eGospodarka.plGrupypl.rec.foto.cyfrowaJakie progsy do rekompresji JPG na poziomie subpikselowym? › Re: Jakie progsy do rekompresji JPG na poziomie subpikselowym?
  • Data: 2013-02-20 23:33:39
    Temat: Re: Jakie progsy do rekompresji JPG na poziomie subpikselowym?
    Od: "Mariusz [mr.]" <l...@i...wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

    "CichyBartko" <c...@g...com> wrote:

    > Hhehe...
    > A jakiego rzędu wielkości ma być ten zysk na objętości?

    A o jaki zysk na objętości pytasz? Bo teraz ja nie rozumiem... Ani
    razu nie pisałem o zysku na objętości (rozmiarze pliku).

    Ale podejmijmy temat - weźmy na warsztat gmaila, którego masz w
    adresie, a który nie tylko inwigiluje swoich użytkowników, ale ma też
    "starożytne" limity objętości przesyłanych maili, nie pamiętam: 20 albo
    25 MB (i z którego to gmaila wielu korzysta nawet o tym nie wiedząc np.
    mając pocztę na gazeta.pl).

    Pełnoekranowe zdjęcia wypuszczone z Irfana mają, jak pisałem,
    orientacyjnie 250-500 KB (przyjmijmy, że średnio 333 KB na zdjęcie),
    jednak włożone do maila z powodu drugiego kodowania puchną jeszcze o
    jakieś 50%. To oznacza, że do użytkownika gmaila można maksymalnie
    wysłać jednym mailem 40-50 zdjęć. Na ogół to wystarcza, ale czasem jest
    to jednak za mało i trzeba zestaw sztucznie dzielić.

    Punktem wyjścia do mojego pytania było zastanowienie, czy można
    osiągnąć coś lepszego jakościowo w ramach tego samego rozmiaru, a nie
    jak jeszcze bardziej pomniejszyć pliki. Przeciwnie - jedyny sensowny
    krok dla poprawienia jakości, to jeszcze bardziej zmniejszyć kompresję,
    ale to - powiedzmy - podwoi nam objętość, a tego właśnie wolałbym
    uniknąć ze względu na limity tegoż gmaila.

    pozdrawiam

    Mariusz [mr.]