  • 21. Data: 2015-06-16 23:49:06
    Temat: Re: Japońska robota chińskimi rękoma.
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan JK napisał:

    > Coś podobnego! Każdy piekarz robi dziś to samo i trwa to zaledwie kilka
    > godzin. Na wejściu jest ziarno a na wyjściu chrupiąca bułeczka.

    Jeszcze takiego piekarza nie widziałem, co by potrafił upiec chrupiącą
    bułeczkę z *ziarna*.

    Jarek

    --
    Piekarz musi mieć buty,
    Więc do szewca iść trzeba,

  • 22. Data: 2015-06-17 00:15:28
    Od: JK <j...@i...pl>

    > Jeszcze takiego piekarza nie widziałem, co by potrafił upiec chrupiącą
    > bułeczkę z *ziarna*.

    A Forda z rudy żelaza widziałeś?

    JK

  • 23. Data: 2015-06-17 00:28:26
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan JK napisał:

    > A Forda z rudy żelaza widziałeś?

    Każdy jest z rudy (chociaż czarny, a nie rudy), tyle że to bajka, że go
    z tej rudy w dwa dni robili. Podobnie jak z bułeczkami, co je w kilka
    godzin robią z ziarna (to po zebraniu czasem musi wyschnąć, a zmielona
    mąka we młynie *zawsze* musi odleżeć, by się do wypieku nadawała, już
    forda z rudy da się szybciej zrobić).

    Jarek

    --
    Stęknął, ockną się i beztrosko
    wyprostował zgarbione plecy:

  • 24. Data: 2015-06-17 00:39:00
    Od: JK <j...@i...pl>

    > Każdy jest z rudy (chociaż czarny, a nie rudy), tyle że to bajka, że go
    > z tej rudy w dwa dni robili.

    To tak jak z bułeczkami. Każda jest z ziarna.

    JK

  • 25. Data: 2015-06-17 00:50:41
    Od: "Magnus Elephantus" <m...@n...dot>

> [...]
    > godzin robią z ziarna (to po zebraniu czasem musi wyschnąć, a zmielona
    > mąka we młynie *zawsze* musi odleżeć, by się do wypieku nadawała, już

    Forda i?
    Podobno karoserie Mercedesow robi sie z blachy wysezonowanej kilka lat w
    miale weglowym.

  • 26. Data: 2015-06-17 00:54:11
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan JK napisał:

    > To tak jak z bułeczkami. Każda jest z ziarna.

    Ale nie "robiona przez każdego piekarza". Ani nie w "zaledwie kilka godzin".

    Do tego się odniosłem, do nietrafnego porównania, w którym nie ma nawet
    -- nomen omen -- ziarna prawdy ani podobieństwa. Opowieść o Modelu T,
    to oczywiście urban legend, ale coś w niej jest. W karykaturalny i
    wyolbrzymiony sposób pokazuje prawdę na temat Forda (Henry'ego) -- nie
    był "jak każdy piekarz", lecz postanowił robić inaczej niż inni: szybko
    i sprawnie, a także tanio.

    Jarek

    --
    Więcej, więcej, więcej
    małych samochodów,

  • 27. Data: 2015-06-17 00:54:19
    Od: "ACMM-033" <v...@i...pl>

    > Jeszcze takiego piekarza nie widziałem, co by potrafił upiec chrupiącą
    > bułeczkę z *ziarna*.

    Będzie potrzeba, będą bułeczki.
    Chlebuś z pełnymi ziarnami już jest i całkiem fajnie mi smakuje.
    Dobra, szczegóły...

    896510439 896126048

  • 28. Data: 2015-06-17 00:56:11
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Magnus Elephantus napisał:

    > Forda i?
    > Podobno karoserie Mercedesow robi sie z blachy wysezonowanej kilka lat
    > w miale weglowym.

    Z dużym naciskiem na "podobno" (nie bardzo wiem czemu by takie sezonowanie
    miało służyć).

    --
    Jarek

  • 29. Data: 2015-06-17 01:02:30
    Od: "ACMM-033" <v...@i...pl>

    Użytkownik "AlexY" <a...@i...pl> napisał w wiadomości
    > Jak każda chciwa kapitalistyczna świnia chcą mieć jak największy zysk więc
    > nie zrobią tak jak Ty byś chciał. Niby czemu by mieli?

    ... problem "lisów i królików"...?

    > Żałujesz im?

    Ja w każdym razie, powiedzmy, że z diabłem interes ubiję, czyli np. te
    baterie kupię. Warunek - muszą być dobre.
    Że nie są? Ryzyko, dwie baterie ze znaczkiem czajna eksport lub podobnym,
    jedna będzie syfem, o inną będą się zabijać.
    Teraz tylko dumam, czy wstawka radiofoniczna w moim FT817ND jest syfem z
    założenia, czy syfem z powodu bycia produktem chińskim. Bo reszta radia
    wydaje się być OK.

    896510439 896126048

  • 30. Data: 2015-06-17 01:03:46
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    ACMM-033 napisało:

    > Będzie potrzeba, będą bułeczki.
    > Chlebuś z pełnymi ziarnami już jest i całkiem fajnie mi smakuje.

    Też lubię. Jednakowoż chrupie słabo dosyć.

    --
    Jarek