eGospodarka.plGrupypl.misc.elektronika"Jebłem"... (uwaga, słownictwo) Prawie OT, ale techniki tyczy, więc przyszłość świata... › Re: "Jebłem"... (uwaga, słownictwo) Prawie OT, ale techniki tyczy, więc przyszłość świata...
  • Data: 2018-05-07 23:56:47
    Temat: Re: "Jebłem"... (uwaga, słownictwo) Prawie OT, ale techniki tyczy, więc przyszłość świata...
    Od: Uzytkownik <a...@s...pl> szukaj wiadomości tego autora

    > Ani wiedzy ani doświadczenia z zakresu hydrauliki w momencie budowy
    > domu. Ale mam coś tam z zakresu fizyki i elektroniki. Dlatego
    > natychmiast widzę błędy i protestuje ponieważ *wiem* jak zachowa się
    > układ hydrauliczny widząc analog elektroniczny.

    Tu masz rację. Ja dla przykładu znam hydraulikę lepiej od większości
    hydraulików, bo nie jestem hydraulikiem, lecz elektronikiem-automatykiem. :)

    > Fachowiec tego nie wie. Dla niego to jakieś hujowizny bo podstawa
    > bycia fachowcem w tej branzy jest pogarda dla wiedzy teoretycznej i
    > wywyższanie doświadczenia.

    Często błędne.

    > Pozwolisz że wyjawię jeszcze jedną złota myśl tego człowieka, dla
    > potomności: "ciśnienie jest tam gdzie płynie woda".

    Ostatnio słyszałem jeszcze lepszy tekst. Mechanik, który mi naprawia
    auta ma spore doświadczenie, ale brakuje mu podstaw praw fizyki.

    Zmówiliśmy się na temat podgrzewania wody przy myjce ciśnieniowej.
    Zapytał mnie czy nie mam na zbyciu jakiejś nagrzewnicy od gazowego
    podgrzewacza przepływowego lub kotła gazowego. Zapytałem po co mu to, a
    on, że chce w ten sposób podgrzewać wodę i chce ją zamontować pomiędzy
    myjką, a lancą. Ja mu tłumaczę, że tak nie może tego zrobić i jeżeli już
    chce to musi ją podłączyć przed myjką tzn. pomiędzy myjką, a kranem.
    Tłumaczę mu dalej, że jak podłączy przed lancą to ciśnienie mu rozerwie
    tą nagrzewnicę i jeszcze może krzywdę zrobić, bo tam ciśnienie ponad 150
    barów. On na to, że wytrzyma. Ja mu powtarzam, że tam jest zbyt duże
    ciśnienie, a on na to (i tu hit sezonu) "nic się nie stanie z
    nagrzewnicą, bo ciśnienie to jest tylko w dyszy na końcu lancy :)