eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.rec.motocykleJakie to " klasyczne " :-(Re: Jakie to " klasyczne " :-(
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!newsfeed.gazeta.pl!news.onet.pl!not-for-mail
    From: gildor <g...@N...gazeta.pl>
    Newsgroups: pl.rec.motocykle
    Subject: Re: Jakie to " klasyczne " :-(
    Date: Thu, 14 May 2009 18:38:20 +0200
    Organization: http://onet.pl
    Lines: 39
    Message-ID: <guhhdt$dcp$9@news.onet.pl>
    References: <gue9ub$3qt$1@nemesis.news.neostrada.pl> <4...@o...pl>
    <u...@n...lechistan.com> <gugepp$2eo$1@inews.gazeta.pl>
    <c...@n...lechistan.com> <guhgda$ri6$1@inews.gazeta.pl>
    NNTP-Posting-Host: 193.108.194.202
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset=ISO-8859-2; format=flowed
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Trace: news.onet.pl 1242319101 13721 193.108.194.202 (14 May 2009 16:38:21 GMT)
    X-Complaints-To: n...@o...pl
    NNTP-Posting-Date: Thu, 14 May 2009 16:38:21 +0000 (UTC)
    User-Agent: Thunderbird 2.0.0.21 (X11/20090318)
    In-Reply-To: <guhgda$ri6$1@inews.gazeta.pl>
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.rec.motocykle:598678
    [ ukryj nagłówki ]

    Arni pisze:
    > no widzisz, i nie zrozumiałes po co napisałem o badaniu miejsca
    > zdarzenia. Wytłumacze Ci:
    > kierunkowskaz jest tylko małym elementem w tej ukladance, nie
    > najwazniejszym. Jesli doszło by do zderzenia to na podstawie ustawienia
    > pojazdów, uszkodzen i miejsca trafienia mozna okreslic kto i jak jechał.
    > I zapewniam Cie, że fakt właczenia kierunkowskazu w momencie kiedy
    > widac, że pojazd skręcający prawie stał przy samej linii, bedzie miał
    > poślednie znaczenie. Bo bardziej podejdzie to pod niezachowanie
    > ostroznosci, niezachowanie odległosci od poprzedzajacego pojazdu i
    > przekroczenie linii ciągłej przez motocykliste. Brak kierunku moze byc
    > na niekorzysc ale nie przesądza o winie

    ja to Cię Arni, chyba nie kumam. jeśli piszesz, że pojazd prawie stał
    przy samej linii, to kiedy doszło do wypadku? do wypadku dojdzie jeśli
    ów pojazd będzie już w poprzek do skrętu. inaczej nie dojdzie do
    wypadku. i kierunkowskaz ma spore znaczenie, bo jeśli go nie było, to
    nie było skrętu i wyprzedzać (a ciągła nie jest zakazem wyprzedzania) go
    można wyłącznie z lewej strony. więc jeśli miał nie mieć kierunkowskazu,
    to nie mógł też stać przy ciągłej, a przy prawej krawędzi.
    egro, kierunkowskaz ma w tym wypadku wielkie znaczenie.

    a teraz hipotetycznie:
    Vir stał do skrętu z lewym kierunkiem i miał prawo skręcić, zachowując
    przy tym szczególną ostrożność, gdyż jeśli chłopaki zaczęli już manewr
    wyprzedzania Vira zanim ten włączył kierunkowskaz i się zatrzymał, to
    nawet jeśli w końcu przekroczyli tą ciągłą, zmuszeni zbliżeniem się Vira
    do niej, to mieli prawo dokończyć swój manewr. jeśli tak było, to oni
    dostali by mandat, a Vir byłby sprawcą. jeśli manewr zaczęli jak ten już
    miał włączony kierunek, to nie mieli prawa wyprzedzać go z lewej tylko
    obowiązek z prawej.

    widzisz? kierunkowskaz ma wielkie znaczenie i lepiej czasem puścić
    głupków (co słusznie wykonał Vir), niż niechcący narazić się na
    konsekwencje poprzez nieuważną obserwację tychże głupków.

    --
    gildor
    9'99

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: