  • Data: 2021-11-02 23:11:35
    Temat: Re: Jakie kable rozruchowe?
    Od: LordBluzg(R) <m...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 02.11.2021 o 22:51, Shrek pisze:

    > Uważaj na nisko latające kwantyfikatory. Accord 1,8 odpalał bez problemu
    > na marketowych nawet jak na swoim nawet nie zakręcił.

    Noto musiał mieć tak zasiarczony akumulator, że mu titało cokolwiek i
    nawet podanie 230V nie robiło na nim wrażenia :)

    Ja bym taki aku wyjebał i nie wyjechał w ogóle z domu.

    > Jak nie ma jak ma? Jakby było jak piszesz, to by po podłączeniu dawcy
    > ześwirował tak samo regulator dawcy.

    Nonie. Akumulator wtedy zachowuje się jak hamulec dla wzrostu napięcia.
    Jesli jest zjebany regulator to nie licz że na 100% zawsze jedzie pod
    30V. Może to robić "pikami" i tak jest najczęściej :)

    > Mi udało się raz. Więcej nie miałem potrzeby sprawdzać:P

    Noto masz jeszcze 2x na próby :D

    > I co - popaliłeś? Jak dla mnie taka sama miejska legęda jak zrywanie
    > paska przy odpalaniu na pych.

    Popaliłem aż dymiło :D 30lat praktyki :D

    > Ja też - natomiast z fizy miałem 6 a elektrotechniki na studiach nie
    > miałem warunków;)

    Upss ja jestem doktorantem w dziedzinie...chociaż mówią do mnie
    "psorze", może dlatego że kocham psy :)

    > Bo ponieważ? Regulator alternatora trzyma 14,4 wolta z tego co pamiętam
    > i w dupie ma akumulator.

    OK, jeśli jest sprawny w 100%.

    > Co najwyżej jak podłączysz to napięcie siądzie
    > bo altek nie wydoli prądowo.

    Wydoli. "Z akumulatorem na jajach jeszcze nikt nie kłamał" a obroty
    <2k/rpm już dajo radę pokonać 13,9V nawet przy 100% wydojonym aku. 30A
    robi swoje :)

    > Ale raczej nie spadnie tak żeby na świce
    > nie stykło, więc nie zgasnie i naładuje do normalnego napięcia w minutę
    > jeśli aku żyje (nie mylić z naładuje do normalnej pojemności w minutę).
    > Jakby było jak piszesz to odłącznie kabli od razu po odpaleniu
    > powodoałoby "wyjebanie w kosmos" instalacji biorcy.

    Link do popsutego reglera dostałeś....

    > Legenda mówi, że
    > długotrwałe kręcenie starych motocykli bez aku może spieprzyć regulator
    > - ale tam jest inny z reg niż w samochodowych alternatorach. A i w to
    > nie wierzę specjalnie bo naładowany aku nie zmienia bilansu
    > energetycznego na tyle żeby ubytek energii na jedno odpalenie coś zmieniał.

    ? No to chyba legenda bo nie ma poparcia nawet w teorii.

    > Paraktyka jebie twoją teorię:P Jak masz wystarczająco mocnego dawce nie
    > nie do końca chujowe kable to odpalasz od razu i nic się nie dzieje.

    Nono, spróbuj na aku 100A/h lub wyżyj, kiedy ma 9V. Pierwsze 50A przez
    10 min wpierdala sam aku a Twój altek łącznie z Twoim aku przez
    krokodylki dowala 20A :D potem się robio czerwone. 10 min i stygno, jak
    wspomniałem wcześniej :)

    > Pozwole sobie zgłosić zdanie odrębne. Co nie znaczy że popieram abecadło
    > bo jego teoria jest z dupy wzięda i tu się zgadzamy.

    Nochyba masz mniejsze doświadczenie ode mnie :D Różne UFO widziałem a
    nawet kierowałem i mam fotkę z Szarakiem na Proximie ale nie udostępniam
    publicznie bo NASA się buldoczy :D

    --
    LordBluzg(R)
    <<<Pasek Grozy TVPiS>>>