  • Data: 2021-11-03 09:32:37
    Temat: Re: Jakie kable rozruchowe?
    Od: LordBluzg(R) <m...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 03.11.2021 o 06:22, Shrek pisze:

    > Normalnie.

    > A że niby do czego sugerowałem?

    Sugerowałeś, że najpierw odłączasz aku biorcy, podłączasz krokodylki,
    odpalasz. Jak odpali biorca zdejmujesz krokodylki i puszczasz alternator
    biorcy luzem. Potem dopiero podłączasz aku biorcy. W tym własnie tkwi
    sedno sprawy, że altek biorcy, pracujący bez obciążenia, w momencie
    podłączania klemy akumulatora, nagle dostaje obciążenie i jeśli klema
    iskrzy przy podłączaniu, bo iskrzy i nic na to nie poradzisz, to właśnie
    wtedy dzieją się dziwne rzeczy z reglerem, diodami alternatora.

    Jeśli jednak po odpaleniu biorcy, bez zdejmowania krokodylków podłączysz
    aku biorcy do obwodu, to iskrzenie klemy nie powoduje takich spustoszeń
    w obwodzie jak wyżej napisałem bo buforem jest aku dawcy. Ta metoda jest
    znacznie bardziej bezpieczna niż puszczanie alternatora luzem i
    późniejsze kombinacje.

    > Dobra - chyba kończę...

    Teraz łapiesz?

    --