eGospodarka.plGrupypl.rec.foto.cyfrowaJakie progsy do rekompresji JPG na poziomie subpikselowym? › Re: Jakie progsy do rekompresji JPG na poziomie subpikselowym?
  • Data: 2013-02-20 11:56:58
    Temat: Re: Jakie progsy do rekompresji JPG na poziomie subpikselowym?
    Od: "Mariusz [mr.]" <l...@i...wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

    "Marek" <p...@s...com> wrote:

    > Jaką masz intencję? Program wtedy nie wnosił niczego a teraz chciałbyś
    > go odzyskać przez sentyment? :-)

    Nie, tamten stary mnie nie interesuje. Interesuje mnie nazwa
    starego, ale wersja dzisiejsza, przez pięć lat pracowicie dla mnie
    rozwijana. ;-)

    > Osobiście nie wierzę w programy, które w magiczny sposób spowodują,
    > że stratna kompresja da lepsze rezultaty niż brak kompresji więc na
    > postępy w dziedzinie nie liczyłbym :-D

    Czyli znowu zostałem źle zrozumiany, czyli pora się zastanowić, jak
    mógłbym to wyrazić lepiej. :))

    > Co to jest jakość webowa? Stopień kompresji? Jakość kompresji czy
    > wielkość pikselowa?

    To znaczy 250-500 KB na pełnoekranowe zdjęcie. I zadanie: tak
    podostrzyć, tak skompresować jotpega, żeby przy tym ograniczeniu uzyskać
    obraz jakby cudownie nietknięty kompresją... :) Klarowność szczegółów,
    zachowanie drobnych akcentów kolorystycznych, po prostu na ekranie okno
    do innego świata... :))

    Oczywiście, cudów nie ma - tamten stary progs ledwie zauważalnie
    pokonywał zwykły sharpen+kompresja JPG IrfanView. Ale Irfan od pięciu
    lat robi to wciąż tak samo, a może ktoś przez ten czas rozwijał ideę?
    (niedawno pokazywałem linki do przykładów, jak bardzo rozwinęły się
    algorytmy manipulacji na poziomie grafiki pikselowej - sam byłem
    zaskoczony dokonanymi postępami, ot chociażby: )
    http://en.wikipedia.org/wiki/RotSprite#RotSprite

    Czyli można! :)

    pozdrawiam

    Mariusz [mr.]