  • Data: 2009-05-14 16:38:20
    Temat: Re: Jakie to " klasyczne " :-(
    Od: gildor <g...@N...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Arni pisze:
    > no widzisz, i nie zrozumiałes po co napisałem o badaniu miejsca
    > zdarzenia. Wytłumacze Ci:
    > kierunkowskaz jest tylko małym elementem w tej ukladance, nie
    > najwazniejszym. Jesli doszło by do zderzenia to na podstawie ustawienia
    > pojazdów, uszkodzen i miejsca trafienia mozna okreslic kto i jak jechał.
    > I zapewniam Cie, że fakt właczenia kierunkowskazu w momencie kiedy
    > widac, że pojazd skręcający prawie stał przy samej linii, bedzie miał
    > poślednie znaczenie. Bo bardziej podejdzie to pod niezachowanie
    > ostroznosci, niezachowanie odległosci od poprzedzajacego pojazdu i
> [...]

    ja to Cię Arni, chyba nie kumam. jeśli piszesz, że pojazd prawie stał
    przy samej linii, to kiedy doszło do wypadku? do wypadku dojdzie jeśli
    ów pojazd będzie już w poprzek do skrętu. inaczej nie dojdzie do
    wypadku. i kierunkowskaz ma spore znaczenie, bo jeśli go nie było, to
    nie było skrętu i wyprzedzać (a ciągła nie jest zakazem wyprzedzania) go
    można wyłącznie z lewej strony. więc jeśli miał nie mieć kierunkowskazu,
    to nie mógł też stać przy ciągłej, a przy prawej krawędzi.
    egro, kierunkowskaz ma w tym wypadku wielkie znaczenie.

    a teraz hipotetycznie:
    Vir stał do skrętu z lewym kierunkiem i miał prawo skręcić, zachowując
    przy tym szczególną ostrożność, gdyż jeśli chłopaki zaczęli już manewr
    wyprzedzania Vira zanim ten włączył kierunkowskaz i się zatrzymał, to
    nawet jeśli w końcu przekroczyli tą ciągłą, zmuszeni zbliżeniem się Vira
    do niej, to mieli prawo dokończyć swój manewr. jeśli tak było, to oni
    dostali by mandat, a Vir byłby sprawcą. jeśli manewr zaczęli jak ten już
    miał włączony kierunek, to nie mieli prawa wyprzedzać go z lewej tylko
    obowiązek z prawej.

    widzisz? kierunkowskaz ma wielkie znaczenie i lepiej czasem puścić
    głupków (co słusznie wykonał Vir), niż niechcący narazić się na
    konsekwencje poprzez nieuważną obserwację tychże głupków.

    --
    gildor
    9'99