eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyJakie żywotne / "wolno-przepalające się" żarówki H4 ? (Peugeot Partner)
Ilość wypowiedzi w tym wątku: 43

  • 41. Data: 2010-04-23 05:11:38
    Temat: Re: Jakie żywotne / "wolno-przepalające się" żarówki H4 ? (Peugeot Partner)
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "bratPit[pr]" <k...@o...pl> wrote in message
    news:hqmkfs$fqq$1@inews.gazeta.pl...
    >>>>> takie przewody są dostępne np w serwisach Opla, obniżają napięcie na
    >>>>> żarówkach do poziomu nominalnego - efekt żarówki nie świecą słabiej
    >>>>> niż wcześniej, a ich żywotność znacznie wzrasta,
    >>>>
    >>>> Przy 12V będą świecić znacznie SŁABIEJ niż wcześniej przy 14V.
    >>>
    >>> ale na pewno znacznie?
    >>> skoro żarówka jest robiona na nominalne napięcie 12V, po prostu będzie
    >>> mieć jasność nominalną, a ta większa jasność wynika po prostu z
    >>> przekręcenia napięcia zasilania o więcej niż 10%,
    >>
    >> Wszystko zależy co porównujesz co czego... :-)
    >>
    >> Ja przyjąłem założenie że masz konkretny samochód w którym instalacja
    >> ma 14V w czasie jazdy i żarówki pracowały przy takim napięciu. Do tej
    >> jasności
    >> jest już kierowca przyzwyczajony. Jeśli dasz oporniki obniżające napięcie
    >> na
    >> żarówce do 12V to spowodujesz że żarówki będą świecić słabiej niż
    >> świeciły
    >> wcześniej.
    >
    > trzeba zbadać jakie jest rzeczywiste napięcie na instalacji/żarówkach i
    > jakie będzie po włożeniu diod/rezystancji,

    Dioda krzemowa przy prądzie rzędu 5 amperów da Ci spadek ponad 1V.
    Dodatkowo wydzielać się na niej będzie ponad 5W mocy, co zwykle
    oznacza że taka dioda musi być w metalowej obudowie i przykręcona
    śrubą do jakiegoś radiatora, albo żeby miała jakiś radiator nasuwany
    na nią, taki z żeberkami. Inaczej w upalne lato pod maską w silniku
    Ci się usmaży półprzewodnik - cudów nie ma... Opornik będzie trwalszy
    bo taki 5-10W przeznaczony jest do pracy przy wyższych temperaturach.

    Idealny byłby termistor NTC, ale pytanie brzmi - czy warto?

    >> Wez tez pod uwage ze zmiana napiecia pracy zarowki BARDZO MOCNO wplywa
    >> na ilosc produkowanego przez nia swiatla.
    >
    > wydaje Ci się, napięcie wpływa mniej na jasność niż na trwałość,

    Nie napisałem że wpływa bardziej na jasność - napisałem że wpływa
    na jasność, i to wpływa wyraźnie. Jak nie wierzysz to sobie wsadź taką
    diodę wraz z pstryczkiem którym będziesz ją zwierał patrząc na snop
    światła z żarówek w nocy... Gwarantuję Ci, że 1V zauważysz wyraźnie.

    >> Roznica tych 2 wolotow jest
    >> znaczna i latwo to przetesowac zanim kupisz oporniki/diode...
    >> Po prostu w nocy gdzies w ciemnej okolicy porownauj jak swieca Ci lampy
    >> z silnikiem wlaczonym i z silnikiem wylaczonym... Ja roznice widze
    >> wyraznie.
    >
    > bo pewnie masz napięcie z pracującym silnikiem na poziomie 14V a na
    > akumulatorze <12,5V,

    W mojej hondzie accord napięcie w instalacji nigdy nie sięga 14V.
    Oscyluje od 12,1-12,3V gdy alternator jest automatycznie odłączony
    do około 13,5V gdy alternator pracuje i ładuje akumulator.

    >> Problem z typowymi zarowkami halogenowymi jest taki, ze one i tak przy
    >> 14V swieca slabo w porownaniu z np. zarowkami HID, wiec jeszcze dodatkowe
    >> oslabienie ich swiecenia oznacza dalszy spadek jasnosci - nie wiem czy
    >> sie oplaca - ja wolalbym je jednak czesciej wymieniac ale lepiej widziec.
    >>
    >> A co do argumentu ze producent robi je dla napiecia nominalnego 12V...
    >> To akurat jest dosyc mylace zalozenie - naopiecie nominalne 12V oznacza
    >> tylko tyle ze nie jest to zarowka motocyklowa do napiecia nominalnego 6V.
    >> Kazdy producent wie, ze w instalacji samochodowej o nominalnym napieciu
    >> 12V rzeczywiste napiecie jest znacznie wieksze i przewaznie jest > 13V.
    >> I do pracy przy takim napieciu produkowane sa zarowki, nie do pracy przy
    >> 12V.
    >
    > i dlatego robią je nominalnie na napięcie o 10% większe niż 12V,

    Więc dyskusja że "i tak robią je na 12V" więc nie ma sensu dawać im 13V
    jest nietrafiona...


  • 42. Data: 2010-04-27 15:55:43
    Temat: Re: Jakie żywotne / "wolno-przepalające się" żarówki H4 ? (Peugeot Partner)
    Od: MarcinJM <m...@i...pl>

    Pszemol pisze:
    > W mojej hondzie accord napięcie w instalacji nigdy nie sięga 14V.
    > Oscyluje od 12,1-12,3V gdy alternator jest automatycznie odłączony
    > do około 13,5V gdy alternator pracuje i ładuje akumulator.

    12,8V ma aku nominalnie, na jalowym.
    13.5V nie jestes w stanie naladowac aku do pelna.

    --
    Pozdrawiam
    MarcinJM
    gg: 978510, marcinjm()op.pl


  • 43. Data: 2010-04-28 14:07:03
    Temat: Re: Jakie żywotne / "wolno-przepalające się" żarówki H4 ? (Peugeot Partner)
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "MarcinJM" <m...@i...pl> wrote in message
    news:hr6qcv$834$1@news.onet.pl...
    > Pszemol pisze:
    >> W mojej hondzie accord napięcie w instalacji nigdy nie sięga 14V.
    >> Oscyluje od 12,1-12,3V gdy alternator jest automatycznie odłączony
    >> do około 13,5V gdy alternator pracuje i ładuje akumulator.
    >
    > 12,8V ma aku nominalnie, na jalowym.

    Ale aku nie jest w aucie "na jałowym". Jak go nie ładują a auto jedzie
    to zapłon pobiera z niego prąd, zegary, elektronika... Więc nie ma 12,8V.

    > 13.5V nie jestes w stanie naladowac aku do pelna.

    Czasami widuję 13,9, ale powyżej 14 nie widziałem. Więc albo
    mój woltomierz wtykany do gniazdka zapalniczki przekłamuje
    o te kilkaset miliwoltów albo hondzie nie zależy na ładowaniu
    do pełna... W każdym razie alternator fluktuuje i nie ładuje aku
    cały czas: włącza się i wyłącza.

strony : 1 ... 4 . [ 5 ]


Szukaj w grupach

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: