  • Data: 2010-07-08 19:39:14
    Temat: Re: KM D%D- co w zamian
    Od: dominik <u...@d...net.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On 2010-07-08 06:16, Mariusz [mr.] wrote:
    > Przymusowym Monetem zwany... Najdroższy model od Sony, sprzedawany za
    > naprawdę przyzwoitą kasę, a tu taki szpas!

    Możesz sobie nazywać jak chcesz, według specyfikacji ten sposób działania
    miał pewien sens. Tyle że w pierwszych wersjach sam algorytm pozostawiał
    rozpoznawalne ślady. Nowa wersja już sprawuje się wiele lepiej, więc nie
    rozumiem co Cię tak boli?

    > No właśnie - gratis od Sony.

    Jak byś sobie zadał trochę trudu i przeczytał początkową koncepcję to byś
    może wiedział dlaczego tak mogło być. Skupiasz się jedynie nad krzykiem,
    jak to źle i niedobrze, bo sony, a widać że pleciesz trzy po trzy i w
    dobrych kilku miejscach wręcz głupoty.

    > Ale tylko w tym jednym modelu - użytkownicy wszystkich niższych
    > modeli nie zostali pozbawieni tego softwarowo dodawanego "szczęścia".

    No popatrz, a taki nikon np. nie daje pomiaru światła z manualami poniżej
    klasy D300 i co z tego? No tak sobie to wymyślili i chociaż również w
    pełni jest to ograniczenie powodowane softem to jakoś Cię to tak nie boli.
    Zrozum, że brak jakiejś opcji w amatorskich/budżetowych aparatach może być
    zupełnie zaplanowane nie przez złośliwość, tylko przez jasną grupę
    docelową użytkowników. Chociażby menu do strojenia AF nie ma w
    jakimkolwiek aparacie z dolnej półki dziś i czemu? Bo zły canon z
    niedobrym nikonem i okrutnym sony obcięli tak potrzebną opcję? Chyba nie.
    Powód jest zupełnie prosty - bo jeden z drugim zaraz wlezą w menu,
    naklikają się i popsują sobie z góry każde zdjęcie, a potem będą słać do
    serwisu, wpisywać w Internet jaka to marka zła i niedobra.
    Jak komuś potrzeba konkretnych opcji to MUSI liczyć się z konkretnym
    korpusem, a nie tanią alternatywą. Fotografia nigdy nie była budżetowym
    hobby i kiedyś trzeba się z tym pogodzić.

    > Czyli nie była to decyzja korporacji Sony i tylko o to w tym
    > momencie dyskusji chodziło.

    Przeczytaj sobie raz jeszcze swoją poprzednią wiadomość i sprawdź jakie
    głupoty wygadujesz, a jak teraz cofasz się tyłem.
    Gdyby sony nie miało zamiaru publikować nowego firmware to nie robiliby
    paczki z instalatorem, podziałem na kontynenty i nie zamieszczali na
    serwerze. Nie ma tu jakiejkolwiek mowy o hakowaniu, a jedynie tym, że ktoś
    odgadł nazwę pliku, który miał być za jakiś czas ogłoszony.

    > Półtora.
    > Ej, bo poszukam w starych postach! Słowa kluczowe: sony, a700,
    > firmware, Monet/mazy/budyń/dziady/lewusy/patałachy... ;-)

    To poszukaj bo znów wyjdzie jak naciągasz fakty.

    Na dpreview: pierwsze review przedprodukcyjnego aparatu: 6 September 2007
    (aparat oficjalnie ogłoszony dzień wcześniej). Oficjalny news na temat
    firmware to 16 September 2008 czyli ok. roku później. Nazwę pliku do nowej
    wersji firmware odgadł ktoś jeszcze na wakacjach, czyli był gotowy w mniej
    niż rok od oficjalnego ogłoszenia aparatu. Warto przypomnieć, że była
    photokina wtedy, sporo zamieszania, nowe modele i optyka.

    > No właśnie.

    Tyle, że w A900 jest problem jedynie z JPG, czyli dla mnie go nie ma.

    --
    _ _ _a_a
    dominik, gg:919564 _ _ _{.`=`.}_ {/ ''\_