  • Data: 2014-06-18 14:17:42
    Temat: Re: Jest nowy król niskich szumów na Hi-ISO!
    Od: Marek <p...@s...com> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2014-06-18 06:37, Mariusz [mr.] pisze:

    > A7S i pomiary DxO jednoznacznie potwierdzają tezę, którą głoszę tu
    > na grupie od lat, a niektórych wciąż jeszcze nie udało mi się odwieść od
    > tezy całkowicie przeciwnej (i całkowicie błędnej ;) - niska liczba
    > pikseli jest warunkiem niskich szumów na wysokich czułościach w danej
    > technologii produkcji matryc - wysoka liczba pikseli gwarantuje większe
    > szumy, nawet pomimo możliwości interpolacji w dół.

    Hej,

    Czy chodzi o ilość pikseli czy ich wielkość? Na logikę: taka sama liczba
    pikseli w tej samej technologii na matrycy FF powinna szumieć mniej (w
    sensie S/N a nie samego N) niż na APSC bo półprzewodnik jest większy i
    tym samym przyjmie więcej światła. Szum też wzrośnie wraz z wymiarem ale
    znacznie mniej niż zdolność reakcji na pobudzenie światłem. Czy nie jest
    tak?

    Marek