  • Data: 2013-01-02 23:55:44
    Temat: Re: Jestem pelen podziwu
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Wmak napisał:

    > Koszt naprawy podałem wraz z robocizną.
    >
    > Jakiego wzrostu taka tania lodówka?

    Tak jakoś na chłopa.

    > Ten nasz Liebherr z dwoma agregatami, wprawdzie szerokości 60 cm ale
    > za to 2 m wysokości, przed kilkunasty laty ponad 2000 zł kosztował.
    > Ile teraz markowa lodówka kosztuje nie mam pojęcia, nie musiałem w tym
    > czasie do działów AGD zaglądać,

    Dwumetrowy Electrolux -- 1330 zł.

    > Pralka Zerowatt z mechanicznym programatorem ma ponad 16 lat i tylko
    > ułamaną przez kuzyna klapkę i kawałek zawiasu drzwiczek wymieniłem.
    > Stoi sobie, pierze i ani drgnie przy wirowaniu,
    >
    > Przypuszczam, że elektroniczny termostat może w produkcji być tańszy
    > tylko narzuty autoryzowanych serwisów są bandyckie

    Nawet bez autoryzowanych serwisów, wystarczy popatrzeć na katalogowe ceny
    części zamiennych u producentów. Szczególnie tych, za przeproszeniem,
    "markowych". Coraz bardziej konsekwentnie staram się takich unikać --
    człowiek z wiekiem mądrzeje, zwłaszcza jak pozna tak zwane zaplecze
    produkcyjne.

    Teraz wpadłem na genialny pomysł. Swojego czasu wprowadzono regulację, że
    w sklepach na półkach obok towaru musi być podawana cena w przeliczeniu na
    kilogram albo litr. Trzeba nakazać producentom lodówek, pralek, samochodów
    itp, aby obok normalnej ceny podawano ile ten sam sprzęt by kosztował
    złożony z samych części zamiennych. Niech nawet bęczie, że bez robocizny.
    Sądzę, że pralka za dwadześcia tysięcy, to by była taniocha.

    --
    Jarek