eGospodarka.plGrupypl.misc.elektronika"Jebłem"... (uwaga, słownictwo) Prawie OT, ale techniki tyczy, więc przyszłość świata... › Re: "Jebłem"... (uwaga, słownictwo) Prawie OT, ale techniki tyczy, więc przyszłość świata...
  • Data: 2018-05-07 22:30:04
    Temat: Re: "Jebłem"... (uwaga, słownictwo) Prawie OT, ale techniki tyczy, więc przyszłość świata...
    Od: Uzytkownik <a...@s...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2018-05-07 o 20:54, J.F. pisze:

    > Rozumiem, ze tak cienkie, ze nagwintowac jak stalowe sie nie da ?
    >
    > Ale przepis chyba nie mowi o grubosci, tylko o materiale :-)

    Mówi zarówno o materiale jak i grubości, a także i o sposobie łączenia.
    W przypadku miedzi grubość ścianki nie może być mniejsza jak 1mm. Jeżeli
    chodzi o grubość rur stalowych to grubości określa Polska Norma
    dotycząca stalowych rur przewodowych.
    Co do łączenia to prawo mówi konkretnie o sposobach łączenia i gdzie
    można/powinno się stosować oraz gdzie nie stosować.

    > A na zewnatrz nie mozna ?

    Na zewnątrz tylko spawana. Wewnątrz spawana lub skręcana. Jeżeli
    instalacja przechodzi poprzez pomieszczenia mieszkalne to musi być
    spawana lub wykonana z miedzi lutowanej lutem twardym oraz zastosowania
    rur miedzianych, zgodnych z Polską Normą dotyczącą rur miedzianych do
    gazu, a ta dopuszcza systemy zaprasowywane. Pomieszczenia mieszkalne są
    topokoje w mieszkaniu,sypialnie oraz pomieszczenia do dziennego pobytu
    ludzi w budynku zamieszkania zbiorowego np. jadalnia czy sala
    telewizyjna itp.

    > Bo mnie cos chodzi po glowie, ze wlasnie skrecac nie mozna, tzn tak mi
    > ktos zasugerowal, nie interesowalem sie czy ma racje.

    j.w.

    > Miejmy nadzieje, bo IMO - kiedys odejdzie, woda sie dostanie i
    > skoroduje ...

    Jak odejdą wody to będzie poród :)
    Swoją drogą to skąd ona miałaby odejść? :)
    Wiesz, że woda nie powoduje korozji stali? :)