-
Data: 2018-06-25 11:58:21
Temat: Re: Kable. Regulator.
Od: "J.F." <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora
[ pokaż wszystkie nagłówki ]Użytkownik "PiteR" napisał w wiadomości grup
dyskusyjnych:X...@l...net.
..
>na ** p.m.s ** Zenek Kapelinder pisze tak:
>> Alternatora nie mozna przeciazyc pond moc na jaka zostal
>> zaprojektowany.
>Jak nie można? :)
>To od czego padają diody główne? Jak alternator ma 120A
>to diody są na ile obliczone? Od tramwaju na 500A?
>Od czego odspawują się uzwojenia od diod? Od patrzenia?
Tak dla przykladu
http://www.motorsport-systems.co.uk/products/alterna
tors-starters-actuators/alternators/
model B3 - 210A
"Rectifier diodes are designed and proved for B+ continuous output
current
of 210 A. The alternator is able to support more current, but this
must be restricted for short time to prevent the destroying of
rectifier
diodes."
Tyle, ze maksymalny prad to 222A i wystepuje przy 18k rpm
(alternatora).
210A osiagamy przy 10krpm, a np przy 4000 mamy tylko 125A.
To przy 13.1V obciazenia - jak zejdziemy np do 11V, to moze poplynac
wiecej, ale IMO - niewiele wiecej.
No i takie 11V to imo wymaga solidnych kabli od spawarki, zeby ze 250A
pociagnely.
A "short time" ... czy nie ponad 20 minut, bo tyle to testowali ?
Czyli ryzyko uszkodzenia niewielkie, a odspawania diod ... miedz to
ponad 1000C wymaga ... gdzies w srodku sie spala.
To specjalny alternator, zwykle moga byc delikatniejsze, no i np miec
tylko 100A, no i jeszcze od chlodzenia to zalezy - ale jak samochod
dlugo nie zapala, to zima jest :-)
J.
Alternator ma temperaturę tyle co silnik 90'C
Niewielki zapas na chłodzenie.
Dokładać diodom jeszcze drugie auto o nieznanej kondycji?
To ja dziękuję postoję.
--
Piter
Sweet little girl I prefer
You behind the wheel
Me the passenger
Następne wpisy z tego wątku
- 25.06.18 12:02 J.F.
- 25.06.18 12:59 Uzytkownik
- 25.06.18 13:40 Uzytkownik
- 25.06.18 14:01 Zenek Kapelinder
- 25.06.18 14:09 Zenek Kapelinder
- 25.06.18 14:25 Adam Wysocki
- 25.06.18 14:38 Adam Wysocki
- 25.06.18 15:17 Adam Wysocki
- 25.06.18 16:05 J.F.
- 25.06.18 20:31 LordBluzg(R)
- 25.06.18 20:47 RoMan Mandziejewicz
- 25.06.18 20:47 RoMan Mandziejewicz
- 25.06.18 20:50 RoMan Mandziejewicz
- 25.06.18 20:51 RoMan Mandziejewicz
- 25.06.18 21:19 LordBluzg(R)
Najnowsze wątki z tej grupy
- wielkie bu
- Motodziennik #305 Nowy ELEKTRYK za 350 złotych miesięcznie? Kreatywne kredytowanie problemów
- Idzie zima...czyli zaczynamy TETRIS :)
- sprężyny przednie ściśnięte
- Kolejny spaliniak się zjarał
- nie chcem ale muszem zapytać
- test dokładności wskazań zużycia paliwa/energii przez komputery pokładowe (ADAC)
- jak to na autostradzie
- Leapmotor T03 Tak powinna wyglądać elektryfikacja
- Tak się sprzedają elektryczne woldzwageny ;-)
- Akumulator do Hyundai
- Rambo 2024. Co z radio-stopem
- Pijani kierowcy
- "Chciałem zamówić kurs tym"
- Windykatorzy ścigają spadkobierców z mandat nieboszczyka za przekroczenie prędkości???
Najnowsze wątki
- 2024-12-12 Warszawa => Administrator Bezpieczeństwa IT <=
- 2024-12-12 Ostrów Wielkopolski => Trener zespołu sprzedaży Call Center <=
- 2024-12-12 Kraków => Key Account Manager <=
- 2024-12-11 SEP 1 kV E
- 2024-12-11 DNS restrictions are on
- 2024-12-11 wielkie bu
- 2024-12-11 Białystok => Inżynier bezpieczeństwa aplikacji <=
- 2024-12-11 Aku LiPo źródło dostaw - ktoś poleci ?
- 2024-12-11 Warszawa => Specjalista Bezpieczeństwa Informacji <=
- 2024-12-11 Wrocław => Application Security Engineer <=
- 2024-12-11 Warszawa => Analyst in the Trade Development department (experience wi
- 2024-12-11 Lublin => Programista Delphi <=
- 2024-12-11 Motodziennik #305 Nowy ELEKTRYK za 350 złotych miesięcznie? Kreatywne kredytowanie problemów
- 2024-12-11 Warszawa => Spedytor Międzynarodowy <=
- 2024-12-11 Katowice => Key Account Manager (ERP) <=