    Date: Tue, 2 Nov 2021 23:28:58 +0100
    Subject: Re: Jakie kable rozruchowe?
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    <6181a933$0$539$65785112@news.neostrada.pl>
    <6181b000$0$537$65785112@news.neostrada.pl>
    <6181b77d$0$509$65785112@news.neostrada.pl>
    From: LordBluzg(R) <m...@p...onet.pl>

    W dniu 02.11.2021 o 23:11, Shrek pisze:

    > Zaraz, zaraz - ja pisałem od podłączniu akumulatora.

    Nonie. Cytnę Ciebie:
    "
    To ma sens tylko wtedy gdy odłączysz aku biorcy."
    > Odłączenie na
    > działającym silniku rzeczywiscie może spowodować że regulator na chwile
    > poleci w kosmos, ale nie dlatego że "nie ma napięcia odniesienia" ale po
    > prostu ma ograniczoną szybkość działania.

    W sumie to samo, uprościłem.

    > Rzeczywiście jest tu mechanizm
    > który może spowodować spalenie elektroniki przy podłączeniu aku, ale nie
    > tym że go podłączasz, a tym, że nie robisz tego zdecydowanym ruchem
    > podłaczasz, odłączasz, podłączasz odłączasz i finalnie podłączasz.

    Niekoniecznie. Jeden cykl wystarczy, czy to odłączenie czy podłączenie.
    Jest duże ryzyko uszkodzenia reglera, tylko dlatego że miana jest
    radykalna a elektronika reglera tego nie lubi, dodatkowo dochodzi
    iskrzenie, gdzie nie zawsze masz czyste klemy i kontakt w nanosekundzie
    jest bezwzględny. To zła droga.

    > Niebezpieczne jest odłączenie. Uprzedzający pytanie - nie nikrosekundowe
    > "niekontakty" nie są problemem, bo jak pisałem problemem jest niewielka
    > ale jednak bezładnośc rega. Po prostu nie zdąży zareagować na iskrzenie
    > na styku jak zrobisz to zdecydowanie.

    Nie ma czegoś takiego jak "zdecydowanie" to nie jest żaden pewnik w
    warunkach bojowych. Tego się nie robi w "locie". Kontakt ma być "zawsze"
    z akumulatorem, bo ryzyko uszkodzenia reglera jest duże.

    > A jak akumulator albo regiel jest uszkodzony to różne dziwne rzeczy mogą
    > się dziać z akumulatorem i bez. Temat na odzielną dyskusję i bardziej
    > bym się martwił o dawcę.

    Dawca jest zabezpieczony swoim aku. Ten jest potęgą na <500A a nie
    altek, zakładając że dawca jest w 100% sprawny.

    > PS - podłaczanie do bloku silnika ma jedną teoretyczną zaletę. Jak masz
    > rozładowany aku to jest niezerowa szansa że zacznie upuszczać wodór przy
    > forsownym ładowaniu. Wtedy lepiej jak zacisk kabla jest jest daleko od
    > niego jak rozłączasz, żeby ie jebło od iskry. Także poniekąd ącki miał
    > rację, ale z calkiem innego powodu niż napisał.

    10min? Nie jest wstanie wyzwolić tyle wodoru/tlenu na rozładowanym aku.
    Bzdura.

    --
    LordBluzg(R)
    <<<Pasek Grozy TVPiS>>>