eGospodarka.plGrupypl.rec.foto.cyfrowaJakie progsy do rekompresji JPG na poziomie subpikselowym? › Re: Jakie progsy do rekompresji JPG na poziomie subpikselowym?
  • Data: 2013-02-20 11:30:12
    Temat: Re: Jakie progsy do rekompresji JPG na poziomie subpikselowym?
    Od: Marek <p...@s...com> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2013-02-20 07:08, Mariusz [mr.] pisze:

    > Wśród swoich b. starych obrazków znalazłem próby programu, który
    > chwalił się "ulepszoną" kompresją JPG na poziomie pikseli. Wtedy go
    > wyrzuciłem, bo poprawa była znikoma, ale dziś patrzę na te wyniki
    > i jednocześnie widzę, że większość zdjęć rozsyłam przez sieć w jakości
    > "webowej", a może jeszcze przez te lata nastąpił jakiś postęp w
    > dziedzinie...

    Jaką masz intencję? Program wtedy nie wnosił niczego a teraz chciałbyś
    go odzyskać przez sentyment? :-)

    Osobiście nie wierzę w programy, które w magiczny sposób spowodują, że
    stratna kompresja da lepsze rezultaty niż brak kompresji więc na postępy
    w dziedzinie nie liczyłbym :-D

    Co to jest jakość webowa? Stopień kompresji? Jakość kompresji czy
    wielkość pikselowa?

    Jeśli zależy Ci na minimalizacji strat wywołanych kompresją, to
    poleciłbym programy dedykowane fotografii. Przykładowo do odszumiania
    JPGów używam Neat Image. Program nie daje żadnych możliwości edycyjnych
    ale jakość odszumiania i jakość zapisanych JPGów jest rewelacyjna.

    Marek