    Newsgroups: pl.comp.programming
    Date: Mon, 28 Jan 2013 02:28:57 -0800 (PST)
    Subject: Re: Jakie typowanie jest najlepsze i dlaczego statyczne?
    From: "M.M." <m...@g...com>

    W dniu poniedziałek, 28 stycznia 2013 10:14:05 UTC+1 użytkownik Andrzej Jarzabek
    napisał:

    > Myślę, że ogólnie w Javie popełnia się sporo błędów, ale nie byłoby dla
    > mnie zaskakujące, że w C++ popełnia się znacznie więcej.
    Trudno opracować jakiś miarodajny sposób w ocenie zagadnienia. Można
    wziąć np. 10 zespołów składających się z programistów Javy i 10 z
    C++. Każdy z członków zespołu niech ma średnio 2-3 lata doświadczenia w
    zawodzie i niech jest w podobnej kondycji psychofizycznej. Potem można
    dać każdemu zespołowi z 10 takich samych zadań do zrealizowania w
    takich samych ramach czasowych. Na końcu niby można porównać kod pod
    względem błędów. No właśnie NIBY. C++ z założenia jest językiem
    trudniejszym, w którym można uzyskać lepszy rezultat, kosztem większego
    nakładu pracy, większego skupienia i większego czasu na
    wyszkolenie programistów. Więc choć czasu będą mieli tyle samo, to
    ten zespół od C++ będzie musiał się trochę bardziej spieszyć. A jeśli
    czasu będzie w nadmiarze, to ten zespół od C++ może napisze lepszą
    aplikację, która zajmuje mniej pamięci, albo szybko działa na
    słabych urządzeniach. Nie wiem jak to sensownie porównać... to chyba
    trochę tak, jakby zapytać czy lepszym mistrzem jest mistrz w biegu
    na 100 metrów, czy mistrz w biegu na kilometr.

    > Na pewno ktoś, kto zna C++ lepiej niż Javę może popełniać w Javie więcej
    > błędów, ale weź pod uwagę, że C++ jest bardziej skomplikowanym językiem
    > i trudniej się go dobrze nauczyć.
    >
    > Poza tym pomijając to, czy C++ jako taki jest bardziej "błędogenny" od
    > Javy (moim zdaniej jednak trochę jest), to wydaje się, że sporo błędów
    > wynika z tego, że dużo programistów, którzy piszą w C++ i słabo go
    > znają, nauczyli się wcześniej albo Javy albo C i przenoszą nawyki.
    Generalnie myślę podobnie.

    Abstrahując od tematu błędogenności, język C++ jest naprawdę wielki,
    trudny w opanowaniu, programowanie w nim wymaga znajomości podstaw
    architektury sprzętowej i do tego język C++ od czasu do czasu
    ulega zmianom. Dobre programowanie w C++, z wykorzystaniem wszystkich
    mechanizmów tego języka jakie w danym projekcie mogą być pomocne,
    jest naprawdę trudną sztuką.