  • Data: 2009-05-14 17:19:04
    Temat: Re: Jakie to " klasyczne " :-(
    Od: gildor <g...@N...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Arni pisze:

    > juz tłumacze :)
    > jesli pojazd stoi przy srodkowej _podwojnej_ciąglej_ to jak chcesz go
    > wyprzedzic lewą stroną bez przekraczania tej linii ?

    ej no, pisałem wyraźnie. jak zaczęli wyprzedzanie (nie koniecznie za
    linią), to co mają zrobić jak ten się przesunął? wywalić mu w kufer?

    > no ja wiem - linia
    > jest podwójna wiec pasem dla motocyklistów. Tyle ze tez niezgodnie z
    > prawem, moze kołem nie przejezdziesz ale kierownica na pewno wyjdzie na
    > drugi pas. Pomijajac ze nie bedzie zachowania bezpiecznej odleglosci :)

    ja nie pisałem, że zgodnie. pisałem też o mandacie.
    PoRD mówi o zakazie najeżdżania na ciągłą, a nie rzucaniu na nią cienia.

    > no własnie pisze ze brak kierunku byłby in minus ale miejsce i kąt
    > uderzenia powiedziałyby sporo na temat trajektorii motocykla. I nie

    ale co z tego? jeśli kierunku nie było a on chciał skręcić i zjechał do
    lewej gdy tamci byli w trakcie wyprzedzania, to _nie_mógł_ nawet zjechać
    do lewej, więc spowodował, że wbili by mu się w kufer, lub ratując się,
    przekroczyli ciągłą.
    mogło tak być? niestety, bez świadków nie do udowodnienia. choć to czy
    kierunek auto miało czy nie da się sprawdzić na podstawie badań żarówki,
    podobno. i Twoje kąty uderzenia dadzą jedynie tyle, że opiszą sytuację
    technicznie, a nie z punktu widzenia PoRD

    > przesądza automatycznie o winie Vira. Motocyklista mialby na koncie
    > przekroczenie podwojenj ciągłej (nie pisze nic o wyprzedzaniu)

    no, czyli mandat. też o tym pisałem. ale jak Vir stał i się nie ruszał,
    to nie ma wypadku, więc nie ma też żadnych kątów. chyba, że mówisz o
    wjebaniu się w kuferek.

    > a ja nie przecze, glupiego zawsze nalezy puscic przodem. Tylko czase ten
    > glupi narozrabia i wtedy trzeba za niego ponosic konsekwencje.
    > A pomyslales ze moze motocyklista sie zagapił i to była jedyna droga
    > ucieczki zeby mu w kufer nie wjechac?

    czyli, że lepiej w bok niż w kufer? no nie wiem. ja bym jednak w prawo
    jechał.

    --
    gildor
    9'99