    From: Arni <a...@N...spam>
    Newsgroups: pl.rec.motocykle
    Subject: Re: Jakie to " klasyczne " :-(
    Date: Thu, 14 May 2009 19:09:24 +0200

    gildor pisze:

    > ja to Cię Arni, chyba nie kumam. jeśli piszesz, że pojazd prawie stał
    > przy samej linii, to kiedy doszło do wypadku? do wypadku dojdzie jeśli
    > ów pojazd będzie już w poprzek do skrętu. inaczej nie dojdzie do
    > wypadku. i kierunkowskaz ma spore znaczenie, bo jeśli go nie było, to
    > nie było skrętu i wyprzedzać (a ciągła nie jest zakazem wyprzedzania) go
    > można wyłącznie z lewej strony. więc jeśli miał nie mieć kierunkowskazu,
    > to nie mógł też stać przy ciągłej, a przy prawej krawędzi.
    > egro, kierunkowskaz ma w tym wypadku wielkie znaczenie.

    juz tłumacze :)
    jesli pojazd stoi przy srodkowej _podwojnej_ciąglej_ to jak chcesz go
    wyprzedzic lewą stroną bez przekraczania tej linii ? no ja wiem - linia
    jest podwójna wiec pasem dla motocyklistów. Tyle ze tez niezgodnie z
    prawem, moze kołem nie przejezdziesz ale kierownica na pewno wyjdzie na
    drugi pas. Pomijajac ze nie bedzie zachowania bezpiecznej odleglosci :)

    > a teraz hipotetycznie:
    > Vir stał do skrętu z lewym kierunkiem i miał prawo skręcić, zachowując
    > przy tym szczególną ostrożność, gdyż jeśli chłopaki zaczęli już manewr
    > wyprzedzania Vira zanim ten włączył kierunkowskaz i się zatrzymał, to
    > nawet jeśli w końcu przekroczyli tą ciągłą, zmuszeni zbliżeniem się Vira
    > do niej, to mieli prawo dokończyć swój manewr. jeśli tak było, to oni
    > dostali by mandat, a Vir byłby sprawcą. jeśli manewr zaczęli jak ten już
    > miał włączony kierunek, to nie mieli prawa wyprzedzać go z lewej tylko
    > obowiązek z prawej.

    no własnie pisze ze brak kierunku byłby in minus ale miejsce i kąt
    uderzenia powiedziałyby sporo na temat trajektorii motocykla. I nie
    przesądza automatycznie o winie Vira. Motocyklista mialby na koncie
    przekroczenie podwojenj ciągłej (nie pisze nic o wyprzedzaniu)

    > widzisz? kierunkowskaz ma wielkie znaczenie i lepiej czasem puścić
    > głupków (co słusznie wykonał Vir), niż niechcący narazić się na
    > konsekwencje poprzez nieuważną obserwację tychże głupków.

    a ja nie przecze, glupiego zawsze nalezy puscic przodem. Tylko czase ten
    glupi narozrabia i wtedy trzeba za niego ponosic konsekwencje.
    A pomyslales ze moze motocyklista sie zagapił i to była jedyna droga
    ucieczki zeby mu w kufer nie wjechac?

    --
    Arni Toruń
    '84 Honda CB 650 SC "Jaszczomb"