@g...com>
    <pgj72q$o74$3@news.mixmin.net>
    <3...@g...com>
    <5b2dfb82$0$617$65785112@news.neostrada.pl>
    <5b2e1ba3$0$594$65785112@news.neostrada.pl>
    <5b2eab6f$0$681$65785112@news.neostrada.pl>
    <5b2ebb7c$0$676$65785112@news.neostrada.pl>
    <pgqbk5$6cm$3@news.mixmin.net>
    <5b313505$0$601$65785112@news.neostrada.pl>
    <pgusj9$9si$4@news.mixmin.net>
    <5b336136$0$620$65785112@news.neostrada.pl>
    <ph05p7$d2v$3@news.mixmin.net>
    <5b33b37b$0$608$65785112@news.neostrada.pl>
    From: Uzytkownik <a...@s...pl>
    Date: Wed, 27 Jun 2018 23:35:28 +0200
    User-Agent: Mozilla/5.0 (Windows NT 6.1; WOW64; rv:52.0) Gecko/20100101
    Thunderbird/52.8.0
    MIME-Version: 1.0
    In-Reply-To: <5b33b37b$0$608$65785112@news.neostrada.pl>
    Content-Type: text/plain; charset=utf-8; format=flowed
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    Content-Language: pl
    Lines: 60
    Message-ID: <5b34031c$0$610$65785112@news.neostrada.pl>
    Organization: Telekomunikacja Polska
    NNTP-Posting-Host: 31.42.14.107
    X-Trace: 1530135325 unt-rea-a-02.news.neostrada.pl 610 31.42.14.107:49334
    X-Complaints-To: a...@n...neostrada.pl
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2634847
    [ ukryj nagłówki ]

    W dniu 2018-06-27 o 17:55, LordBluzg(R) pisze:
    > W dniu 2018-06-27 o 15:59, Malkoit pisze:
    >> Użytkownik "LordBluzg(R)" <m...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    >> news:5b336136$0$620$65785112@news.neostrada.pl...
    >>> W dniu 2018-06-27 o 03:55, Malkoit pisze:
    >>>>
    >>>> Problemem jest mozliwość uszkodzenia alternatora przy mozliwym
    >>>> przeciążeniu prądowym w warunkach uruchamiania innego
    >>>> samochodu.
    >>>> Udowodnij, że producent przewidział takie uruchamianie
    >>>> i zabezpieczył alternator.
    >>
    >>> Udowodnij że z alternatora popłynie wiekszy prąd niż wartość nominalna
    >>> (maksymalna).
    >
    >> Jeżeli może popłynąć prąd nominalny to również może popłynąć prąd
    >> większy
    >> od nominalnego; wystarczy że obciążenie alternatora będzie większe od
    >> przewidzianego przez projektanta,  np. uruchamiany silnik innego
    >> samochodu.
    >>
    >
    > Nie, debilu. Prąd maksymalny jest określony przez cewkę wzbudzenia,
    > przekrój drutu stojana, ilość zwojów i obroty. Równie dobrze możesz se
    > napisać że jak bateryjka ma 1,5V i 200mA to jak ją bardziej obciążysz
    > to odda 2V i 05A a jak ją rozpędzisz powyżej prędkości światła to ci
    > cofnie czas do mezozoiku.

    Próbowałeś kiedyś zewrzeć klemy akumulatora grubym przewodem?

    >
    > Jebniesz się w końcu w ten głupi łeb i przestaniesz dupę zawracać?
    >
    > Kurwiu głupi, jesli możesz podnieść 50KG to jeśli ci włoże worek
    > cementu na łeb to podniesiesz 100kg?

    Oczywiście, że nie podniesiesz tylko się zesrasz. Tak samo może się
    zesrać alternator.

    >
    > Spierdalaj, pojebie.

    Chwila, chwila. Alternator w samochodzie przewidziany jest do obciążenia
    rzędu połowy czy nawet 1/3 mocy, jaką może osiągnąć maksymalnie. Do tej
    1/2 czy 1/3 mocy jest zaprojektowany układ chłodzenia z niewielkim
    zapasem. W starszych samochodach ten zapas był dużo większy niż w
    obecnie produkowanych samochodach.

    Dlatego jeżeli przeciążysz alternator to może on ulec uszkodzeniu.

    To jest podobnie jak z półprzewodnikami w elektronice. Masz
    półprzewodnik, który przykładowo wytrzymuje obciążenie 20A, a obciążysz
    go prądem 5A i uwalisz. Tylko dlatego, że nie umieściłeś go na
    odpowiednio wydajnym radiatorze.

    Podobnie też jest z alternatorem. Musi mieć odpowiednie chłodzenie.
    Niestety w nowych samochodach osprzęt jest mocno upakowany w komorze
    silnika i chłodzenie jest utrudnione. Ponadto projektanci mocno "żyłują"
    parametry, pozostawiając niewielki margines

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: