  • Data: 2013-01-03 04:59:38
    Temat: Re: Jestem pelen podziwu
    Od: Paweł Sujkowski <s...@a...com> szukaj wiadomości tego autora

    To ja mam rozwiązanie na dozowanie proszku bez ryzyka zbrylenia. Stosuję
    je w w pewnym urządzeniu o kilka rzędów wielkości droższym i bardziej
    skomplikowanym od pralki aczkolwiek w tym fragmencie zadziwiająco
    zbliżonym jeśli chodzi o występujące problemy techniczne. Mianowicie
    występuje silos na proszek w formie odwróconego stożka, u jego podstawy
    rozpoczyna się podajnik ślimakowy. Na końcu podajnika rura spustowa w
    której proszek porusza się grawitacyjnie. U wylotu rury spustowej do
    części mokrej sterowana w moim przypadku pneumatycznie (w pralce raczej
    trzeba by to inaczej rozwiązać...) zasuwa. Zasuwa posiada dodatkowo
    zdolności do "samooczyszczania się" z produktów oddziaływania wilgoci na
    proszek. Ja u siebie stosuję do odmierzania dozowanego proszku ważenie
    całego zbiornika tu raczej wystarczyło by czasowe uruchamianie podajnika
    ślimakowego. Tyle że to duże by wyszło cholerstwo...

    Paweł