    From: Mateusz Bogusz <m...@o...pl>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: Jaki wskaźnik napięcia 3F dla dokładności <=1V?
    Date: Fri, 13 Oct 2023 07:59:20 +0200

    On 12.10.2023 19:47, PeJot wrote:
    > Zgadza się. Ale spróbowałbym najpierw mediacji z ZE.

    Już zgłosiłem wczoraj. Dzisiaj wpadłem na pomysł z podmianą faz, ale
    gdyby oni to mogli zrobić to było by super. W skrzynce i tak najpierw
    muszę rozłączyć bezpieczniki przed licznikiem, a na tych jest plomba -
    kiedyś sam wymieniłem upalony jeden, ale potem doliczyli 80zł na
    fakturze za "założenie nowej plomby".

    > Inna sprawa, że jakoś nie mogę sobie wyobrazić że jakieś ustrojstwo nie
    > chce pracować przy Un-10%.

    Te wartości to były w skrzynce rozdzielczej (domu) bez obciążenia.
    Włączenie czajnika raptem 1,8kW sprawiło że te 207V spadło do 200V.
    Czajnikowi to pewnie obojętne, ale mam też np. falownik na tej fazie.

    Dzisiaj także pomierzyłem i są sytuacje kiedy napięcia są całkiem
    wyrównane, dzisiaj wieczorem w trakcie trzech pomiarów w ciągu godziny
    były na poziomie całkiem równym 220V +-2V.

    Stąd domyślam się/obstawiam, że jedna z faz jest zdecydowanie mocniej
    chwilowo obciążana.

    --
    Pozdrawiam,
    Mateusz Bogusz