  • 1. Data: 2011-12-13 09:27:44
    Temat: K-r vs D90
    Od: "lew" <w...@o...pl>

    Już prawie zdecydowałem się na D90 ale...
    przeglądając różne oferty, testy, porównania
    pojawiła się myśl, że może k-r mógłby być porównywalny
    co sądzicie o tym K-r w porównaniu do D90

    D90 ma dużo plusów
    ale K r jest technologicznie nowszy większy zakres ISO
    i kila innych rzeczy

    mam już mętlik w głowie co w końcu wybrać

  • 2. Data: 2011-12-13 10:15:54
    Temat: Re: K-r vs D90
    Od: ziemo <no@email>

    W dniu 2011-12-13 10:27, lew pisze:
> [...]
    > co sądzicie o tym K-r w porównaniu do D90
    >
    > D90 ma dużo plusów
    > ale K r jest technologicznie nowszy większy zakres ISO

    No to już wiesz, D90 - lepszy aparat, Kr - lepsza matryca.
    Pomyśl jeszcze o szkłach.

    --
    Ziemo

  • 3. Data: 2011-12-13 10:22:43
    Od: "TomS" <t...@o...pl>

    Ja wziąłbym Kr'a bo ma funkcje które mnie interesują.. i fajny tryb HDR..
    Zanim kupisz zajrzyj tu:
    http://forum.pclab.pl/topic/633901-Pentax-Kr-vs-Niko
    n-D90/
    Ja już dawno przestałem patrzeć na Canona czy Nikona.. mimo, że podobo
    najlepsze są.. Teraz często patrzę na 'metkę' czy ma napisane "made in
    Japan" ;) Może to też dla ciebie ważne.. Na razie używam Lumixa FZ18 i
    jestem zadowolony, Następny, jeśli będzie to lustrzanka, to na pewno Pentax.
    A z drugiej strony kompakty tak ewoluowały, że coraz mniej przemawia za
    kupnem lustrzanki.. Kompakt z wymienną optyką i jest git :)

    Pozdrawiam
    Tomek

    zanim kupisz zajrzyj na powyższe forum..

  • 4. Data: 2011-12-13 10:25:52
    Od: "TomS" <t...@o...pl>

    .. no i zapomniałem o cenie :)
    Kr'a kupisz za 2000zł
    D90 kosztuje 4000zł (samo body za 2700zł) w fotojokerze..
    Mówię oczywiście o nowych, a nie używanych paściach..

  • 5. Data: 2011-12-13 12:01:43
    Od: mt <t...@i...pl>

    lew pisze:
> [...]
    > ale K r jest technologicznie nowszy większy zakres ISO
    > i kila innych rzeczy
    >
    > mam już mętlik w głowie co w końcu wybrać

    Porównujesz dwa zupełnie różne body z różnych segmentów, jak już szukać
    konkurenta u Nikona dla K-r to będzie to D3100 lub D5100, podobna
    ergonomia, podobna jakość obrazu (nowsza matryca niż w D90) no i podobny
    pułap cenowy. Odpowiedz sobie jakie szkła będziesz chciał używać (i
    tutaj jakby nie patrzeć przewaga Nikona jest spora). Moim zdaniem zestaw
    D3100 plus Nikkor 18-105 jest bezkonkurencyjny w relacji jakość/cena.

    --
    marcin

  • 6. Data: 2011-12-13 15:45:22
    Od: "Marcin [3M]" <m...@g...pl>

    pentax zaskoczył mnie... aberracją chromatyczną w jednym ze szkieł ( jakaś
    szeroka stałka, chyba 15/2,8 ).
    Nie wiedziałem, że ac może być liczona wieloma pikselami...
    Właściciel szkła ( i aparatu K-5 ) nie doszedł do ładu z af-em (z nikonem
    dogadał sie bes problemu...).

  • 7. Data: 2011-12-13 15:47:22
    Od: "Marcin [3M]" <m...@g...pl>

    Użytkownik "ziemo" <no@email> napisał w wiadomości

    > No to już wiesz, D90 - lepszy aparat, Kr - lepsza matryca.
    > Pomyśl jeszcze o szkłach.
    >
    > --
    > Ziemo

    Stawiam tezę, że nawet najsłabsza obecnie dostępna w dslr matryca ma jakość
    wystarczającą do uzyskania znakomitych efektów.
    Za to g...nianego af-a nie naprawi nic.

  • 8. Data: 2011-12-13 17:26:26
    Od: Marek Wyszomirski <w...@t...net.pl>

    W dniu 2011-12-13 16:45, Marcin [3M] pisze:

    > pentax zaskoczył mnie... aberracją chromatyczną w jednym ze szkieł (
    > jakaś szeroka stałka, chyba 15/2,8 ).
    > Nie wiedziałem, że ac może być liczona wieloma pikselami...

    a może, może - np tu:
    http://www.photozone.de/nikon--nikkor-aps-c-lens-tes
    ts/209-nikkor-af-20mm-f28-d-review--test-report?star
    t=1
    Uprzedzam, że przykład dość złośliwie dobrany - jedno z najgorszych
    testowanych szkieł stałoogniskowych i... akurat Nikkor.
    Zauważ, że to test z matrycą 10Mpix - z taką jak w K-5 matrycą 16Mpix
    wynik liczony w pikselach byłby jeszcze gorszy.
    I drugi Nikkor - już lepszy:
    http://www.photozone.de/nikon--nikkor-aps-c-lens-tes
    ts/208-nikkor-af-14mm-f28-d-ed-review--test-report?s
    tart=1
    Dla porównania - wyniki dla obu szkieł Pentaxa które pasują do twojego
    opisu (też na matrycy 10Mpix):
    http://www.photozone.de/pentax/117-pentax-smc-da-14m
    m-f28-ed-if-review--test-report?start=1
    http://www.photozone.de/pentax/463-pentax_15_4?start
    =1
    Jak widać w obu przypadkach Pentax nie ma si.ę czego wstydzić.
    Obiektywu 15f2.8 Pentax nigdy nie produkował (chyba, że jakiś staroć M42
    do których nie mam danych).
    Był jeszcze manualny Pentax 15f3.5 - produkowany w kilku zbliżonych
    konstrukcyjnie wariantach w latach 1975-2004 - nie mam danych o jego
    aberracji chromatycznej, ale jako ze jest to dość wiekowa konstrukcja
    obiektywu ultraszerokokątnego (i to pod pełną klatkę) - faktycznie
    aberracje chromatyczne mógł mieć spore.

    > Właściciel szkła ( i aparatu K-5 ) nie doszedł do ładu z af-em (z
    > nikonem dogadał sie bes problemu...).

    zdarzały się, szczególnie w pierwszych seriach produkcyjnych egzemplarze
    w których występowały spore problemy z FF/BF - kontrola jakości Pentaxa
    niestety się pod tym względem (jak również pod względem kontroli jakości
    matrycy z której zabrudzeniami na początku produkcji były kłopoty) nie
    wykazała. Może trafił na taki pechowy egzemplarz.
    Osobiście też mam K-5 (kupowałem wiosną tego roku i pilnowałem, by n ie
    trafić na egzemplarz ze wczesnych serii produkcyjnych) mi na jakość AF
    nie narzekam. Fakt, że dopiero drugi egzemplarz - pierwszy wymieniono
    mi, gdyż miał wadę produkcyjną - w ogóle nie ostrzył w trybie LV z
    detekcją kontrastu. Żeby było ciekawiej - sklep zamiast go odesłać do
    producenta... sprzedał innemu klientowi - po kilku miesiącach miałem
    niespodziewany telefon od znajomego, że jego kolega kupił aparat i dziwi
    się, ze w exifach zdjęć jego 'fabrycznie nowego' K-5 ma moje dane
    osobowe! Gdy zaleciłem sprawdzenie działania AF w LV okazało się, że
    usterka oczywiście nie została naprawiona.

    --
    Pozdrawiam!
    Marek Wyszomirski (w...@t...net.pl)

  • 9. Data: 2011-12-13 17:52:13
    Od: Marek Wyszomirski <w...@t...net.pl>

    W dniu 2011-12-13 16:47, Marcin [3M] pisze:

    > Stawiam tezę, że nawet najsłabsza obecnie dostępna w dslr matryca ma
    > jakość wystarczającą do uzyskania znakomitych efektów.

    To zależy od warunków jakich się robi zdjęcia. W momencie, gdy musisz
    korzystać z bardzo wysokich czułości zalety dobrej matrycy staja się
    widoczne. Również tam, gdzie fotografowana scena ma bardzo dużą
    rozpiętość tonalną dobra matryca pozwala uniknąć robienia HDR-a (a gdy
    motyw się porusza - trzeba sobie radzić bez HDR-a i wtedy przy gorszej
    matrycy trzeba wybierać: albo smoliste cienie, albo przepalenia).
    Ale... akurat K-R i D90 matryce maja chyba bardzo porownywalne -
    http://www.dxomark.com/index.php/Cameras/Compare-Cam
    era-Sensors/Compare-cameras-side-by-side/%28appareil
    1%29/676|0/%28brand%29/Pentax/%28appareil2%29/672|0/
    %28brand2%29/Pentax/%28appareil3%29/439|0/%28brand3%
    29/Nikon
    (dla porównania dodałem matrycę K-5)
    Lepszą od K-R i D-90 matrycę ma Nikon D5100 - jeśli ma być Nikon - może
    jego warto też rozważyć?

    > Za to g...nianego af-a nie naprawi nic.

    Owszem, ale w nowych Pentaxach (K-X, K-R, K-5) AF (niegdyś faktycznie
    bardzo wolny) został znacząco poprawiony. Nie robiłem porównań, ale nie
    byłbym zdziwiony, gdyby w K-R był porównywalny z D-90.

    --
    Pozdrawiam!
    Marek Wyszomirski (w...@t...net.pl)

  • 10. Data: 2011-12-13 18:04:27
    Od: Krasnal <k...@o...pl>

    Dnia Tue, 13 Dec 2011 16:47:22 +0100, Marcin [3M] napisał(a):

    > Za to g...nianego af-a nie naprawi nic.

    Nie rozumiem, co się wszyscy czepili tego AF. Używam już trzeciej
    lustrzanki Pentax. Robiłem też zdjęcia Nikonami D40, D80, D300s, D90, D5000
    (a także lustrzanki innych firm) i owszem, być może AF Nikona jest szybszy,
    ale nie nazwałbym pentaksowego gównianym i jeśli nawet działa wolniej, to
    przeważnie trafia z ostrością. Wiadomo, że zależy też jakie szkło, jakie
    warunki. A robię często zdjęcia w trudnych warunkach, np. koncerty i w
    dodatku z topornym Tamronem 70-200 i zdjęcia są ostre (używam też Tamrona
    17-50, Tamrona 90mm). Te zdjęcia, które są nieostre nie wynikają wprost z
    mechanizmu AF, tylko wiadomo jak to na koncertach, migające kolorowe
    światła, ruch muzyków. Że wolniejszy AF to być może tak, zależy jeszcze
    który model Pentaksa (poprawili to w K-r, K-5), ale że gówniany to trochę
    przesada. No chyba, że ktoś fotografuje tylko sport i każde milisekundy są
    ważne ;).

    --
    Krasnal