  • Data: 2010-07-06 21:44:25
    Temat: Re: KM D%D- co w zamian
    Od: dominik <u...@d...net.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On 2010-07-06 17:32, Mariusz [mr.] wrote:
    > Ale to D5D miał lepszą matrycę i ogólnie był bardziej udany
    > (siódemka to była taka "przenoszona ciąża", która poniekąd dobiła KM na
    > rynku - lata czekania, a tu takie byle co).

    Nieprawda.
    Po pierwsze matrycę miały dokładnie tę samą.
    Po drugie aparat był drogi na swoje czasy, ale niedroższy niż konurencyjne
    modele. Zdecydowanie jednak nie dobił minolty.
    Po trzecie te dwa modele czegokolwiek nie dobijały. Raczej przyczynę
    upatruje się wiele wcześniej (zerknij np tu:
    http://blog.shutterbug.com/jonsienkiewicz/vectis_wre
    cked_us/ - tytuł sam
    mówi za siebie).

    > Co do alf - Sony bardzo mąci, więc musisz sobie sam rozgryźć ten
    > temat. Zwróć uwagę, że w średnim i dolnym segmencie Sony wypuściło
    > modele regresywne (pogorszone) w stosunku do starszych (zwłaszcza grip)
    > i to tak bardzo, że teraz wypuszcza lekko poprawione (+10 w numerze
    > modelu). Czy to wystarczy - nie sprawdzałem.

    Tak, złe sony wypuszcza na złość coś wiele gorszego coby im sprzedaż tak
    agresywnie nie poszła w dół. Ot zrobili model z takim i takim gripem, tyle
    ma to zwolenników co przeciwników, a użytkownik końcowy ma wybór, więc
    komu jest źle?

    > Tu jakość matryc:
    > http://www.dxomark.com/index.php/eng/DxOMark-Sensor/
    Camera-rankings

    > A tu jakość zdjęć (najlepiej porównywać na wysokich czułościach):
    > http://www.imaging-resource.com/IMCOMP/COMPS01.HTM

    Jakość zależy głównie od matrycy.

    > Zwróć uwagę, że w wysokich czułościach Sony od dawna jest najgorsze
    > w całej stawce - specyficzny budyń, który produkują (bez możliwości
    > ominięcia w rawach) jest od dawna ich znakiem firmowym. Trochę udało się
    > to przełamać dopiero w NEX-ach (ale to już inny bagnet).

    Nieprawda. CCD zostaje owszem w tyle, ale od dobrych kilku modeli w sony
    jest CMOS. Conajmniej A450 i w górę już mają exmory. NEX ma jeszcze coś
    nowszego, ale obrazowanie z niego nie jest inne niż A450 czy A550.

    > W sumie zachęcam do naprawy tej stabilizacji - to był dość częsty
    > temat i w swoim czasie byli ludzie, którzy to robili,

    Dzisiaj jedynym autoryzowanym serwisem z częściami jest Adder w Warszawie,
    ale się cenią. Lepiej kupić jakikolwiek inny, nowszy model - będzie
    znacznie szybszy, lepszy i dawał ładniejsze zdjęcia. Chyba że kogoś
    grzyzie logo na aparacie, ale to też może sobie zakleić.

    > a D5 to był bardzo
    > sympatyczny aparat (chyba najbardziej udany model ze stajni KM).

    Z całych dwóch lustrzanek cyfrowych co to minolta miała, no rzeczywiście.
    Akurat sony A100 jest fizycznie niemalże identyczny i w każdym punkcie
    specyfikacji lepszy.

    --
    _ _ _a_a
    dominik, gg:919564 _ _ _{.`=`.}_ {/ ''\_