eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyJakie kable rozruchowe? › Re: Jakie kable rozruchowe?
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!fu-berlin.de!news.uzoreto.com!news-out.
    netnews.com!news.alt.net!fdc2.netnews.com!peer02.ams1!peer.ams1.xlned.com!news.
    xlned.com!peer01.ams4!peer.am4.highwinds-media.com!news.highwinds-media.com!new
    sfeed.neostrada.pl!unt-exc-01.news.neostrada.pl!unt-spo-a-02.news.neostrada.pl!
    news.neostrada.pl.POSTED!not-for-mail
    Date: Wed, 3 Nov 2021 09:32:37 +0100
    MIME-Version: 1.0
    User-Agent: Mozilla/5.0 (Windows NT 10.0; Win64; x64; rv:91.0) Gecko/20100101
    Thunderbird/91.2.1 Hamster/2.1.0.11
    Reply-To: m...@p...onet.pl
    Subject: Re: Jakie kable rozruchowe?
    Content-Language: pl
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    References: <61795cc9$0$556$65785112@news.neostrada.pl> <slc037$fps$1@dont-email.me>
    <617a7e1b$0$534$65785112@news.neostrada.pl>
    <617a7ebe$0$517$65785112@news.neostrada.pl>
    <617a7fea$0$540$65785112@news.neostrada.pl>
    <617a877a$0$528$65785112@news.neostrada.pl>
    <617e3e2b$0$559$65785112@news.neostrada.pl>
    <61813151$0$536$65785112@news.neostrada.pl>
    <61817b16$0$509$65785112@news.neostrada.pl>
    <61819fd2$0$559$65785112@news.neostrada.pl>
    <6181a258$0$509$65785112@news.neostrada.pl>
    <6181a933$0$539$65785112@news.neostrada.pl>
    <6181b000$0$537$65785112@news.neostrada.pl>
    <6181b77d$0$509$65785112@news.neostrada.pl>
    <6181bbb8$0$538$65785112@news.neostrada.pl>
    <6181c105$0$509$65785112@news.neostrada.pl>
    <6181c98d$0$556$65785112@news.neostrada.pl>
    <61821caf$0$508$65785112@news.neostrada.pl>
    From: LordBluzg(R) <m...@p...onet.pl>
    Organization: A.P.Z.
    In-Reply-To: <61821caf$0$508$65785112@news.neostrada.pl>
    Content-Type: text/plain; charset=UTF-8; format=flowed
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Antivirus: AVG (VPS 211103-0, 3.11.2021), Outbound message
    X-Antivirus-Status: Clean
    Lines: 34
    Message-ID: <6182495a$0$515$65785112@news.neostrada.pl>
    NNTP-Posting-Host: 78.10.251.184
    X-Trace: 1635928410 unt-rea-a-01.news.neostrada.pl 515 78.10.251.184:57377
    X-Complaints-To: a...@n...neostrada.pl
    X-Received-Bytes: 3175
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2698732
    [ ukryj nagłówki ]

    W dniu 03.11.2021 o 06:22, Shrek pisze:

    >> Noi? Potem jak go chcesz podłączyć bez iskrzenia i po zdjęciu
    >> krokodylków?
    >
    > Normalnie.
    >
    >> No OK, możesz DOŁĄCZYĆ do obwodu... ale sugerowałeś inaczej :>
    >
    > A że niby do czego sugerowałem?

    Sugerowałeś, że najpierw odłączasz aku biorcy, podłączasz krokodylki,
    odpalasz. Jak odpali biorca zdejmujesz krokodylki i puszczasz alternator
    biorcy luzem. Potem dopiero podłączasz aku biorcy. W tym własnie tkwi
    sedno sprawy, że altek biorcy, pracujący bez obciążenia, w momencie
    podłączania klemy akumulatora, nagle dostaje obciążenie i jeśli klema
    iskrzy przy podłączaniu, bo iskrzy i nic na to nie poradzisz, to właśnie
    wtedy dzieją się dziwne rzeczy z reglerem, diodami alternatora.

    Jeśli jednak po odpaleniu biorcy, bez zdejmowania krokodylków podłączysz
    aku biorcy do obwodu, to iskrzenie klemy nie powoduje takich spustoszeń
    w obwodzie jak wyżej napisałem bo buforem jest aku dawcy. Ta metoda jest
    znacznie bardziej bezpieczna niż puszczanie alternatora luzem i
    późniejsze kombinacje.

    > Dobra - chyba kończę...
    >
    >
    Teraz łapiesz?

    --
    LordBluzg(R)
    <<<Pasek Grozy TVPiS>>>
    PIBAĆ JES

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: