eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyJazda na flaku - czyli jak obraca się niedopompowane kołoRe: Jazda na flaku - czyli jak obraca się niedopompowane koło
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!agh.edu.pl!news.agh.edu.pl!news.cyf-kr.edu.pl!news.nask
    .pl!news.nask.org.pl!news.internetia.pl!not-for-mail
    From: "re" <r...@r...invalid>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: Jazda na flaku - czyli jak obraca się niedopompowane koło
    Date: Sun, 6 Mar 2016 23:16:04 +0100
    Organization: Netia S.A.
    Lines: 29
    Message-ID: <nbia6c$g3p$1@mx1.internetia.pl>
    References: <5...@g...com>
    <b...@g...com>
    <56d6ea41$0$660$65785112@news.neostrada.pl>
    <a...@g...com>
    <56dbcd87$0$682$65785112@news.neostrada.pl>
    <3...@g...com>
    <nbi46r$r7q$1@mx1.internetia.pl>
    <6...@g...com>
    NNTP-Posting-Host: 78.10.177.126
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; format=flowed; charset="utf-8"; reply-type=original
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Trace: mx1.internetia.pl 1457302540 16505 78.10.177.126 (6 Mar 2016 22:15:40 GMT)
    X-Complaints-To: a...@i...pl
    NNTP-Posting-Date: Sun, 6 Mar 2016 22:15:40 +0000 (UTC)
    X-MimeOLE: Produced By Microsoft MimeOLE V16.4.3528.331
    In-Reply-To: <6...@g...com>
    X-Tech-Contact: u...@i...pl
    X-Newsreader: Microsoft Windows Live Mail 16.4.3528.331
    Importance: Normal
    X-Priority: 3
    X-Server-Info: http://www.internetia.pl/
    X-MSMail-Priority: Normal
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2578145
    [ ukryj nagłówki ]



    Użytkownik "Zenek Kapelinder"

    Ale tak jak napisales to w kolach drewnianych od wozow drabiniastych by bylo
    jak by sie na jednym kole obrecz wytarla.
    ---
    Nie, wtedy byłoby właśnie tak, jak pisałeś, że koło tylko szybciej by się
    obracało.

    W zaleznosci od cisnienia obwod kola w samochodzie sie zmienia. Opona jest z
    gumy i sie rozciaga.
    ---
    No ale właśnie NIE rozciąga się tak bardzo jak ugina bo jest spięta kordem,
    który działa na obwód a nie na ugięcie. Na dodatek ugięcie "zmniejsza" obwód
    ze współczynnikiem 2*Pi. Więc z ubytkiem ciśnienia muszą jakieś uślizgi
    pojawiać się by z pełnego obwodu zrobić mniejszy zgodny z pomniejszonym
    promieniem ugięcia. Oglądnij 4 pancernych i zobacz jak chodzi gąsienica.

    Jak nie wierzysz to odwroc sytuacje i zrob z 10 tysiecy z za duzym
    cisnieniem. Opona zuzyje sie na srodku bo bedzie bardziej dotykala drogi
    srodkiem niz brzegami. Kiedys dawno temu taksowkarze zeby oszukac taksometr
    zmniejszali cisnienie w napedzanych kolach. Szybciej sie obracaly i wiecej
    taksometr nastukiwal. Krotko te doswiadczenia trwaly bo samochody wiecej
    paliwa zuzywaly i szybko zuzywaly sie opony.
    ---
    No i znowu nie. Dzisiaj używamy raczej niskich opon bezdętkowych, które są
    płaskie i niezależnie od napompowania dolegają całą szerokością.

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: