  • 11. Data: 2011-12-13 18:30:23
    Temat: Re: K-r vs D90
    Od: JARO <j...@g...com>

    On 13 Gru, 19:04, Krasnal <k...@o...pl> wrote:

> [...]
    > przeważnie trafia z ostrością. Wiadomo, że zależy też jakie szkło, jakie
    > warunki. A robię często zdjęcia w trudnych warunkach, np. koncerty i w
    > dodatku z topornym Tamronem 70-200 i zdjęcia są ostre (używam też Tamrona
    > 17-50, Tamrona 90mm). Te zdjęcia, które są nieostre nie wynikają wprost z
    > mechanizmu AF, tylko wiadomo jak to na koncertach, migające kolorowe
    > światła, ruch muzyków. Że wolniejszy AF to być może tak, zależy jeszcze
    > który model Pentaksa (poprawili to w K-r, K-5), ale że gówniany to trochę
    > przesada. No chyba, że ktoś fotografuje tylko sport i każde milisekundy są

    Dodał bym jeszcze że K-R bardzo dobrze spisuje się na wysokich ISO i w
    tej kwestii chyba nie ma konkurencji.
    Ja bym brał PENTAXA - przesiadłem się na niego zmieniając cały system
    - według mnie WARTO

  • 12. Data: 2011-12-14 06:21:19
    Od: JD <j...@g...com>

    W dniu 2011-12-13 18:26, Marek Wyszomirski pisze:
    > mi, gdyż miał wadę produkcyjną - w ogóle nie ostrzył w trybie LV z
    > detekcją kontrastu. Żeby było ciekawiej - sklep zamiast go odesłać do
    > producenta... sprzedał innemu klientowi - po kilku miesiącach miałem
    > niespodziewany telefon od znajomego, że jego kolega kupił aparat i dziwi
    > się, ze w exifach zdjęć jego 'fabrycznie nowego' K-5 ma moje dane
    > osobowe! Gdy zaleciłem sprawdzenie działania AF w LV okazało się, że
    > usterka oczywiście nie została naprawiona.

    Fajny sklep. Możesz nas przed nim ostrzec?

    JD

  • 13. Data: 2011-12-14 12:46:48
    Od: "TomS" <t...@o...pl>

    >...Że wolniejszy AF to być może tak, zależy jeszcze
    > który model Pentaksa (poprawili to w K-r, K-5), ale że gówniany to trochę
> [...]

    Krasnal, Ja nie komentuje takich tępych uwag ani nie zwracam na to uwagi bo
    piszą to 'inni' ludzie którzy używają Nikona D3s lub Canona EOS 7D.. dla
    takich cała reszta aparatów to szajs z "gównianym autofokusem"...
    Dla normalnych ludzi Kr jest bardzo fajnym aparatem.. za rozsądną cenę.
    I jeśli miałbym dziś kupić lustrzankę to na 100% byłby to Pentax.

    Pozdrawiam!

  • 14. Data: 2011-12-14 14:25:33
    Od: de Fresz <d...@N...pl>

    On 2011-12-13 10:27:44 +0100, "lew" <w...@o...pl> said:

    > mam już mętlik w głowie co w końcu wybrać

    Nikona. Bo:
    - ma pryzmat
    - 2 pokrętła
    - szkła do tego systemu kupisz "w spożywczaku na rogu", w tym firm
    niezależnych i jeszcze można przebierać w egzemplarzach.
    - niezły wybór systemowej optyki "taniej i dobrej" - 35/1,8, 50/1,8D/G,
    85/1,8, 18-105, 70-300VR.
    - CLS jeśli chciałbyś pobłyskać bezprzewodowo.

    de Fresz

  • 15. Data: 2011-12-14 16:25:21
    Od: Marek Wyszomirski <w...@t...net.pl>

    W dniu 2011-12-14 07:21, JD pisze:

    > Fajny sklep. Możesz nas przed nim ostrzec?

    Nie chcę podawać publicznie nazwy sklepu, gdyż nie mam bezpośredniego
    kontaktu z osobą, która kupiła zwrócony przeze mnie aparat i w razie
    zarzutu o szkalowanie sklepu mógłbym mieć kłopoty z udowodnieniem przed
    sądem że sprawa wygląda dokładnie tak, jak opisuję. Niestety żyjemy w
    świecie, gdzie czasem nie wystarczy mieć racje - trzeba także umieć tego
    dowieść. Nazwa poszła do pytającego na priv.

    --
    Pozdrawiam!
    Marek Wyszomirski (w...@t...net.pl)

  • 16. Data: 2011-12-14 18:59:36
    Od: JD <j...@g...com>

    W dniu 2011-12-14 17:25, Marek Wyszomirski pisze:

> [...]
    > świecie, gdzie czasem nie wystarczy mieć racje - trzeba także umieć tego
    > dowieść. Nazwa poszła do pytającego na priv.

    OK, rozumiem Cię.

    JD

  • 17. Data: 2011-12-15 20:29:05
    Od: "Marcin [3M]" <m...@g...pl>

    Użytkownik "TomS" <t...@o...pl> napisał w wiadomości

    > Krasnal, Ja nie komentuje takich tępych uwag ani nie zwracam na to uwagi
    > bo pisz? to 'inni' ludzie którzy używaj? Nikona D3s lub Canona EOS 7D..
    > dla takich cała reszta aparatów to szajs z "gównianym autofokusem"...
    > Dla normalnych ludzi Kr jest bardzo fajnym aparatem.. za rozs?dn? cenę.
    > I je?li miałbym dzi? kupić lustrzankę to na 100% byłby to Pentax.

    Opisuję doświadczenia osoby, która ma dwa systemy. Z jakiegoś powodu. I
    właśnie K-5 z pentaksa.
    "pasi" mu af z D80/d200 (imo katastrofalnie kiepski) oraz z D700/D300. A z
    K-5 nie. Ot, taki ma kaprys.
    I daruj sobie kwalifikację komentarzy jako "tempe" lub "nie tempe". Robisz
    to bardzo nieprofesjonalnie.

  • 18. Data: 2011-12-15 20:41:10
    Od: "Marcin [3M]" <m...@g...pl>

    Użytkownik "Marek Wyszomirski" <w...@t...net.pl> napisał w wiadomości

    > a może, może - np tu:
    > http://www.photozone.de/nikon--nikkor-aps-c-lens-tes
    ts/209-nikkor-af-20mm-f28-d-review--test-report?star
    t=1
    > Uprzedzam, że przykład dość złośliwie dobrany - jedno z najgorszych
    > testowanych szkieł stałoogniskowych i... akurat Nikkor.
    > Zauważ, że to test z matrycą 10Mpix - z taką jak w K-5 matrycą 16Mpix
    > wynik liczony w pikselach byłby jeszcze gorszy.
    > I drugi Nikkor - już lepszy:
    > http://www.photozone.de/nikon--nikkor-aps-c-lens-tes
    ts/208-nikkor-af-14mm-f28-d-ed-review--test-report?s
    tart=1
    > Dla porównania - wyniki dla obu szkieł Pentaxa które pasują do twojego
    > opisu (też na matrycy 10Mpix):
    > http://www.photozone.de/pentax/117-pentax-smc-da-14m
    m-f28-ed-if-review--test-report?start=1
    > http://www.photozone.de/pentax/463-pentax_15_4?start
    =1
    > Jak widać w obu przypadkach Pentax nie ma si.ę czego wstydzić.
    > Obiektywu 15f2.8 Pentax nigdy nie produkował (chyba, że jakiś staroć M42
    > do których nie mam danych).
    > Był jeszcze manualny Pentax 15f3.5 - produkowany w kilku zbliżonych
    > konstrukcyjnie wariantach w latach 1975-2004 - nie mam danych o jego
    > aberracji chromatycznej, ale jako ze jest to dość wiekowa konstrukcja
    > obiektywu ultraszerokokątnego (i to pod pełną klatkę) - faktycznie
    > aberracje chromatyczne mógł mieć spore.

    Nie wiem, czy zauważyłeś, ale patrzysz na szkła Nikona, które mają chyba
    ponad 20 lat...
    A cytowany pentaks to był chyba 14/2,8. Dość świeża konstrukcja, jak
    mniemam.

  • 19. Data: 2011-12-15 20:56:13
    Od: "Marcin [3M]" <m...@g...pl>

    > Owszem, ale w nowych Pentaxach (K-X, K-R, K-5) AF (niegdyś faktycznie
    > bardzo wolny) został znacząco poprawiony. Nie robiłem porównań, ale nie
    > byłbym zdziwiony, gdyby w K-R był porównywalny z D-90.

    http://forums.dpreview.com/forums/readflat.asp?forum
    =1021&message=39542704&changemode=1
    http://forums.dpreview.com/forums/read.asp?forum=102
    1&message=39706113

    btw, który to pentaks nie wyświetla aktywnych punktów af-a?

  • 20. Data: 2011-12-15 21:23:35
    Od: Marek Wyszomirski <w...@t...net.pl>

    W dniu 2011-12-15 21:41, Marcin [3M] pisze:

    >[...]
    > Nie wiem, czy zauważyłeś, ale patrzysz na szkła Nikona, które mają chyba
    > ponad 20 lat...

    Nie znam się na wieku szkieł Nikona i nie sprawdzałem:-) Pozostaje mi
    zatem tylko uwierzyć Ci na słowo, że akurat te Nikkory są wiekowe.
    Innych jednak o podobnej ogniskowej na podanej stronie nie znalazłem -
    może po prostu Nikon nowszych obiektywów o podobnej ogniskowej nie
    wypuścił sprzedając nadal starsze, ale sprawdzone konstrukcje (piszę
    poważnie - bo nie znam gamy produkcyjnej Nikona)?

    > A cytowany pentaks to był chyba 14/2,8. Dość świeża konstrukcja, jak
    > mniemam.

    Dość nowa - z 2004 roku. Ale - z testów do których link podałem wynika,
    ze wcale nie jest taki zły jak opisywałeś. Może miałeś do czynienia z
    jakimś uszkodzonym egzemplarzem?

    --
    Pozdrawiam!
    Marek Wyszomirski (w...@t...net.pl)