  • Data: 2021-11-02 23:51:49
    Temat: Re: Jakie kable rozruchowe?
    Od: Shrek <...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 02.11.2021 o 23:28, LordBluzg(R) pisze:

    > Nonie. Cytnę Ciebie:
    > "
    > To ma sens tylko wtedy gdy odłączysz aku biorcy."

    No ale do jasnej cholery wcześniej niż odpalisz silnik i co za tym idzie
    altka!

    > W sumie to samo, uprościłem.

    No uprościłeś - tak że pominąłeś że aku ewentualnie rozłączamy _przed_
    odpaleniem silnika:P

    > Niekoniecznie. Jeden cykl wystarczy, czy to odłączenie czy podłączenie.

    NIe - podłącznie nie spowoduje skoku napięcia w górę. Odłączenie jak
    najbardziej chwilowy pik może spowodować.

    > Jest duże ryzyko uszkodzenia reglera, tylko dlatego że miana jest
    > radykalna a elektronika reglera tego nie lubi, dodatkowo dochodzi
    > iskrzenie, gdzie nie zawsze masz czyste klemy i kontakt w nanosekundzie
    > jest bezwzględny. To zła droga.

    NIe powiedziałem, że dobra - tylko jedyna która uzasadniałaby hipotezę
    ąckiego. Generalnie nic nie powinno się stać. Ale jak ktoś ma pecha to i
    cegłówka...

    > Nie ma czegoś takiego jak "zdecydowanie" to nie jest żaden pewnik w
    > warunkach bojowych.

    Po prostu zkładasz zdecydowanym ruchem i już - ważne żeby nie rozłączać
    potem.

    > Tego się nie robi w "locie". Kontakt ma być "zawsze"
    > z akumulatorem, bo ryzyko uszkodzenia reglera jest duże.

    Jakieś zawsze jest jak to głupio zrobisz, ale nie zgodziłbym się że duże.

    > Dawca jest zabezpieczony swoim aku. Ten jest potęgą na <500A a nie
    > altek, zakładając że dawca jest w 100% sprawny.

    To dlaczego większośc producentów nakazuje nie odpalać dawcy? :P

    > 10min? Nie jest wstanie wyzwolić tyle wodoru/tlenu na rozładowanym aku.
    > Bzdura.

    Czemu akurat 10. Podłącasz, odpalasz, odłączasz.

    --
    Shrek