-
Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!newsfeed2.atman.pl!newsfeed.atman.pl!go
blin1!goblin.stu.neva.ru!newsfeed.neostrada.pl!unt-exc-01.news.neostrada.pl!unt
-spo-a-02.news.neostrada.pl!news.neostrada.pl.POSTED!not-for-mail
Subject: Re: Kable. Regulator.
Newsgroups: pl.misc.samochody
References: <X...@1...0.0.1>
<5b2a8d7a$0$612$65785112@news.neostrada.pl>
<pge3jr$1ro$1@node1.news.atman.pl>
<a...@g...com>
<pgggoh$dcq$1@news.mixmin.net>
<a...@g...com>
<pghbc8$pr0$2@news.mixmin.net>
<3...@g...com>
<pgi2dk$vj7$3@news.mixmin.net>
<e...@g...com>
<pgj72q$o74$3@news.mixmin.net>
<3...@g...com>
<5b2dfb82$0$617$65785112@news.neostrada.pl>
<5b2e1ba3$0$594$65785112@news.neostrada.pl>
<5b2eab6f$0$681$65785112@news.neostrada.pl>
<5b2ebb7c$0$676$65785112@news.neostrada.pl>
<pgqbk5$6cm$3@news.mixmin.net>
<5b313505$0$601$65785112@news.neostrada.pl>
<pgusj9$9si$4@news.mixmin.net>
<5b336136$0$620$65785112@news.neostrada.pl>
<ph05p7$d2v$3@news.mixmin.net>
<5b33b37b$0$608$65785112@news.neostrada.pl>
From: Uzytkownik <a...@s...pl>
Date: Wed, 27 Jun 2018 23:35:28 +0200
User-Agent: Mozilla/5.0 (Windows NT 6.1; WOW64; rv:52.0) Gecko/20100101
Thunderbird/52.8.0
MIME-Version: 1.0
In-Reply-To: <5b33b37b$0$608$65785112@news.neostrada.pl>
Content-Type: text/plain; charset=utf-8; format=flowed
Content-Transfer-Encoding: 8bit
Content-Language: pl
Lines: 60
Message-ID: <5b34031c$0$610$65785112@news.neostrada.pl>
Organization: Telekomunikacja Polska
NNTP-Posting-Host: 31.42.14.107
X-Trace: 1530135325 unt-rea-a-02.news.neostrada.pl 610 31.42.14.107:49334
X-Complaints-To: a...@n...neostrada.pl
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2634847
[ ukryj nagłówki ]W dniu 2018-06-27 o 17:55, LordBluzg(R) pisze:
> W dniu 2018-06-27 o 15:59, Malkoit pisze:
>> Użytkownik "LordBluzg(R)" <m...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
>> news:5b336136$0$620$65785112@news.neostrada.pl...
>>> W dniu 2018-06-27 o 03:55, Malkoit pisze:
>>>>
>>>> Problemem jest mozliwość uszkodzenia alternatora przy mozliwym
>>>> przeciążeniu prądowym w warunkach uruchamiania innego
>>>> samochodu.
>>>> Udowodnij, że producent przewidział takie uruchamianie
>>>> i zabezpieczył alternator.
>>
>>> Udowodnij że z alternatora popłynie wiekszy prąd niż wartość nominalna
>>> (maksymalna).
>
>> Jeżeli może popłynąć prąd nominalny to również może popłynąć prąd
>> większy
>> od nominalnego; wystarczy że obciążenie alternatora będzie większe od
>> przewidzianego przez projektanta, np. uruchamiany silnik innego
>> samochodu.
>>
>
> Nie, debilu. Prąd maksymalny jest określony przez cewkę wzbudzenia,
> przekrój drutu stojana, ilość zwojów i obroty. Równie dobrze możesz se
> napisać że jak bateryjka ma 1,5V i 200mA to jak ją bardziej obciążysz
> to odda 2V i 05A a jak ją rozpędzisz powyżej prędkości światła to ci
> cofnie czas do mezozoiku.
Próbowałeś kiedyś zewrzeć klemy akumulatora grubym przewodem?
>
> Jebniesz się w końcu w ten głupi łeb i przestaniesz dupę zawracać?
>
> Kurwiu głupi, jesli możesz podnieść 50KG to jeśli ci włoże worek
> cementu na łeb to podniesiesz 100kg?
Oczywiście, że nie podniesiesz tylko się zesrasz. Tak samo może się
zesrać alternator.
>
> Spierdalaj, pojebie.
Chwila, chwila. Alternator w samochodzie przewidziany jest do obciążenia
rzędu połowy czy nawet 1/3 mocy, jaką może osiągnąć maksymalnie. Do tej
1/2 czy 1/3 mocy jest zaprojektowany układ chłodzenia z niewielkim
zapasem. W starszych samochodach ten zapas był dużo większy niż w
obecnie produkowanych samochodach.
Dlatego jeżeli przeciążysz alternator to może on ulec uszkodzeniu.
To jest podobnie jak z półprzewodnikami w elektronice. Masz
półprzewodnik, który przykładowo wytrzymuje obciążenie 20A, a obciążysz
go prądem 5A i uwalisz. Tylko dlatego, że nie umieściłeś go na
odpowiednio wydajnym radiatorze.
Podobnie też jest z alternatorem. Musi mieć odpowiednie chłodzenie.
Niestety w nowych samochodach osprzęt jest mocno upakowany w komorze
silnika i chłodzenie jest utrudnione. Ponadto projektanci mocno "żyłują"
parametry, pozostawiając niewielki margines
Następne wpisy z tego wątku
- 27.06.18 23:35 LordBluzg(R)
- 27.06.18 23:41 Malkoit
- 27.06.18 23:53 Zenek Kapelinder
- 27.06.18 23:57 LordBluzg(R)
- 28.06.18 00:16 Malkoit
- 28.06.18 01:06 LordBluzg(R)
- 28.06.18 01:09 LordBluzg(R)
- 28.06.18 03:31 Zenek Kapelinder
- 28.06.18 08:20 Uzytkownik
- 28.06.18 09:34 LordBluzg(R)
- 28.06.18 10:04 Uzytkownik
- 28.06.18 10:33 LordBluzg(R)
- 28.06.18 11:35 Uzytkownik
- 28.06.18 11:38 Adam
- 28.06.18 12:00 Malkoit
Najnowsze wątki z tej grupy
- Nigdy
- Odśnieżanie samochodu
- PV teraz
- Czy chodzenie jest ekologiczne?
- skurwiałe miasto
- e-paper
- Ściemniacze na parkingach
- kilka pytań o klimę
- genialny pomysł
- diesel z otwartą komorą
- Spalił się spaliniak
- Jebany POPiS. Mamy się cieszyć że rząd Tuska naprawił spierdolone porozumienie z UE?
- W zyciu warto miec szczescie
- Elektryki
- PROGRAM DOPŁAT DO AUT ELEKTRYCZNYCH TO ABSURD. ZA ŚRODKI Z KPO KUPIMY NIEMIECKIE I CHIŃSKIE AUTA
Najnowsze wątki
- 2025-02-19 Lista afer
- 2025-02-19 Lista afer
- 2025-02-19 Lista afer PIS
- 2025-02-19 Ogrodzenie dla krów szkockich "Highland"
- 2025-02-19 Gdańsk => System Architect (background deweloperski w Java) <=
- 2025-02-19 Gdańsk => Solution Architect (Java background) <=
- 2025-02-19 Białystok => Data Engineer (Tech Leader) <=
- 2025-02-19 Kraków => Ekspert IT (obszar systemów sieciowych) <=
- 2025-02-19 Warszawa => Architekt rozwiązań (doświadczenie w obszarze Java, AWS
- 2025-02-19 Rzeszów => International Freight Forwarder <=
- 2025-02-19 Poznań => Konsultant wdrożeniowy Comarch XL/Optima (Księgowość i
- 2025-02-19 Chrzanów => Spedytor Międzynarodowy (handel ładunkami/prowadzenie f
- 2025-02-19 Bieruń => Regionalny Kierownik Sprzedaży (OZE) <=
- 2025-02-19 Nigdy
- 2025-02-19 Katowice => Key Account Manager (ERP) <=